מחזיקי האג"ח במטומי הצביעו בעד הצעת הנציגות להסדר חוב: מתווה החברה בתוספת 3.5 מיליון דולר

המחזיקים התנגדו למתווה המקורי, שלא כלל הזרמה זו מבעלי המניות • ההצעה שנבחרה לא אושרה על ידי החברה ובעלי המניות שלה - כלומר, עדיין נותר פער של כ-3.5 מיליון דולר בין הצדדים

מחזיקי איגרות החוב של חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי  הצביעו בעד מתווה להסדר חוב אותו הציעה נציגות מחזיקי האג"ח, ברוב של 99.2%.

באופן צפוי, בבחירה בין שתי הצעות שעמדו להצבעה - המתווה שהוצע על ידי החברה, ומתווה זהה שכולל בנוסף גם הזרמה נוספת של 3.5 מיליון דולר שהוצע על ידי הנציגות - בחרו המחזיקים בהצעה הכוללת תוספת. עם זאת, ההצעה שנבחרה, בניגוד לזו שנדחתה (וזכתה לתמיכה של 0.8% בלבד), לא אושרה על ידי החברה ובעלי המניות שלה. המשמעות היא שהפער בין שני הצדדים נותר ברמה של כ-3.5 מיליון דולר.

מטומי, בניהולו של ליעם גלין, מספקת פתרונות בתחום הפרסום הדיגיטלי. לאחר שמכרה את רוב פעילויותיה, נותרה עם פעילות יחידה - החברה הבת Team Internet מגרמניה, העוסקת במוניטיזציה של דומיינים. לפי הסכמי העבר, מטומי הייתה אמורה לשלם בנובמבר האחרון כ-18 מיליון דולר עבור 10% ממניות החברה הבת שעדיין לא ברשותה, אך טרם העבירה את הכסף, וכיום החברה נמצאת במגעים עם מייסדי החברה הבת.

מטומי  גייסה לפני כשנה 103 מיליון שקל באג"ח בת"א. ניירות הערך שלה קרסו באחרונה בשל חשש מחזיקי האג"ח שהעברת הכסף לחברה הגרמנית תפגע ביכולת החברה לשרת את חובה. כיום מנהלת מטומי מגעים עם מחזיקי האג"ח שלה, במטרה להגיע להסדר חוב שיכלול שינוי בקובננטים והארכת המח"מ. המתווה שהציעה החברה כולל הזרמה של 10 מיליון דולר מצד בעלי המניות הבולטים כחלק מגיוס הון של עד 18 מיליון דולר לחברה.

מטומי  נסחרת בלונדון ובת"א בשווי 25 מיליון שקל אחרי שמשוויה נמחקו 97% מאז ההנפקה ב-2014.