דיווח: בכיר ישראלי באפל מועמד לתפקיד מנכ"ל באינטל

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לחומרה באפל, מועמד להתמנות לתפקיד מנכ"ל חברת אינטל - כל לפי דיווח באתר Axios

אינטל / צילום: שאטרסטוק
אינטל / צילום: שאטרסטוק

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לחומרה באפל, מועמד להתמנות לתפקיד מנכ"ל חברת אינטל - כל לפי דיווח באתר "Axios". סרוג'י הוא ערבי-ישראלי שנולד בחיפה, ועבד במרכז הישראלי של אינטל בין השנים 1990 ל-2005. באינטל מחפשים מנכ"ל חדש כבר חצי שנה, מאז שהמנכ"ל הקודם, בריאן קרזניץ', נאלץ לעזוב את החברה בעקבות רומן שקיים עם עובדת בחברה - בניגוד למדיניותה. באינטל סירבו להגיב לדיווח של "Axios".

סמנכ"ל הכספים של אינטל, בוב סוואן, מכהן בתור מנכ"ל זמני בחברה מאז עזיבתו של קרזניץ' ועד שבאינטל ימנו מישהו קבוע לתפקיד. ב"בלומברג" דווח אמש כי מספר בכירים ששקלו באינטל עבור התפקיד יצאו מהמירוץ. ביניהם מנכ"ל מוטורולה לשעבר סנג'אי ג'ה, ושני בכירים באינטל לשעבר - אננד צ'נדרסקר ורנה ג'יימס. לפי הדיווח של "Axios", סרוג'י לא נשקל כאופציה עד עכשיו.

סרוג'י הצטרף לאפל בשנת 2008. במסגרת תפקידו בחברה, הוא הוביל את המעבר שלה לעצב יותר שבבי סיליקון בעצמה. בעברו הוא עבד גם ב-IBM, והוא בוגר תואר ראשון ושני במדעי המחשב מהטכניון. בשנת 2016 הוא אמר בראיון לבלומברג כי "חיפה היא אחת הערים המשולבות ביותר בישראל. יש שם נוצרים, מוסלמים, יהודים, באהאיים, כל דת שאפשר לחשוב עליה, וכולם חיים יחד בהרמוניה ושלום. השילוב הזה עבד עבורי".