נעילה חיובית בוול סטריט: נאסד"ק זינק ב-1.7%, נטפליקס זינקה בכ-6.5%

הסכם הברקזיט לא התקבל בפרלמנט הבריטי • נטפליקס זינקה לאחר שהודיעה על העלאת מחירים למנויים • מדד האמפייר-סטייט בארה"ב ירד לרמה הנמוכה מזה יותר משנה • עונת הדוחות: ג'.פי מורגן פספס התחזיות, דלתא עמדה בתחזית ההכנסות • כיטוב פארמה זינקה בכ-170% לאחר פרסום ממצאים חדשים על תרופת NT219

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים הערב. נאסד"ק זינק ב-1.7%, S&P 500 הוסיף 1.1% ודאו ג'ונס עלה ב-0.7%.

מניית נטפליקס  זינקה ב-6.5%. כיטוב פארמה  זינקה בכ-170% לאחר פרסום ממצאים חדשים על תרופת NT219

הליש"ט  עברה לעליות מול הדולר. כעת היא מוסיפה כ-0.17% מול המטבע האמריקאי. 

21:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות גם בשעה זו. נאסד"ק מזנק ב-1.29%, S&P 500 מוסיף 0.75% ודאו ג'ונס עולה ב-0.32%. 

תבוסה קשה לתרזה מיי בהצבעה על הסכם ה"ברקזיט": רק 202 חברי פרלמנט תמכו בהסכם הפרישה מהאיחוד האירופי שהביאה הערב לאישור הפרלמנט, בעוד 432 - כולל חברי פרלמנט רבים ממפלגתה - הצביעו נגדה. מיי אמרה כי "הממשלה תקשיב לרצון הפרלמנט" וכי תכבד את החלטתו. הנפילות בליש"ט מול הדולר מתמתנות. בעוד שלפני ההצבעה, הליש"ט ירדה בכ-1.4%, כעת הירידות עומדת על כ-0.6%. 

19:50

מתחזקות העליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מזנק 1.6%, הדאו ג'ונס עולה 0.65% ומדד S&P 500 מטפס בכ-1%. מניית טסלה עולה 3.6%, נטפליקס קופצת ביותר מ-7% ומניית ג'י.פי מורגן עולה 1.5% אחרי הדוחות.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה הירוקה, כאשר מדד הדאקס עלה 0.26%, הקאק טיפס 0.5% והפוטסי הבריטי טיפס 0.6%.

הליש"ט צונחת 0.8% מול הדולר לקראת ההצבעה הערב על הברקזיט בפרלמנט הבריטי.

17:10

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות שהתגברו לעומת הפתיחה. מדד הנאסד"ק מזנק 1.2%, הדאו ג'ונס עולה 0.2%.

מניית כיטוב פארמה  מזנקת כ-70% לאחר שהחברה פרסמה ממצאים מהניסוי בתרופה שמפתחת החברה, NT219, אשר מיועדת למנוע מהגוף של חולי סרטן לפתח עמידות כנגד תרופות לטיפול במחלת הסרטן. על פי הממצאים חשיפה קצרה של תאי סרטן ל-NT219 הספיקה על מנת לעודד עצירה של מסלולי הסרטן, מה שהוביל להשפעה אנטי סרטנית לטווח ארוך.

מניית נטפליקס מזנקת לאחר הודעתה על העלאת מחירים. לדברי שמוליק קרפף, אנליסט ני"ע זרים במערך הייעוץ בהשקעות בבנק לאומי: "אני בהחלט חושב שזה המצב. בראש ובראשונה צריך להבין את המודל העסקי של נטפליקס. הרי מצופה ממנה להגדיל את קצב ההכנסות בשיעור דו ספרתי של לפחות 25%. החברה יכולה לעשות זאת באופן של הגדלת המשתמשים או העלאת מחירים. והיא לא העלתה מחירים זה שנה וחצי. זה לא שיש לה עוד תחומי פעילות אליהם היא התכוונה להיכנס. אנו יודעים שאת העלאה הזו היא עשתה לאחר חצי שנה של בדיקות שבו היא בדקה את הרגישות למחיר ברמת החבילה". 

"אנו נראה זאת רק בדחות הבאים אך שיעור הנטישה יהיה מאד קטן. התועלת שבהעלאה של 2 דולרים תהיה חזקה יותר לעומת איבוד הכנסות כתוצאה ממנויים שנוטשים. הציפיות מהחברה לאחר עלייה יפה בשנים האחרונות עלו. אני חושב שתזמון ההודעה היום לא במקרה, רגע לפני פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ביום חמישי הקרוב. כנראה תהיה צמיחה נמוכה מהצפוי ולכן זו הסיבה להעלאה הזו. ההנהלה תסביר כי זה לא קשור אך בכל זאת, נטפליקס, המניה לא רק שהיא מתומחרת גבוה, אלא במהלך החודשיים האחרונים עלו הרבה מאד חיצים לגבי התזרים השלילי שלה. בניגוד לחברות אחרות לנטפליקס יש השקעות כבדות בתוכן, שזה אומר שאת 2018 היא תסיים עם תזרים שלילי שקרוב ל-2 מיליארד דולר, בשונה מחברות אחרות מבוססות יוזרים, כמו פייסבוק למשל שדווקא יש לה תזרים חיובי. כלומר, כאשר מתחיל להיות לחץ על המניה זה יכול להיות מאסיבי. נטפליקס לא סתם נהנית ממכפיל רווח של הגורילה בחדר. תחרות מולה כמעט אינה קיימת. מדברים על השקה בסוף 2019 של ערוץ מקביל של דיסני פלוס, והוא יהווה סוג של אלטרנטיבה. מניסיוננו מדובר בהודעה שבאה לרכך את הדוחות הצפויים בחמישי".

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה כאשר מדד הנאסד"ק עולה 0.4%, הדאו ג'ונס ללא שינוי ומדד S&P 500 עולה 0.1%

מניית נטפליקס  מזנקת 5% בפתיחה על רקע הדיווח לפיו החברה מעלה את המחירים למנויים ב-13% עד 18% - העלאה החדה ביותר של החברה, (העלאת המחיר תקפה רק לשוק האמריקאי). נטפליקס צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ביום חמישי הקרוב.

16:00

בארה"ב פורסם מדד האמפייר-סטייט לחודש ינואר והראה על ירידה לרמה הנמוכה מזה יותר משנה. המדד נפל 7.6 נקודות לרמה של 3.9 נקודות בינואר. הצפי של הכלכלנים היה לעלייה ל-12 נקודות.

מוקדם יותר פורסם מדד המחירים ליצרן חודש דצמבר בארה"ב, שירד 0.2% לעומת הצפי לירידה של 0.1%. 

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת בעד 0.4%.

14:45

מניית ג'י.פי מורגן צ'ייס  יורדת כ-2% בטרום-מסחר לאחר הדוחות. בנק ההשקעות הציג אמנם עלייה ברווח ובהכנסות אך פספס את התחזיות המוקדמות של האנליסטים לראשונה מזה 15 רבעונים.

מניית דלתא איירליינס  יורדת 1.5% בטרום-מסחר לאחר שהחברה פרסמה דוחות. הרווח למניה הסתכם ב-1.3 דולרים -מעל לתחזית לרווח של 1.28 דולרים למניה. ההכנסות עלו ל-10.7 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות.

מנייתה של בלו אפרון (Blue Apron) מזנקת ביותר מ-5% בטרום-מסחר, וזאת לאחר שחברת הסטארט-אפ שמוכרת ערכות מצרכים והוראות הכנה לבישול ארוחות בבית, הביעה ביטחון כי תוכל להציג רווחיות על בסיס EBITDA בשנת 2019, מה שמעיד על צפי לתזרים מזומנים חיובי כבר בשנה הבאה. 

13:25

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות קלות, לקראת ההצבעה על הברקזיט בפרלמנט הבריטי הערב ב-21:00. מדד הדאקס עולה 0.1%, הקאק מטפס 0.15% והפוסטי עולה 0.3%.

מניות הבנקים באיטליה נסחרות בירידות חדות, וזאת על רקע הדיווח לפיו הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיעה ללווים מהמערכת הבנקאית באיטליה כי עליהם לכסות את כל ההלוואות הקיימות שלהם בתוך 7 שנים. מניית  UBI Banca צוללת 9%, מניית יוניקרדיט  יורדת 3.5%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב עולים בעד 0.6%, לאחר הירידות שנרשמו אתמול.

10:45

שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים, מדד הניקיי  שחזר מחופשה עלה כמעט 1%, שנחאי  עלתה 1.36% ומדד ההנג סנג  קפץ מעל 2%.

המסחר באירופה נפתח בירוק ומתנהל במגמה חיובית הבוקר בהובלת מדד הקאק , שעולה 0.4%. גם מדדי הפוטסי הבריטי  והדאקס  עולים.

פיג'ו  פרסמה את דוחותיה לרבעון ומדווחת כי המכירות העולמיות בחברה עלו ב-6.8% ב-2018 ל-3.88 מיליון רכבים סביב לעולם. זאת בהשוואה ל-3.15 מיליון רכבים בשנת 2017.

כלכלני הראל ביטוח ופיננסים מציינים בסקירתם השבועית: "הערב מתוכננת הצבעה בפרלמנט הבריטי על אישור טיוטת הסכם הברקזיט - היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי - כפי שסוכם על ידי נציגי ראשת הממשלה, תרזה מיי, והאיחוד. הסיכויים שההצעה תעבור (או אף שההצבעה אכן תתקיים) נמוכים, דבר שמקרב את המדינה לבחירות כלליות, משאל עם או אף יציאה מהאיחוד ללא הסכם. הפסד בהפרש נמוך לראשת הממשלה משאיר אולי סיכוי להמשך משא ומתן עם האירופאים. להערכתנו, בסופו של דבר הפרלמנט הבריטי והאירופי לא יאפשרו יציאה ללא הסכם, בשל ההשלכות השליליות החמורות לשני הצדדים. לכן, תהיה דחייה של היציאה או הסכם זמני, אך ההחלטה הסופית כנראה תתקבל רק סמוך למועד 'הדד-ליין' הסופי - סוף הרבעון הראשון".

06:30

 

המדדים העיקריים של הבורסות באסיה נסחרים הבוקר (ג') במגמה חיובית. בבורסה היפנית, שהייתה סגורה אתמול לרגל חופשה, עולה מדד ניקיי  בכ-0.8%. הבורסה בשנחאי  עולה 0.96, מדד הונג קונג הנג סנג עולה 1.7%, מדד S&P/ASX 200  עולה ב-0.64%, ומדד קוספי  עולה 1.41%. 

למרות המאמצים של נשיא ארה"ב לכופף את הכלכלה הסינית ולמרות מלחמת הסחר המתנהלת בין שתי המעצמות הכלכליות, ממשלת סין הודיעה אתמול (ב') כי עודף הסחר שלה ב-2018 עם וושינגטון היה הגדול ביותר זה עשור. לפי נתוני הממשלה הסינית, עודף המסחר של סין עם ארה"ב גדל ב-17% לעומת שנת 2017 והגיע ל-323.32 מיליארד דולר ב-2018. זהו הנתון הגבוה ביותר מאז שנת 2006.

האיחוד האירופי כבר מתכונן לתבוסה של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, בהצבעה היום (ג') על עסקת הברקזיט בפרלמנט הבריטי, ויהיה מוכן לדחות את תאריך פרישת הממלכה המאוחדת ממארס ליולי; כך דיווחו כלי תקשורת באירופה ביממה האחרונה, שמוקדשת בכל רחבי היבשת לדרמה הפוליטית המתגלגלת סביב פרישת בריטניה מהאיחוד.

אתמול (ב'), היום הראשון של שבוע המסחר ברוב בורסות העולם, ננעלו הבורסות בוול סטריט בירידות בהובלת מדד הנאסד"ק  שירד 0.94%, S&P 500  ירד מעל 0.53% והדאו-ג'ונס  איבד 0.36% מערכו.

מניות נטפליקס , אפל  ואלפאבית  איבדו כ-1%. סקטור הטק במדד S&P 500 איבד כ-0.8% מערכו.

מניית סיטיגרופ  טיפסה 4.3% לאחר פרסום הדוחות שלה לרבעון הרביעי בטרם פתיחת המסחר.

גם המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול בירידות בצל החשש מהאטה עולמית, ולצד פרסום נתוני ייצור חלשים מהמצופה בגוש האירו. מדד דאקס  השיל 0.4%, קאק  ירד בשיעור של 0.4% והפוסטי  איבד 0.9%.