אביגדור ליברמן: "נתניהו מנהיג מתקפל ומתבלבל, שכנראה שאינו נמצא במקום הנכון"

את הדברים אמר ליברמן במסיבת עיתונאים לפתיחת קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו • עוד הוסיף: "העברת מזוודות הדולרים לחמאס היא כניעה מבישה של מעצמה לארגון טרור"

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים / צילום: שלומי יוסף

מפלגת ישראל ביתנו עורכת בשעה זו מסיבת עיתונאים לפתיחת קמפיין הבחירות של המפלגה. את מסיבת העיתונאים פתח ליברמן במתקפה חריפה על נתניהו. "נתניהו מציג עצמו כמר ביטחון, בפועל נכשל בכל מקום אפשרי, ובראש נכנע לחמאס", כך אמר ליברמן.

"נתניהו מנהיג מתקפל ומתבלבל, שכנראה שאינו נמצא במקום הנכון. העברת מזוודות הדולרים לחמאס שתתרחש שוב היום או מחר היא כניעה מבישה של מעצמה לארגון טרור, שום נסיעה לאפריקה לא תחפה על זה".

עוד הוסיף ליברמן: "נתניהו הצביע בעד עוד כניעות מבישות כמו עסקת שליט, הסכם הכניעה לטורקיה והפסקת האש בנובמבר אחרי מאות רקטות". 

למרות המתקפה החזקה על נתניהו, ליברמן לא רואה אופציה אחרת להקמת ממשלה, ומתכוון לחשק את נתניהו מימין. ליברמן טוען כי לדעתו גנץ או לפיד לא יקימו ממשלה. "אשב רק בממשלה ימנית", הצהיר ליברמן. "רק בית משפט יכריע לגבי נתניהו, כלומר כתב אישום לא מהווה מכשול. אדרוש את תפקיד שר הביטחון כמובן ויד חופשית בנושאי טרור וביטחון".

"כל בר דעת לא יכול להבין איך בשישי ראינו 14 אלף מתפרעים משליכים מטענים ובקבוקי תבערה באלימות גבוהה משבוע קודם ואנחנו נכנעים, ולא דורשים את החזרת גופות החיילים שהיא המחויבות הראשונית שלנו לצה"ל ועם ישראל. נתניהו התחנן דרך המצרים לחמאס והשפיל את עצמו, נכנע להם בהעברת הכסף. לא יהיה שום הסדר מדיני אם לא נשבור את חמאס ואת נכונותו להתעמת איתנו רק אז אפשר לדבר על הסדרים. קורא למעשה לחידוש העימות, שלילת יכולת השיגור, חיסולים ממוקדים ומחיקת כל תשתיות הטרור".

עוד הוסיף ליברמן: "נתניהו מתכוון למרוח את חוק קיזוז משכורות מחבלים. המועצה לביטחון לאומי דוחפת אותו לשם, ומיליארד שקלים שהיו אמורים להיות מקוזזים בחודש הבא יעברו למרות החוק".

במישור האזרחי-כלכלי עוסק נאומו של ליברמן בהמשך מאבק בכפייה דתית, נגד סגירת בתי עסק בשבת באשדוד, ובניסיון הבריוני לכפות על קהילות אורח חיים חרדי. "זה בלתי נסבל. אתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק שכל קהילה תבחר את דרך החיים שלה וצריך לשלול ממשרד הפנים את אפשרות הכפייה הזו על רשויות מקומיות".