קרדן אן.וי מוכרת את ההחזקה באוויס אוקראינה ל-UMI תמורת כ-14 מיליון דולר

לקרדן אן.וי חוב של כ-330 מיליון אירו למחזיקי האג"ח שלה • לאחר שמכירת חברת הנדסת המים תהל לקרן פורטיסימו, בכ-100 מיליון אירו, התפוצצה, נכנסה קרדן אן.וי לחדלות פירעון

חברת ההחזקות הקורסת קרדן אן.וי.  מוכרת את החזקתה (66%) בחברת TDLL, הזכיינית של חברת הליסינג והשכרת הרכב אוויס (AVIS) באוקראינה. בדיווח הבוקר לבורסה מסרה קרדן אן.וי כי חתמה על הסכם למכירת החזקתה בחברה בכ-14 מיליון דולר (כ-52 מיליון שקל) לשותפתה באוויס אוקראינה, חברת UTS. זו שייכת לחברת יבוא והשכרת הרכב יוניברסל מוטורס (UMI), שבבעלות משפחת עיני וחיים דנון.

עוד נקבע במסגרת ההסכם, כי אוויס אוקראינה תמשיך לפרוע בתשלומים רבעוניים (עד לחודש דצמבר 2020) הלוואות בעלים שיתרתן עומדת על כ-2.7 מיליון דולר, שהעניקה קרדן אן.וי לחברה. השלמת העסקה, שכפופה לתנאים מתלים ואישורים שונים, תתבצע לפי שווי של 52.8% על ההון העצמי של אוויס אוקראינה.

קרדן אן.וי נמצאת בחודשים האחרונים במגעים להסדר חוב שני עם מחזיקי האג"ח שלה, לאחר שלא עמדה בפירעון של תשלום קרן גדול בפברואר אשתקד. בדוחות הרבעון השלישי לשנת 2018 ציין המנכ"ל, אריאל חסון, כי מאז פרסום מתווה ההסדר המתגבש עם מחזיקי אג"ח ב' (הסדרה הגדולה של החברה), "ישנה התקדמות נוספת, ואנו מאמינים כי אנו קרובים לסיום התהליך עם נאמני אג"ח סדרה ב'". עם זאת, הוא הדגיש כי טרם החל תהליך מו"מ עם מחזיקי סדרה א'.

לקרדן אן.וי חוב של כ-330 מיליון אירו למחזיקי האג"ח שלה. את תשלום החוב של פברואר ביקשה החברה לפרוע באמצעות מכירת חברת הנדסת המים תהל גרופ בכ-100 מיליון אירו לקרן פורטיסימו, אבל עסקה זו התפוצצה רגע לפני השלמתה. עקב כך נכנסה קרדן אן.וי למצב של חדלות פירעון.

צופה לקבל עד 31 במארס סך של כ-38 מיליון אירו

תהל הציגה בתשעת החודשים הראשונים של 2018 ירידה של 28% ברווח הנקי ל- 1.8 מיליון אירו, למרות עלייה קלה של 0.5% בהכנסות ל-117.1 מיליון אירו. לדברי קרדן אן.וי, נכון להיום מתנהל משא ומתן מתקדם למכירת תהל, שמתוכננת להתבצע במהלך 2019.

בחברה ציינו היום כי "התמורה נטו מהעסקה, ביחד עם המזומנים בחשבונות החברה וסכומים נוספים אותה צופה החברה לקבל עד יום 31 במארס 2019, בסך כולל של כ-38 מיליון אירו, תשמש את החברה לביצוע תשלום למחזיקי איגרות החוב במועד כניסתו לתוקף של ההסדר".

עוד מציינים בקרדן אן.וי כי "החברה מנהלת מו"מ עם הנאמן למחזיקי האג"ח מסדרה ב' בדבר שינוי תנאי איגרות החוב (סדרות א' ו-ב')". בנוגע לאוויס אוקראינה, ציינה קרדן בדוחות הרבעון השלישי של 2018 כי חברת ההשכרה המשיכה להציג ביצועים טובים עם רווח נקי של 600 אלף אירו ברבעון.

קרדן אן.וי נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-42 מיליון שקל, לאחר ירידה של יותר מ-50% במניית החברה בשנה האחרונה.