סיילספורס במו"מ לרכישת קליקסופטוור תמורת מעל מיליארד דולר

קליקסופטוור נרכשה ב-2015 ע"י קרן ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס תמורת סכום של 438 מיליון דולר

מטה סיילספורס / צילום: רויטרס
מטה סיילספורס / צילום: רויטרס

כמה חודשים לאחר רכישת דאטורמה תמורת 800 מיליון דולר, סיילספורס  מנהלת מגעים לרכוש חברה ישראלית נוספת - קליקסופטוור, שמפתחת מערכות לניהול לוגיסטי של מערכי שירות לקוחות - קבלת קריאות תמיכה, שיגור טכנאים, מעקב אחר תוצאות הביקורים וכו'. החברה נמצאת בבעלות של פרנסיסקו פרטנרס, קרן השקעות פרטיות זרה. סכום הרכישה, אם תצא לפועל, הוא מעל מיליארד דולר ולפי הערכות אף עשוי להגיע ל-1.5 מיליארד דולר.

קליקסופטוור יושבת בפתח-תקווה ומעסיקה כ-200 עובדים בישראל. החברה הוקמה לפני למעלה מ-20 שנה על-ידי משה בן בסט, שכבר לא בחברה. בשנה האחרונה מנוהלת החברה על-ידי מארק קאטיני. החברה פרטית, ולכן הכנסותיה אינן שקופות, אך בעבר פורסם כי ב-2016 עמדו הכנסות על 144 מיליון דולר.

פרנסיסקו פרטנרס רכשה את קליקסופטוור ב-2015 תמורת 438 מיליון דולר ומחקה אותה מהמסחר בוול סטריט. הקרן רוכשת חברות במטרה להשביח אותן ולממש את ההשקעה בתוך מספר שנים. הקרן מתמחה בהשקעות בהייטק, בעיקר בארה"ב ובבריטניה, עם חיבה מיוחדת לחברות ישראליות כמו NSO, סינטק, אקס ליבריס ודאמטק.

סיילספורס מספקת שירותי תוכנה ארגונים לניהול מערכי הפעילות של החברה. צמיחת החברה מבוססת על רכישות, ודאטורמה הייתה הרכישה ה-59 שלה. בישראל היא רכשה 4 חברות: ב-2011 רכשה ב-30 מיליון דולר את Navajo Systems, שפיתחה אבטחת מידע לענן, ושהפכה למרכז המו"פ שלה בישראל. אחריה נרכשו חברות ה-AI בלוטייל ואימפליסט, שהטכנולוגיה שלהן שולבה בתוך מנוע ה-AI איינשטיין של סילספורס. מלבד הרכישות, זרוע ההשקעות של סיילספורס פעילה גם היא בישראל והשקיעה עד כה ב-6 חברות. סיילספורס נסחרת לפי שווי של 114 מיליארד דולר.

מסיילספורס ופרנסיסקו פרטנרס טרם נמסרה תגובה.