מנכ"ל מחלבות שטראוס עובר לנהל את פעילות הממרחים במערב אירופה

אלי איצקין יסיים כהונה של 3 שנים במחלבות ויוחלף בתפקיד ע"י רענן קובלסקי, סמנכ"ל המכירות של שטראוס ישראל • בתקופתו של איצקין מחלבת שטראוס הובילה את הצמיחה בשוק החלב, נמנעה מעליית מחירים ופעלה להרחבת הייצור לקהלים מיוחדים שצורכים מוצרים נטולי לקטוז או גלוטן

אלי איצקין / צילום: סיון פרג'
אלי איצקין / צילום: סיון פרג'

אחרי 3 שנים כמנכ"ל מחלבות שטראוס , אלי איצקין מסיים את תפקידו ויעבור לעמוד בראש הפעילות של הפעילות של שטראוס במערב אירופה תחת אובלה. בתפקידו החדש איצקין יהיה אחראי על פעילות המותג אובלה והמותג פלורנטין באירופה. מדובר בפעילות המטבלים והממרחים של שטראוס, בה היא שותפה עם ענקית המזון העולמית פפסיקו.

איצקין החל את דרכו בשטראוס לפני 22 שנה, כשבעבר שימש בתפקידים שונים בחטיבת המכירות, כמנכ"ל חטיבת המזון הטרי וכאמור כמנכ"ל המחלבות בתפקידו האחרון. בתקופתו הפכה שטראוס למחלבה הצומחת ביותר מבין 3 המחלבות הגדולות, כשבין היתר רשמה צמיחה משמעותית בנתח השוק שלה בחלק ניכר מהקטגוריות.

3 נקודות משמעותיות ראוי לייחס לכהונה של איצקין: ראשית, שטראוס הייתה המחלבה הגדולה היחידה שלא העלתה מחירים, וזאת על אף התייקרות מתמשכת של חומר הגלם המרכזי שלה - חלב גולמי. שנית, איצקין פעל, בהתאם לאסטרטגיה של החברה, לכניסה לקטגוריות של מוצרים שפונים לקהלים מיוחדים ומצומצמים באמצעות מוצרי נטולי לקטוז או גלוטן. בתקופתו החברה החלה לייצר גרסאות נטולות לקטוז למוצרים פופולריים כמו מילקי או דנונה.

בנוסף, מחלבות שטראוס הובילה את החדשנות בשוק החלב בישראל, באמצעות פיתוחים דוגמת מוצרים שמוגדרים כמועשרי חלבון (סדרת PRO) או המעדן הטבעוני שהמחלבה השיקה לאחרונה (תחת השם ONLY) שפותח בחממת הפודטק של שטראוס. בנוסף לאלה גייס איצקין תפקיד חדש למחלבות - הגסטרונומית מיכל בנישתי - שביצעה שינויים רוחביים במתכונים של עשרות מוצרים כדי לשנות את ההרכב שלהם ולהוציא ממנו רכיבים שנתפסים היום כמרתיעים או כפחות בריאים לצריכה.

את מקומו של איצקין בניהול המחלבות יתפוס רענן קובלסקי, סמנכ"ל המכירות של שטראוס ישראל, אשר יוחלף על-ידי אלון שרף, שב-7 השנים האחרונות שימש כמנהל יחידת הלוגיסטיקה הארגונית. השינויים ייכנסו לתוקפם בתחילת חודש מאי. 

רענן קובלסקי הצטרף לשטראוס לפני כשני עשורים. במשך השנים ביצע מגוון תפקידי ניהול במערך המכירות וב-2007 החל לנהל את המכירות בחטיבת המלוחים. ב-2012 הצטרף רענן לחטיבת המכירות של שטראוס ישראל ובמשך שנתיים מילא את תפקיד מנהל הסחר, ואחריהן התמנה לסמנכ"ל המכירות של החברה. 

רענן קובלסקי / צילום: סיון פרג'
 רענן קובלסקי / צילום: סיון פרג'