עוד סימנים מדאיגים בדרישה לאייפונים: פוקסקון פיטרה 50 אלף עובדים זמניים מוקדם מהצפוי

קנה המידה של הפיטורים שביצעה פוקסקון אינו גדול יותר מבשנים קודמות, אך הם נעשו מוקדם בהרבה לעומת שנים קודמות דבר שמרמז על האטה בייצור האייפונים

אפל / צילום: רויטרס
אפל / צילום: רויטרס

פוקסקון, הספקית הגדולה ביותר של אפל שמרכיבה עבורה את מכשירי האייפון, פיטרה מאז אוקטובר 50 אלף עובדים זמניים במפעל האייפונים הגדול ביותר שלה בעיר ז'נגז'ו בסין, חודשים מוקדם יותר מהצפוי, כך לפי דיווח של אתר החדשות האסייתי Nikkei מסוף השבוע. לפי הדיווח, בעוד שקנה המידה של הפיטורים אינו בהכרח גדול יותר מבשנים קודמות, הם נעשו מוקדם בהרבה לעומת שנים קודמות. לרוב, החוזים של העובדים הזמניים מחודשים בכל חודש מאוגוסט עד אמצע או סוף ינואר, ולאחר מכן בחברה מצמצמים את כוח העבודה בשל ההאטה בייצור האייפונים באותה תקופה. "זה די יוצא דופן לבקש מעובדים בפסי ההרכבה לעזוב לפני סוף השנה", אמר לניקי מקור עם ידע בנושא.

מוקדם יותר החודש אפל הורידה את תחזית ההכנסות שלה לסוף 2018, ואף דווח כי החברה חתכה את תכנית הייצור לאייפונים חדשים בעשרה אחוז בשל האטה בדרישה בסין, השוק הגדול ביותר בעולם לסמארטפונים.

לפי הדיווח של ניקי, גם ספקיות חשובות נוספות של האייפונים פיטרו עובדים מוקדם מהצפוי בשל ההאטה בדרישה למכשירים. פגטרון, הספקית השנייה בגודלה שעוסקת בהרכבת המכשירים החלה לבטל חוזי העסקה חודשיים בנובמבר, והמגמה מתבטאת גם בהמשך שרשרת הייצור. לפי הדיווח, אחד מספקי הרכיבים של אפל שנמצא בעיר שנזן בסין ביקש מארבעת אלפים עובדים לצאת לחופשה מאוקטובר עד מרץ, כאשר במרץ החברה תחליט האם לפטר את העובדים באופן סופי.

עוד דווח כי פוקסקון גם מוציאה לפועל תכנית אגרסיבית לצמצום הוצאות, במסגרתה היא מבצעת ארגון מחדש בחברה. במסגרת התהליך פוקסקון מיזגה יחידה עסקית שמרכיבה את האייפדים ואת מחשבי המקבוק עם יחידה שאחראית על הרכבה של לפטופים ומחשבים שולחניים עבור חברות אחרות - דל ואייסר.

פוקסקון ואפל לא הגיבו לבקשת ניקי לתגובה, ובפגטרון סירבה להגיב.