הטכנולוגיה שמבקשת "להרוג" את חיפושי החניה

סיבובי חניה בתל-אביב? מה זה?  • ישנן כמה אפליקציות ישראליות שנותנות מענה לחוויה המתסכלת של חיפושי חניה

מכוניות חונות בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
מכוניות חונות בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סיבובי חניה בתל-אביב? מה זה? ישנן כמה אפליקציות ישראליות שנותנות מענה לחוויה המתסכלת של חיפושי חניה. מדובר באפליקציות שפועלות בהצלחה כבר כמה שנים ונותנות מענה אמיתי לצרכני החניה.

פינק פארק

הפחות מוכרת אך היעילה מכולן. פינק פארק מאפשרת לבעלי חניות פרטיות, למשל עסקים שלהם חניה צמודה, או בעלי מקום חניה בבניין מגורים משותפים, להציע להשכרה את החניה שלהם על בסיס שעתי. אפשר לחפש חניה על פי כתובת ולקבל על גבי המפה את כל החניות הממוקמות בסמוך לכתובת המבוקשת, ומחיר החניה לכל שעה. התמחור עבור כל חניה שונה, ובתל-אביב הוא נע לרוב בין 12 ל-20 שקלים לשעה הראשונה. עבור כל חניה מצוין מה המחיר לשעה ראשונה, השנייה, השלישית וכן הלאה. בשעות הלילה, לעתים, אין חיוב בתשלום לאחר השעות הראשונות, אך לאחר מכן בשעות הבוקר מתחדש החיוב. אפשר, וזה הפיצ'ר היעיל והחשוב מכל - להזמין חניה מראש, אך יש לשים לב עד איזו שעה החניה פנויה. מומלץ מאוד להזמין חניה כמה שיותר זמן מראש משום שבאזורי הביקוש, כמו למשל בצפון הישן בתל-אביב, רוב החניות נתפסות מראש כך שלספונטנים לא נשארות הרבה ברירות אם בכלל. תמונות שטח החניה יקלו על מחפש החניה לדעת היכן היא ממוקמת בדיוק, כולל הסבר מילולי. מדובר במידע חשוב, משום שלעתים החניות קטנות מדי ולא מתאימות לכל סוג רכב.

האפליקציה מאפשרת למצוא באמצעותה חניה גם בחניונים ולשלם בהם. לעתים המחיר באמצעות פינק פארק זול ממחיר החניה ללקוח אקראי באותו חניון. האפליקציה לא מאה אחוז ידידותית או חפה מבאגים, ואם אתם רוצים להזמין מראש כמה חניות ליום הפגישות שלכם בתל-אביב, יתכן שלא תצליחו להזמין יותר מחניה אחת, אבל בסך הכל היא קלה ונוחה לשימוש ואפשר לחסוך בעזרתה זמן רב, ליטרים רבים של דלק ובלאי למנוע.

צייד החניה של פנגו

פנגו, שידועה בעיקר כאפליקציית תשלום על חניה בכחול לבן, מציעה פיצ'ר יעיל בשם "צייד החניה" שמציג על המפה את כל החניות הזמינות בחניונים באיזור המבוקש, כולל מחיר לשעה או ליום. עבור חלק מהחניונים ניתן לשלם ישירות באמצעות האפליקציה. זה שירות משלים מצוין לפינק פארק במיוחד אם אתם מחפשי חניה ספונטניים. בלחיצת כפתור ניתן לנווט ישירות אל החניה. בחניונים של המגדלים אל תשכחו לשים לב שאינכם חונים בטעות בחניה שמורה. לעתים כל הקומות הראשונות תפוסות ותיאלצו לרדת אפילו חמש קומות תת קרקעיות עד שתגיעו לחלק הציבורי.