פרטנר TV מתחילה לשווק פרסומות מותאמות ללקוח

החברה מטמיעה מערכת Addressable tv בשידוריה • החברה הראשונה שתפרסם פרסומות מותאמות ללקוח היא סנו • כ-118 אלף משקי בית מחוברים כיום לממירים החכמים של פרטנר - כמות קטנה במונחי פרסום

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד

פרטנר TV מטמיעה מערכת Addressable tv ומתחילה לשווק פרסומות מותאמות ללקוח. החברה הראשונה שתפרסם בפרטנר TV היא סנו, שהקמפיין שלה יעלה במספר ערוצים בפרטנר TV בהם ערוץ ויוה וערוץ ויוה פלוס, שמשדר בימים אלה את הסדרה ׳הכלה מאיסטנבול׳, בערוץ טדי, שהוא ערוץ צחוק ישראלי בלעדי בפרטנר TV, וכן בתכני VOD.

Addressable tv הוא אחד מהמגמות המובילות בשווקים כמו ארה"ב והרעיון הוא להתאים פרסומות לא רק לפי קהלי יעד אלא ממש לפי אנשים. כדי שפרסום מותאם אישית יהיה יעיל לא מספיקה רק מערכת הגשת הפרסום, גם המפרסם צריך שיהיו לו ממשקים שונים עם הצרכן. מדובר בתחום שגם בחו"ל נמצא בתחילת הדרך. בשוק האמריקאי מחשיבים זאת כפרסום המתאים יותר לשווקים, שבו קשה להגיע ללקוח ולמעשה הוא יושב יותר על הנישה של פרסום דיגיטלי מאשר פרסום טלוויזיוני. בארץ המציאות מעט שונה: מדובר בשוק קטן שקל יחסית להגיע בו לקהלי היעד. בנוסף, לטלוויזיה עדיין יש תהודה בישראל ואימפקט שקשה למצוא בשווקים גדולים. כך, שלמעשה הפרסום שתציע פרטנר מתחרה יותר בסוגי הפרסום המופנים לגוגל ופייסבוק ופחות לפרסום הטלוויזיוני ה"מסורתי".

לפרטנר יש כיום ממירים חכמים בכ-118 אלף משקי בית שתומכים ביכולות "פרסום מותאם אישית" בממשק, בערוצים החיים, ב-VOD ובאפליקציות שותפות. בפריזמה של פרסום מדובר עדיין בכמות קטנה. כך החשיבות במערכת כעת היא באפשרות שאולי תציע בשלב מאוחר יותר, אך כרגע היא איננה משנה משהו מהותי לא בשוק הפרסום ולא בתמהיל ההכנסות של פרטנר.