מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב נערכים למאבק משפטי בבנקים

מחזיקי האג"ח נערכים למאבק משפטי בעקבות הכישלון במכרז למכירת מניות החברה בביקום, אשר מחזיקה בגרעין השליטה בבזק • לדברי מחזיקי האג"ח, הבנקים עיכבו באופן תמוה את מכירת ביקום בעבר גם כאשר היו הצעות במחירים של מיליארד שקל על השולחן

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב נערכים למאבק משפטי בעקבות הכישלון במכרז למכירת מניות החברה בביקום, אשר מחזיקה בגרעין השליטה בבזק. בשיחה עם "גלובס", השמיעו מחזיקי האג"ח טענות קשות ביותר נגד הבנקים ונגד דירקטוריון והנהלת בזק בכל הקשור להתנהלותם מאז מונו הבנקים לנאמנים לקבוצת יורוקום, אשר החזיקה בשרשור באינטרנט זהב.

לדברי מחזיקי האג"ח, הבנקים משכו ועיכבו באופן תמוה את מכירת ביקום בעבר, מתוך ניגוד עניינים, גם כאשר היו הצעות במחירים של מיליארד שקל על השולחן. לדבריהם, על רקע המשבר הצפוי והעובדה שאינטרנט זהב לא תוכל לעמוד בפירעון האג"ח, דורשים המחזיקים שהבנקים יזרימו כסף לפירעון החוב בשל אחריותם למצב.

אחד הגורמים ששוחחנו עימם אמר כי דירקטוריון והנהלת בזק פעלו בכל הכוח כדי למנוע את המכירה ולסכלה מכיוון שהם אינם מעוניינים שיהיה בעל שליטה בחברה והעדיפו שהחברה תפעל ללא גרעין שליטה. "אתה מעלה בדעתך שאם שאול אלוביץ' או כל בעל גרעין שליטה אחר היה מוכר את אחזקותיו בבזק, מישהו היה מעז להפחית מאות מיליוני שקלים משווי החברות הבנות דקה לפני המכירה? ממתי מודיעים על כך חודשים מראש?". עוד טענו שקרן ההשקעות, ש"זרקה" סחורה בעשרות מיליוני שקלים לשוק ובעצם הפילה את המניה ובעקבותיה בעצם חוסלה האפשרות להשלמת המכרז, עשתה זאת לאחר שהבינה שבזק לא תחלק דיבידנדים בעקבות ההכרזה על ההפחתה בשוויה של yes. לטענת מחזיקי האג"ח, העיתוי שבו החליט הדירקטוריון לפרסם על הכוונה למחוק מאות מיליונים שקלים הוא תמוה ומעיד על כוונה זרה ומאותה סיבה של רצון הדירקטוריון וההנהלה שלא ייכנס בעל שליטה חדש.

מבזק סירבו להגיב.