קשת מאיימת על רשת-עשר: שנו את הלוגו של חדשות 13 - או שנכשיל את המיזוג

הדרמות בדרך למיזוג רשת ו ערוץ עשר מסרבות לדעוך: יום לפני הסגירה הסופית של עסקת מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, מאיימת קשת שלא להשלים את העסקה אם הערוץ הממוזג לא ישנה את ה לוגו החדש שנבחר לחברת החדשות

מנכ"ל קשת, אבי ניר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל קשת, אבי ניר / צילום: איל יצהר

הדרמות בדרך למיזוג רשת וערוץ עשר מסרבות לדעוך: יום לפני הסגירה הסופית של עסקת מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, מאיימת קשת שלא להשלים את העסקה אם הערוץ הממוזג לא ישנה את הלוגו החדש שנבחר לחברת החדשות.

בימים האחרונים, לאחר שעסקת המיזוג אושרה על-ידי הרשות השנייה, החלו להיחשף מצד קשת ורשת המהלכים התקשורתיים לקראת המיזוג. כידוע חדשות עשר צפויים להיכנס לתוך רשת עם השם "חדשות 13". בשלב הראשון עלו פרומואים מושקעים שהציגו את המהלך, אך בהדרגה נחשף גם הלוגו החדש, והתברר כי הוא דומה ללוגו של "החדשות" - חברת החדשות המשותפת לרשת וקשת שאמורה ממחר בלילה להפוך לנכס של קשת בלבד, זאת לאחר שקשת צפויה לשלם תמורתה 120 מיליון שקל במזומן ועוד 20 מיליון בפעימה נוספת. 

לוגו רשת קשת חדשות עשר / קשת
 לוגו רשת קשת חדשות עשר / קשת

בקשת סבורים כי הדמיון בגוון הצבע האדום, האות השנוספה לפני המילה "חדשות" שהיו עד עתה "חדשות עשר" והאופן שבו האותיות מונחות לצד הקווים, דומים ברמה של גניבת דעת. לכן הבהירה קשת כי אם הלוגו לא יתוקן, העסקה תתבטל. המשא-ומתן מתנהל בשלב זה בין עורכי הדין של הצדדים, זאת במטרה לפתור את המשבר עד מחר (ג') בבוקר, המועד שבו אמורה להיסגר העסקה. 

לכאורה, לכל הצדדים יש אינטרס לסיים את המשבר, מאחר שהמעבר לשני ערוצים מסחריים במקום שלושה אמור להיטיב עם הערוצים המתמזגים, כמו גם עם קשת. ובכל זאת, קשת מחזיקה בשלב זה את הקלפים ביד, שכן מבחינתה פרט ל"ניתוק פלאג" שינתק את החדשות מרשת, אין באמת מהלכים אופרטיביים שעליה לעשות; ואילו רשת וערוץ עשר כמעט ולא יכולים להמשיך להתנהל אם המיזוג לא ייצא לפועל. מצד שני, שינוי לוגו והטמעתו דורש זמן, מה שאומר שאם הם ייכנעו לדרישת רשת, הנראות שלהם בימים הראשונים, שממילא אינה פשוטה, עלולה להיפגע.