טלטלה בתקשורת האמריקאית: מולר דוחה את הדיווח בבאזפיד

בבאזפיד דווח שלשום כי לתובע המיוחד ישנן ראיות כי טראמפ הנחה את עורך דינו לשעבר לשקר לקונגרס • בצעד חסרת תקדים פרסם אמש מילר הצהרה שסותרת את הדיווח ומותחת ביקורת חריפה על התקשורת

התובע המיוחד רוברט מולר / צילום: רויטרס
התובע המיוחד רוברט מולר / צילום: רויטרס

רוברט מולר, התובע האמריקאי המיוחד, טלטל אמש (ו') את התקשורת בארה"ב לאחר שסתר דיווח דרמטי של באזפיד משלשום, שממנו עולה כי הנשיא טראמפ הנחה את עורך דינו לשעבר, מייקל כהן, לשקר לקונגרס בנוגע לעסקאות פוטנציאליות להקמת "בניין טראמפ" במוסקבה במהלך מסע הבחירות של 2016. מולר מתח ביקורת חריפה על העיתונות.

לאחר הדיווח בבאזפיד, שציטט באנונימיות שני בכירים במערכת החוק הפדרלית, לא הצליחו כלי תקשורת מובילים בתעשייה לאשר את הדיווח, אולם ניצלו אותו כדי לדון באריכות באפשרות של הדחה.

הצוות המשפטי של טראמפ מיהר לדחות את הדיווח, ורבים מכלי התקשורת מיהרו להוסיף את ההסתייגות "אם הדבר נכון" בהתייחסויותיהם לדיווח במשך היום. 

ואז, בצעד חסר תקדים, פרסם משרדו של התובע המיוחד הצהרה שמבקרת בחריפות את הסיפור הבלעדי של באזפיד. 

"התיאור של באזפיד בנודע להצהרות מסוימות של משרד התובע המיוחד ומסמכים ועדויות שהשיג המשרד בנוגע לעדותו של מייקל כהן בקונגרס אינו מדויק", אמר פיטר קאר, דובר משרדו של מולר בהצהרה. 

נדיר שמשרד התובע המיוחד ימסור הצהרה לתקשורת - מחוץ לפניות לביהמ"ש ושימוע משפטי - בנוגע לנושא הקשור למהלך החקירות שהוא מבצע.

הנשיא טראמפ הגיב כהרגלו בטוויטר וכתב כי "זהו יום עצוב מאוד לעיתונות ויום גדול לארצנו". 

מבאזפיד נמסר בתגובה "אנו ממשיכים לדווח ובטוחים בדיווח שנגדו יוצא התובע המיוחד". בן סמית, העורך הראשי של באזפיד, השמיע דברים דומים: "אנו עומדים מאחורי הדיווח והמקורות שהביאו אותו, ודורשים מהתובע המיוחד להבהיר בדיוק למה מתייחסת הביקורת שלו".

שלשום בלילה, בעקבות הדיווח, החלו חברי קונגרס דמוקרטים להתייחס אליו כבסיס להדחת הנשיא.