אסותא מקימה קרן הון סיכון חדשה שתנסה לגייס 150 מיליון דולר

רשת בתי החולים הפרטיים יזמה קרן הון סיכון להשקעה במכשור רפואי, שתיקרא Alive • מתוך 50 מיליון דולר המיועדים לסגירה הראשונה, כבר גויסו 37 מיליון דולר • הקרן תנוהל בפועל ע"י המשקיעים ד"ר אשר שמולביץ' ומישל חביב, שיהיו גם בעלי חברת הניהול של הקרן וישקיעו בה מהונם

ארי שמיס / צילום: יונתן בלום
ארי שמיס / צילום: יונתן בלום

רשת מרפאות אסותא, רשת בתי החולים הפרטית בבעלות (95%) מכבי שירותי בריאות, יזמה קרן הון סיכון להשקעה במכשור רפואי בשלבים מאוחרים של פיתוח (לפני אישור רגולטורי או מייד לאחריו) וכן ברפואה דיגיטלית - כך נודע ל"גלובס". לקרן יקראו אסותא Alive - Assuta Life sciences Ventures.

הסגירה הראשונה של הקרן אמורה להתבצע ברבעון הנוכחי. מתוך 50 מיליון דולר המיועדים לסגירה הראשונה, כבר גויסו 37 מיליון דולר. עד לאמצע השנה מתוכנן גיוס של 150 מיליון דולר.

הקרן תנוהל בפועל על ידי המשקיעים ד"ר אשר שמולביץ' ומישל חביב, שיהיו גם בעלי חברת הניהול של הקרן וגם ישקיעו בה מהונם. שמולביץ' הוא ממייסדי חברת Labcoat שנמכרה ב-100 מיליון דולר לבוסטון סיינטיפיק, וכן מבעלי חברת הקנאביס תראפיקס אשר מכירתה ב-48 מיליון דולר לחברה קנדית בוטלה לאחרונה. מישל חביב היה מנהל ההשקעות בקרן אגייט של דני נוה, וכן שותף בניהול ההשקעות בישראל של המיליארדר וינסנט צי'נגוויז. בהצטרפותו לקרן הוא ממשיך את עיסוקו בהשקעות בחברות מכשור רפואי בשלבים מאוחרים.

אסותא מפעילה בתי חולים פרטיים בתל אביב, ראשון לציון, חיפה ובאר שבע, בית חולים ציבורי באשדוד וכן מספר קליניקות פרטיות שאינם בתי חולים מלאים, בתל אביב, אשדוד ורעננה. הרשת מנוהלת כיום על ידי היו"ר פרופ' שוקי שמר והמנכ"ל פרופ' ארי שמיס. שמר הוא לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות וגם מנכ"ל מכבי. שמיס ניהל בעבר את בית החולים תל השומר.

כפי שנחשף ב"גלובס" ביולי האחרון, הכנסות אסותא ל-2016 עמדו על 1.5 מיליארד שקל, מהם כ-40% הכנסות מטיפול במבוטחי מכבי והיתר הכנסות פרטיות. בשנים האחרונות, בית החולים צמח מאוד ופעילותו הפרטית צמחה פי 2. בית החולים רווחי, לפחות נכון לשנת 2016, אז הרוויח 400 מיליון דולר. הרווחים הללו אינם מגיעים למכבי, אלא נשארים בתוך אסותא לצורך המשך פיתוח, ואכן רשת בתי החולים רכשה, הביאה לארץ או פיתחה גם טכנולוגיות ייחודיות משלה בשנים האחרונות.

אסותא מפעילה יחידה למחקרים קליניים שמאפשרת לה כבר כמה שנים קשר ישיר עם תעשיית מדעי החיים, בישראל ובחו"ל. כמו כן, מציעה קבוצת אסותא מלגות למחקר על ידי הצוות שלה וגם על ידי גורמים חיצוניים.