בנימין נתניהו בטקס חנוכת נמל התעופה רמון: "מי שמאיים להשמיד אותנו, יישא במלוא האחריות"

נמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון יתחיל את פעילותו בהדרגה, ובתחילה ישמש לטיסות פנימיות • לקראת סוף 2019 תחל בו גם פעילות טיסות בינלאומיות

בנימין נתניהו, השר כץ ושלושת ילדיה של רונה רמון בטקס חנוכת נמל התעופה רמון / צילום: ששון תירם
בנימין נתניהו, השר כץ ושלושת ילדיה של רונה רמון בטקס חנוכת נמל התעופה רמון / צילום: ששון תירם

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום בטקס חגיגי את שדה התעופה החדש מצפון לאילת, שדה רמון. שדה התעופה הבינלאומי האזרחי הראשון שנבנה בישראל מאז שקמה, ע"ש אילן ואסף רמון, נבנה בתמנע הסמוכה לאילת וצפוי לשרת כ-4.5 מיליון נוסעים בשנה. 

מלווה בשר התחבורה ישראל כ"ץ ובפמליה גדולה הגיע ראש הממשלה נתניהו לשדה רמון לקראת שעת הצהריים, וזאת על אף לילה מתוח במיוחד בגבול הצפון. נתניהו משמש גם כשר הביטחון ושר החוץ עם רמטכ"ל חדש בתפקיד, אביב כוכבי, שזה הוא השבוע הראשון שלו בתפקיד.

בטקס אמר נתניהו: "זה מפעל אדיר, אנחנו בונים ומפתחים את המדינה עבור ילדינו ונכדינו. פה בתמנע אנחנו מפריחים את הנגב והערבה ואנחנו מוסיפים נדבך לחזון בניית הנגב. כיום אנחנו מרחיבים את מהפכת התעופה האזרחית שלנו עשרות מונים. יש לנו כמובן גם תעופה צבאית עוצמתית, בדמות חיל האוויר על יכולותיו האדירות. אמש הלם חיל האוויר בעוצמות בסוריה אחרי שאיראן שיגרה טיל לעברנו. 

"איננו עוברים לסדר היום אל מול הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה ואל מול ההצהרות שלהם שהם רוצים להשמיד את ישראל, כפי שאמר מפקדם רק עתה. מי שמנסה לפגוע בנו, אנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו, יישא במלוא האחריות".

עוד הוסיף נתניהו: "שדה התעופה הזה מתווסף לנתב"ג ולוד, תוספת אזרחית ראשונה של שדות התעופה של ישראל. הוא יהיה שוקק פעילות פנים וחוץ ובהתאם לצורך בזמני חירום, נוסף לנו שדה אזרחי נוסף כדי שעורק התעופה האזרחי החיוני למדינה, לא יתנתק. התאמנו את אורך מסלולי התעופה לכל גודל של מטוסים כדי שכולם יוכלו להמריא ולבוא לכאן. אנחנו מרחיבים את הגישה לנגב באמצעות סלילת כבישים, עיבוי ישובים, דאגה לאזרחים יהודים ולא יהודים.

"השקעה ממשלתית בתשתיות עם עידוד השקעות הון, זה השילוב הכביר וזה חזון הנגב והגליל שלי. שילוב של השקעות ממשלתיות עם השקעות פרטיות. נמל תעופה רמון ייתן תאוצה נוספת עצומה לנגב, ערבה, עיר אילת. 70 שנה אחרי הנפת הדגל באום אל רשרש, השער הדרומי מקבל נגישות גדולה לפנים הארץ ובדילוג לחו"ל. אילת תהיה עוגן של שגשוג. אילת מדורגת יותר ויותר בדירוגים בינלאומיים. וזו רק ההתחלה".

נתניהו התייחס לביטחון ישראל, ולאיום טרור של איסלאם קיצוני בגבול המזרחי עם ירדן: "התנאי המקדים הוא הבטחת הביטחון. הגדר שהקמנו בגבול מצרים בלמה קליל את המסתננים מסיני. הגדר מאחורינו (ירדן) תיתן לנו מעטפת הגנה מפני איומי איסלאם קיצוני. נשלים את הגדר בכל הגבול המזרחי שלנו.

"חזרתי בלילה מצ'אד, רציתי לנחות ישר כאן, אבל אמרו לי לחכות כמה שעות בלילה. יבואו לכאן מטוסים מכל העולם. אנחנו פותחים אפשרויות טיסה מעל ארצות, נתיבי הטיסה מתקצרים ועלויות הטיסה מופחתות. אני מקווה שנוכל בקרוב לטוס, מכאן וגם דרך נתב"ג, לאפריקה, למצרים, לצ'אד ומשם אפשר יהיה להמשיך לברזיל ולדרום אמריקה. ישראל נפתחת לעולם. ישראל הופכת להיות מדינת ציר, hub במונחים בינלאומיים".

בנימין נתניהו בטקס חנוכת נמל התעופה רמון / צילום: טל שניידר
 בנימין נתניהו בטקס חנוכת נמל התעופה רמון / צילום: טל שניידר

במקום השדות הקיימים באילת ובעובדה

רשות שדות התעופה שהפיקה את הטקס הטיסה כמה עשרות עיתונאים בטיסה נפרדת מטרמינל 1 (הישן) בנתב"ג בטיסת פנים. לאחר כ-45 דקות טיסה נגלה הנס לעיני העיתונאים במדבר: מתקן תעופה מהחדישים והיפים בעולם, בעל ארכיטקטורה מרהיבה המצליחה - עד כמה שניתן - להשתלב במדבר. והנס המשמעותי אף יותר: שחרור העיר אילת מן השדה המיושן והקטן שחסם את חלקה העיקרי של העיר ולא אפשר פיתוח ושינוי בעיר המדברית היפהפייה.

אם התחזיות יתממשו, המקום הזה יתמלא בטיסות שכר ישירות מאירופה שיגיעו לכאן ללא חניית ביניים בנתב"ג והמפגש הראשון שלהם עם מדינת ישראל יהיה כשל פטה מורגנה: נווה נוף מדברי מרהיב ומודרני רק 20 דקות נסיעה מבית המלון ליד הים.

נמל התעופה החדש ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. לדברי שר התחבורה ישראל כ"ץ, הנמל ישמש שדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום.

לזכר אילן, אסף ורונה רמון

שר התחבורה ישראל כ"ץ בירך את נתניהו ואת הצבא על הפעולה המוצלחת בלילה. "הקם להרגך השכם להורגו, ומי שמשגר טילים על החרמון, ישלם מחיר. זה ההבדל בינינו לבינם, אנחנו בונים שדות תעופה ומשקיעים בתשתיות והם מבזבזים סכומי עתק על חשבון אזרחי איראן בניסיון לייצר תשתית טרור שתאיים על ישראל ומדינות בישראל. בעזרת צור ישראל וצה"ל אנחנו ננצח. 

"שמי אילת והנגב נפתחים היום לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שאותה מובילה ממשלת ישראל בעשר השנים האחרונות", אמר כ"ץ. "מדיניות זו הובילה לתחרות ולהורדה דרמטית של מחירי הטיסות, וכן לגידול עצום במספר הנוסעים: יותר מ-22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ-10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים", הוסיף.

שדה התעופה בתמנע נקרא ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. לפני כמה חודשים הוסר הלוט מעל "שדה התעופה הבינלאומי ע"ש אילן ואסף רמון", במעמד רונה רמון ז"ל ומשפחתה. "אין דבר סמלי יותר ומתאים להנצחת שני האישים שתרמו רבות למדינת ישראל". כ"ץ הזכיר את רונה רמון ז"ל, שלא זכתה למעמד פתיחת שדה התעופה. "אישה אחת, אישה נדירה ומיוחדת, הייתה צריכה להיות כאן איתנו היום, רונה רמון ז"ל... בשנה האחרונה ידעתי על ההתמודדות הקשה של רונה עם המחלה. בהכירי את האומץ ואת העוצמות האדירות שלה, קיוויתי כי תוכל לה, אך לצערי זאת הייתה מערכה אחת יותר מדי. רונה לצערנו לא נמצאת עמנו היום. אבל לילדיה - טל, יפתח ונועה - נמל התעופה הזה מנציח אמנם את אביכם ואחיכם, אך גם את אמכם רונה", אמר השר כ"ץ.