דריכות בשוק המט"ח לקראת ההצבעה על הברקזיט

הערב הפרלמנט הבריטי יצביע על תוכנית הפרידה מהאיחוד • המסחר בשוק המקומי מתנהל לקראת פרסום מדד דצמבר • הדולר טיפס 0.35% ושערו היציג נקבע על 3.670 שקלים • הראל: "הפרלמנט הבריטי והאירופי לא יאפשרו יציאה ללא הסכם, בשל ההשלכות השליליות החמורות לשני הצדדים" • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: רויטרס, RT-Handout
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: רויטרס, RT-Handout

המסחר בשוק המט"ח מתנהל לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן בשוק המקומי, וגם בארה"ב, וכן על רקע ההצבעה על הברקזיט שצפויה להערך הערב בפרלמנט הבריטי.

האירו  מאבד 0.4% מול הדולר ונסחר סביב 1.142 דולרים, הליש"ט  משיל 0.16% ונסחר סביב 1.284 דולרים, הדולר אינדקס עולה 0.3%.

האירו  ננעל ללא שינוי מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.195 שקלים; הדולר  טיפס 0.35% ושערו היציג נקבע על 3.670 שקלים.

הערב ב-18:30 יתפרסם בשוק המקומי מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר. עפר קליין, הכלכלן הראשי של הראל ביטוח ופיננסים, מציין היום: "להערכתנו, תירשם ירידה של כ-%0.2, כשעלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה תקוזז עם ירידה עונתית בסעיף הדיור לצד הירידה החדה במחיר הדלק (שגרעה קרוב ל-0.3% מהמדד). כך, בסיכום שנת 2018 האינפלציה תסתכם ב-%0.9, מעט גבוהה מהציפיות שלנו בתחילת 2018 (0.7%), בעיקר בשל עלייה מהירה מהצפי במחירי הפירות והירקות לצד פיחות השקל. גם מדד ינואר צפוי להיות שלילי (מינוס %0.3), בעיקר בשל ירידת מחירים עונתית בסעיף הדיור, ההלבשה וההנעלה לצד המשך הירידה במחיר הדלק. חלק מהירידה בינואר תקוזז עם העלייה במחיר החשמל והמים".

הערב מתוכננת הצבעה בפרלמנט הבריטי על אישור טיוטת הסכם הברקזיט - היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי - כפי שסוכם על ידי נציגי ראשת הממשלה, תרזה מיי, והאיחוד. הסיכויים שההצעה תעבור נמוכים, דבר שמקרב את המדינה לבחירות כלליות, משאל עם או אף יציאה מהאיחוד ללא הסכם. הפסד בהפרש נמוך לראשת הממשלה משאיר אולי סיכוי להמשך משא ומתן עם האירופאים. בהראל כותבים כי: "להערכתנו, בסופו של דבר הפרלמנט הבריטי והאירופי לא יאפשרו יציאה ללא הסכם, בשל ההשלכות השליליות החמורות לשני הצדדים. לכן, תהיה דחייה של היציאה או הסכם זמני, אך ההחלטה הסופית כנראה תתקבל רק סמוך למועד 'הדד-ליין' הסופי - סוף הרבעון הראשון".