אינטרנט זהב: לא הוגשו הצעות לרכישת ביקום; המסחר במניות אינטרנט זהב, ביקום ובזק הופסק

אמש לא הוגשו הצעות במכרז לרכישת ביקום וככל הנראה אינטרנט זהב הולכת להסדר חוב • המסחר הופסק גם במניות ביקום ובזק ויתחדש בשעה 10:07 • דירקטוריון אינטרנט זהב מכונס בשעה זו על מנת להחליט על צעדי ההמשך • למדריך השקעה במניות

חברת אינטרנט זהב דיווחה הבוקר (ד') כי אמש לא הוגשו הצעות במכרז לרכישת ביקום וככל הנראה החברה הולכת להסדר חוב. הופסק המסחר במניות בזק, אינטרנט זהב וביקום, ויחזור בשעה 10:07. דירקטוריון אינטרנט זהב מכונס בשעה זו על מנת להחליט על צעדי ההמשך.

שתי הקרנות שהיו אמורות להגיש הצעה לרכישת ביקום ככל הנראה נסוגו מכוונתן ולא הגישו הצעות. ההצעות שכן התקבלו לרכישת ביקום היו נמוכות משמעותית מגובה החוב.

נזכיר כי אינטרנט זהב  היא החברה השולטת (כ-65%) בבי קומיונקיישנס , השולטת (כ-26%) בחברת התקשורת בזק . בזק שולטת בחברות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes שירותי לוויין.

סרצ'לייט הגישה הצעה לא מחייבת

במכרז למכירת ביקום הוגשה אינדיקציה אחת של גוף אחד שעל פי הערכות הוא סרצ'לייט. ההצעה שאינה מכסה את מחיר החוב כולו, 600 מיליון שקל, גבוהה משווי השוק של החוב וכנראה גבוהה מעט ממחיר השוק של מניות ביקום, שהוא כ-400 מיליון שקלים למניות ביקום. מה שיגזור תספורת של כ-160-180 מיליון שקלים באג"חי אינטרנט זהב.

די ברור מהדיווח כי דירקטוריון אינטרנט זהב יעביר מחר באסיפה את ההחלטה להמשך ההתנהלות לבעלי אגרות החוב ולמעשה יציע עזרתו בהמשך ניהול התהליך, או לחילופין מסירת המפתחות. מצב של עימות או בעל שליטה שיילחם בבעלי החוב וודאי לא יהיה פה וקשה לראות תרחיש שבו מנכ"ל אינטרנט זהב נלחם מחר באסיפה בבעלי החוב עליהם הגן עד כה. לאור זאת הערכה היא שיש שתי אפשרויות מחר לבעלי האג"ח: לתת להנהלה ולדירקטוריון הנוכחי למצות המו"מ או לקחת מחר המפתחות ולנהל תהליך חדש שייקח זמן ויש בו סיכוי לקבלת תמורה גבוהה יותר אך גם סיכון להמשך ירידות במניית בזק.

עוד נודע ל"גלובס" כי קיים כעס גדול של בעלי אגרות החוב באינטרנט זהב כלפי סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת שהתראיין בזמן המכרז נגד בזק והבטיח להילחם בבזק עד חורמה, והדברים הגיעו עד כדי כך שחלקם דרשו לפעול משפטית נגדו בעקבות דבריו. במקביל בכירים במערכת הבנקאית שמחזיקה השליטה באינטרנט זהב טוענים כי חלק גדול מההפחתות וההפרשות שביצעה בזק דווקא בעיתוי כזה הייתה מתוזמנת. משמעות הדברים היא שבמערכת הבנקאית סבורים שדירקטוריון בזק העדיף שלא יגיע בעל שליטה חדש ושהחברה תנוהל ללא גרעין שליטה.