מפלגת העבודה: פנייה לפסילת אילן לדרר ותומר פינס, המועמדים בקיבוצים והמושבים

לאחר הפרסום כי אילן לדרר - המבקש להתמודד במשבצת הקיבוצים - מתגורר בתל אביב מתברר כי גם מועמד המושבים הוא תל אביבי • את הבקשה הגיש דני זמיר, חבר ועידת מפלגה ופעיל ותיק ומוכר במפלגה

תומר פינס / צילום: מטה צעירי העבודה
תומר פינס / צילום: מטה צעירי העבודה

לפני מספר ימים פרסמנו ב"גלובס" שאחד מן המתמודדים על מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה, אילן לדרר, חי ומתגורר בתל-אביב ואף קנה דירה בתל-אביב ולמרות זאת כתובתו בספר החברים של מפלגת העבודה היא קיבוץ רמת השופט. לדרר הוא יועצו הפוליטי של יו"ר המפלגה אבי גבאי ויצא לחופשה ללא תשלום ממשרה זו כדי להתמודד בפריימריז.

כעת נודע שגם תומר פינס, המבקש להתמודד על משבצת המושבים מתגורר בשנה האחרונה בתל-אביב. פינס נולד וגדל בכפר הס וזו כתובתו הרשומה בספר החברים של המפלגה.

דני זמיר, חבר ועידת מפלגה ופעיל ותיק ומוכר במפלגה פנה הבוקר לוועדת הבחירות של מפלגת העבודה בבקשה לפסול את השניים, לדרר ופינס. "לפי מידע גלוי, חלקו פורסם בעיתונות, חלקו נמסר על ידי המועמדים בהזדמנויות שונות, השניים אינם עומדי בסעיף 5.1 לתקנון, כיוון שמרכז חייהם אינו בתחום המחוז שבו הם מבקשים להתמודד", כותב זמיר.

זמיר מציין שלפי כתובותיהם הנוכחיות של לדרר ופינס הם לא יכולים להיות זכאים להבטחת ייצוג. "לדרר אינו מתגורר שנים רבות בקיבוץ כלשהו ולא עוסק בענייני קיבוצים או המרחב הכפרי…. פינס מתגורר ברחוב דובנוב ואינו גר במושבו ואינו עוסק בענייני מחוז המושבים והמרחב הכפרי שנים רבות".

זמיר מבקש מועדת הבחירות של המפלגה לקבוע שהשניים אינם זכאים להבטחת ייצוג. "הרעיון החשוב של הבטחת ייצוג לסקטורים מסוימים נועד לקדם נושאים הנוגעים לסקטורים אלה. זה לא מיושם לחוכא ואטלולא כשמועמדים שמרכז חייהם בתל-אביב נעדרים את הזכות לטעון לזיקה כלשהי".

מתומר פינס נמסר: "על פעילותי ומעורבותי במפלגת העבודה ובמחוז המושבים יעידו מאות השותפות והשותפים שצברתי במהלך השנים, כפעיל במחוז יחד עם דני עטר וכיו"ר המשמרת הצעירה במושבים. חבל שגורמים שחוששים מהמועמדות שלי בוחרים לעסוק בחסימת מועמדים צעירים במפלגה, במקום לפעול לטובת חיזוק תנועת העבודה. וזו בדיוק הסיבה שבגלל אני מתמודד - כדי להחזיר את מפלגת העבודה לעסוק בסוגיות שרלוונטיות לציבור במקום בעצמה, להשמיע קול אמיץ וברור, ולהוביל את מחנה השמאל הציוני".