עולה על הגל הירוק: צביקה בארינבוים משקיע בחברת הקנאביס פנאקסיה

חברת פנאקסיה שהקימה בישראל ובחו"ל מפעל לעיבוד קנאביס רפואי, הודיעה כי צביקה בארינבוים ימיר החזקתו בחברה האם להחזקה בחברה הבת פנאקסיה ישראל, אשר מיועדת למיזוג עם השלד הבורסאי הרודיום

צביקה בארנבוים / צילום: אוריה תדמור
צביקה בארנבוים / צילום: אוריה תדמור

חברת פנאקסיה שהקימה בישראל ובחו"ל מפעל לעיבוד קנאביס רפואי, הודיעה כי צביקה בארינבוים, אשר היה משקיע בחברה האם פנאקסיה, ימיר החזקתו בחברה האם להחזקה בחברה הבת פנאקסיה ישראל, אשר מיועדת למיזוג עם השלד הבורסאי הרודיום.

כך, תוך שהוא בוחן בימים אלה השקעה בקבוצת התקשורת בזק, נכנס בארינבוים גם לתחום הלוהט של קנאביס רפואי.

בארינבוים ומארק זלצמן, אשר שותפים גם בחברת נארא מתחום מרכזי בריאות ורפואה כירורגית, ימירו את המניות שלהם בחברה האם ב-0.8% מהחברה לאחר המיזוג, על בסיס דילול מלא. היחס בו הומרו המניות לא נמסר, כך שאי אפשר לגזור מן העסקה את שווי החברה האם.

בעקבות ההודעה עלתה מניית הרודיום  בצהריים ב-3.5%, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-50 מיליון שקל, אשר עדיין אינו לוקח בחשבון את עסקת המיזוג במסגרתה אמורה פנאקסיה ישראל לקבל 75% מן החברה הממוזגת בשלב הראשון, ואחר כך עד 90% בהתאם לעמידה באבני דרך.

פנאקסיה היא אחת החברות היחידות בישראל שבבעלותה מפעל קנאביס מאושר לפי התקנות החדשות, אשר ייכנסו לתוקף בלעדי ב-31.3.2019. רוב חברות הקנאביס הפעילות היום בישראל מייצרות את המוצרים המעובדים שלהן במפעל של החברה. לפני כחודש הודיעה פנאקסיה ישראל על כניסתה לפעילות כחברה ציבורית בבורסה של תל אביב, דרך המיזוג עם הרודיום. היקף הפעילות הנוכחי של פנאקסיה ישראל טרם נחשף, אך בכל מקרה החברה תולה את עיקר תקוותה באישור ליצוא מוצרים מן המפעל שלה לחו"ל, בעיקר לאירופה.

בארינבוים היה בעבר פעיל בשוק ההון ופיננסייר, אולם בשנים האחרונות הוא ממוקד בתחום הנדל"ן ובהקמת רשת המרכזים הרפואיים נארא. פעילות זו משיקה במידת מה לתחום הקנאביס הרפואי. המהלך של בארינבוים מגיע אחרי מהלך דומה שביצע רן נוסבאום, שותף בקרן ההון סיכון פונטיפקס המתמחה בתחום הרפואי, אשר המיר גם הוא את חלקו בחברה האם פנאקסיה בחלק בחברה הבת הישראלית, אשר צפויה כאמור להפוך בקרוב לנסחרת בתל אביב.