מוכנה למהלך הדרמטי רגע לפני פרסום הדוחות: "המחיר של נטפליקס עדיין משתלם"

לאחר כשנה וחצי שבמהלכם החברה לא העלתה מחירים ולאחר בדיקות רגישות שערכה, נטפליקס מוכנה למהלך הדרמטי • לחברה יש 700 הפקות מקור בעלות מצטברת של 12 מיליארד דולר עד כה • ריץ' גרינפלד, אנליסט BTIG: "המחיר של נטפליקס אחרי העלאה עדיין אטרקטיבי"

נטפליקס / צילום: רויטרס - Mike Blake
נטפליקס / צילום: רויטרס - Mike Blake

הודעתה של נטפליקס  על העלאת התעריף למנויים בארה"ב בעד 2 דולר הקפיץ אמנם את מנייתה של החברה בכ-6.5% אמש (ג') במסחר בוול סטריט למחיר של 354.64 דולר, אך תזמון פרסום ההודעה - יומיים לפני חשיפת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי - מעלה את הסברה כי אלה עלולים להיות נמוכים מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים.

לגבי הדוחות של החברה לרבעון הרביעי שצפויים לצאת מחר, האנליסטים בשוק צופים רווח למניה בטווח של 32-23 סנט, על הכנסות בטווח של 4.3-4.21 מיליארד דולר לרבעון. לשנת 2018 כולה האנליסטים צופים הכנסות בטווח של 15.77 עד 16.03 מיליארד דולר. נזכיר כי ב-9 החודשים הראשונים של 2018 רשמה נטפליקס הכנסות של 11.6 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 40% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. 

נטפליקס
 נטפליקס

נראה כי לאחר כשנה וחצי שבמהלכם החברה לא העלתה מחירים, ולאחר בדיקות רגישות שערכה, נטפליקס מוכנה למהלך העלאת המחירים. המהלך משקף את הסברה כי בענקית שירותי הסטרימינג מעריכים כי אובדן המנויים לא יעלה על התועלת שבהעלאת המחיר, וכי בעיקר אין ברירה על רקע הביקורת נגדה על תזרים המזומנים השלילי והעובדה שההוצאה על תוכן השנה צפויה להיות גבוהה יותר מ-8 מיליארד דולר שהוצאו ב-2018. 

"בין שמדובר במחיר לכרטיס לקולנוע, ל-HBO או לחברת כבלים - המחיר של נטפליקס עדיין משתלם", אמר ריץ' גרינפלד, אנליסט BTIG המחזיק בהמלצת "קנייה" למניה. נציין כי המתחרה, רשת HBO, גובה 15 דולר לחודש עבור שירותי סטרימינג, ולדבריו המחיר הממוצע לשירותי טלוויזיה בארה"ב עולה על 100 דולר לחודש - כך שהמחיר של נטפליקס אחרי העלאה עדיין אטרקטיבי. לגבי דיסני, המתחרה הפוטנציאלית, זו גובה 9 דולר, אמר גרינפלד, בדומה למסלול הבסיס של נטפליקס אחרי העלאה - מה שמצדיק את ההנחה כי המנוי לנטפליקס עדיין משתלם. 

להערכתו, נטפליקס תשתמש באקסטרה מזומנים להשקעה בתוכן חדש מאשר לשלם חוב. נזכיר כי לחברה יש 700 הפקות מקור בעלות מצטברת של 12 מיליארד דולר עד כה.

ומה בנוגע לתזמון פרסום ההודעה על העלאת המחיר? גרינפלד מסביר כי הפרסום כעת איפשר לחברה לדון בעניין ללא הסחות דעת, וכי המהלך האחרון להעלאת מחירים שנעשה באוקטובר 2017, היה גם כן לפני פרסום הדוחות.