בנק הפועלים יתחרה בחברות האשראי: יעניק ללקוחות היוקרה שירותי קונסיירז'

כ-2,000 לקוחות נכללים בקבוצה שעליה מתחרות חברות האשראי, וכעת מצטרף גם בנק הפועלים • בין השירותים לאלפיון העליון: איסוף ברכב יוקרה משרוול המטוס, כרטיסים למופעים נחשקים בעולם ועוד

שירותי קונסיירז'. מתחרים על הלקוחות הנחשבים / צילום: shutterstock
שירותי קונסיירז'. מתחרים על הלקוחות הנחשבים / צילום: shutterstock

בנק הפועלים התחיל להעניק ללקוחות היוקרה שלו שירותי קונסיירז', בדומה לאלה שהם מקבלים דרך כרטיסי האשראי.

מדובר בקבוצה המונה 1,500-2,000 לקוחות של הבנק שהם בבחינת "הטופ של הטופ". הרעיון הוא לפנק את הלקוחות האלה בשירותי קונסיירז' באספקטים שונים. מה למשל? תפירה של חבילות נופש במקומות אקזוטיים, איסוף ברכב יוקרה הישר משרוול המטוס עם הנחיתה, הזמנה במסעדות הכי שוות, כרטיסים למופעים נחשקים במקומות הטובים בעולם ועוד.

שירותים בפן העסקי כוללים, בין השאר, חיבור לעורכי דין, ליועצי השקעות ובנקאים.

התחרות מול חברות האשראי תהיה על הענקת השירות המפנק ביותר, והכול לשם מטרה אחת - לשמור את הלקוחות האקסלוסיביים הללו בבנק לא רק דרך פינוקים בתנאי החשבון, הלוואות וכדומה.

את השירות ללקוחות בנק הפועלים מעניקה חברת Cava Group. באופן עצמאי הצטרפות לשירות כזה עולה 5,000-10,000 אירו לשנה, כשהמחיר כולל את שירותי התיאום ולא את מחירי השירותים.

שירותי קונסיירז' במסגרת כרטיסי האשראי המיועדים לאלפיון העליון כוללים למשל את World Signia של לאומי קארד, World elite של מאסטר קארד או CENTURION של אמריקן אקספרס. הלקוחות הללו כמעט שלא שומעים את התשובה "לא" על שירות שהם מבקשים (אלא עם מדובר בשירות פלילי או לא מוסרי).

היות שמספר הלקוחות שעונים על קריטריון ה"אקסלוסיב" גדל מדי שנה, והיות שגם רמת השירות שהם מצפים לקבל עולה מדי שנה - התחרות על הקהל הזה מחריפה. גם נושא הפרטיות והמידע הרגיש שמצוי בידי החברות הללו מחייב את הנוגעים בדבר לבדיקות הכוללות פוליגרף וקריטריונים מחמירים.

מבנק הפועלים נמסר כי "במסגרת סל ההטבות ללקוחות פלטינום אנו מציעים בימים אלה הטבת קונסיירז' בתחומי הנופש והפנאי, ללא קשר להליך ההיפרדות מישראכרט".

מ-Cava Group נמסר בתגובה: "החברה זיהתה את הצורך הגובר במתן הטבות ללקוחות הבנקים וחברות האשראי ופיתחה מוצרי פרימיום ייחודיים המותאמים לקהל היעד בסטנדרט גבוה שעומד בתחרות סל השירותים שמציעה החברה. מפאת שמירה על חשאיות וסודיות מול הלקוחות, החברה אינה יכולה להתייחס לפרטי העסקאות ושמות החברות השוכרות את שירותיה בארץ ובעולם".