הנהלת אדמה פתחה את המסחר בבורסת שנזן

וגם: חילופי דורות בהנהלת קבוצת קלי להסדרים פנסיוניים, ורובי גינל יחליף את אמיר חייק כיו"ר תאגיד תמיר

מימין: חן ליכטנשטיין, אבירם להב, ווין רודולף, קארן יאנג / צילום: אדמה
מימין: חן ליכטנשטיין, אבירם להב, ווין רודולף, קארן יאנג / צילום: אדמה

בסוף השבוע האחרון הגיעו בכירי חברת אדמה, יצרנית חומרי ההדברה לבורסת שנזן בסין, שם פתחו נציגי החברה ואורחיהם את יום המסחר, זאת לרגל כך שמעתה יסחרו מניות החברה המשולבת (מאדמה הישראלית וסננודה הסינית), בבורסה השנייה בגודלה בסין, תחת השם "אדמה", זאת לאחר השלמת תהליך האיחוד של שתי החברות.

עלו על הפודיום וצלצלו בפעמון (כשהפעם מדובר בפעמון סיני מסורתי): חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה; אבירם להב, סמנכ"ל הכספים; וין רודולף, מנהל פיתוח עסקי וקשרי משקיעים; וקארן קאנג, מנהלת יחידת המטה בסין.

החברה המשולבת אדמה נסחרה היום בבורסה של שנזן לפי שווי של 23.7 מיליארד יואן (3.5 מיליארד דולר). לחברה הבת הישראלית, אדמה פתרונות לחקלאות, אג"ח בהיקף של 4.3 מיליארד שקל, אותן הנפיקה בעבר לציבור בישראל ועדיין נסחרות כיום בבורסה בת"א.

חילופי דורות בהנהלת קבוצת קלי להסדרים פנסיוניים

סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים העצמאית קלי, הודיעה היום על מינויים חדשים בהנהלת הקבוצה. מנחם קלי, מייסד ויו"ר הקבוצה, ישמש מעתה כנשיאה, כאשר את תפקיד היו"ר ימונה בנו, רן קלי, ששימש ב-5 השנים האחרונות כמנכ"ל. את מקומו בתפקיד יתפוס אבי מור, שכיהן עד היום כמנכ"ל קבוצת הלקוחות העסקיים.

קודם לכן שימש מור, 45, במגוון תפקידים במהלך שבע שנותיו בקבוצה, בהם כסמנכ"ל שירות, תפעול ומערכות מידע בקלי ניהול הסדרים פנסיונים. קודם לקלי עבד מור 13 שנים בחברת כרטיסי האשראי CAL כשבתפקידו האחרון שם שימש מנהל מחלקת תכנון ופיתוח.

מנחם קלי מסר כי: "ייסדתי את קבוצת קלי בשתי ידיי לפני כ-50 שנה ואני זוכה ללוות במסע מרתק את הקבוצה ואת התפתחותה". רן קלי, היו"ר הנכנס, הוסיף כי "חילופי הדורות בקבוצה ומינויו של אבי מור, אשר צמח בקבוצה במגוון תפקידים, מבטיחים רציפות והמשכיות באסטרטגיה העסקית".

קבוצת קלי הוקמה ב-1970. הקבוצה משמשת כמנהל הסיכונים המשפחתי עבור עשרות אלפי לקוחות פרטיים ומשרתת מאות ארגונים. היקף נכסי הלקוחות המטופלים בקלי מסתכם בלמעלה מ-15 מיליארד שקל.

מנחם קלי / צילום: איל יצהר
 מנחם קלי / צילום: איל יצהר

רן קלי / צילום: תומראלמקייס
 רן קלי / צילום: תומראלמקייס

רובי גינל יחליף את אמיר חייק כיו"ר תאגיד תמיר

רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, מונה לתפקיד יו"ר תאגיד מחזור האריזות תמיר. גינל, 49, יחליף את אמיר חייק שפרש באחרונה בתום שבע שנים בתפקיד. חייק כיהן גם הוא בעבר כמנכ"ל התאחדות התעשיינים, כמו גם כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. היום מכהן חייק כנשיא התאחדות המלונות בישראל.

גינל מכהן בתפקיד מנכ"ל התאחדות התעשיינים משנת 2016, הוא מסר כי הוא "מודה לאמיר על פעילותו החשובה ולדירקטוריון על הבחירה. החיים בסביבה בריאה ונקיה יותר חשובים הן למגזר העסקי, שלקח אחריות מלאה על איסוף ומחזור האריזות, והן לתושבי ישראל. אני בטוח שמודל שיתוף הפעולה יוצא הדופן שהתאגיד יצר עם הרשויות המקומיות והציבור הרחב, אשר התגייס בשמחה לתהליך ההפרדה והמחזור, תביא להאצת פעילותנו בשנים הבאות".

תמיר, תאגיד מחזור האריזות (חל"צ), הוא גוף ללא מטרות רווח שהוקם בשנת 2011 על ידי היצרנים והיבואנים במטרה ליישם את חוק האריזות בישראל.

רובי גינל מונה ליור תאגיד מחזור האריזות תמיר / צילום: יוסי אלוני
 רובי גינל מונה ליור תאגיד מחזור האריזות תמיר / צילום: יוסי אלוני

היה דיסקו: ליאורה עופר מארחת וההצגה חייבת להימשך

בסוף השבוע האחרון הגיעו ידידות וידידי תיאטרון הקאמרי לפרמיירה של המחזמר שיגעון המוזיקה. ליאורה עופר, בעלת השליטה בעופר השקעות ויו"ר אגודת ידידי התיאטרון, קיבלה את פני הבאים יחד עם רן גואטה, מנכ"ל התיאטרון ועופר שחל, יו"ר הוועד המנהל.

בבאים ליהנות מקצב הדיסקו היו: צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה; חנה ויאיר המבורגר, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת הראל; נאוה ברק ושלום זינגר; תמי רוה, יו"ר החדשות ועו"ד יהודה רוה, בעלי יהודה רוה ושות' (אותו החליפה בתחילה רחל רוגוף, חברתה של תמי, העומדת לעלות לישראל); עו"ד ששי גז; אורלי דנקנר, רעייתו של נוחי דנקנר, שהגיעה יחד עם הבת דנה (שהיא גם  המאפרת והחברה של שחקנית ההצגה, דנה פרידר); עו"ד ברוריה לקנר (שבנה אמיר הוא המנהל המוזיקלי של המחזמר); יעל ואיזי בורוביץ'; עמי וליזיקה שגיא; בני וחנה פרי-זן, יו"ר פעילים; שירי ועידן וולס, יד ימינו של יצחק תשובה; מיכל ודוד פורר; רותם ועידו חג'ג', מבעלי קבוצת חג'ג'. נמסר כי חג'ג' נפצע קל בדרכו לתיאטרון, והתלבט אם בכל זאת להגיע, אולם בסופו של דבר הוכרע שההצגה חייבת להימשך. 

רחל רוגוף, תמי רוה / צילום: איציק בירן
 רחל רוגוף, תמי רוה / צילום: איציק בירן

מיכל פורר, דוד פורר, יהודה רוה/ צילום: איציק בירן
 מיכל פורר, דוד פורר, יהודה רוה/ צילום: איציק בירן

עמי שגיא, ליזיקה שגיא, רן גואטה / צילום: איציק בירן
 עמי שגיא, ליזיקה שגיא, רן גואטה / צילום: איציק בירן