מחסני מזון לא הציגה מחירים לפי החוק - ותפצה ב-731 אלף שקל

זאת במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, בה נטען כי הרשת לא הציגה את מחירי המשקאות שהיא מכרה במחיר הכולל את דמי הפיקדון • לפי הפשרה, הרוכשים ברשת מחסני מזון יקבלו בימים הקרובים זיכוי של 8 שקל בקנייה בסך 150 שקל ויותר

מדף משקאות בסופר / צילום: אמיר שניידר
מדף משקאות בסופר / צילום: אמיר שניידר

לא מציגים מחירים כראוי ומפצים: הרוכשים ברשת מחסני מזון יקבלו בימים הקרובים זיכוי של 8 שקל בקנייה בסך 150 שקל ויותר במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית. בנוסף תשלם הרשת 27,500 שקל לתובע הייצוגי ו-100,500 שקל לבא-כוחו.

בתביעה שהוגשה נגד מחסני מזון נטען כי הרשת לא הציגה את מחירי המשקאות שהיא מכרה במחיר הכולל את דמי הפיקדון. הסכום הכולל שבו תפצה הרשת את לקוחותיה מסתכם ב-731 אלף שקל - הסכום הזה הוא נגזרת של דמי הפיקדון שגבתה הרשת עבור משקאות שחייבים בפיקדון, סכום של 878 אלף שקל במצטבר. הפיצוי מהווה 83% מהסכום הזה.

התביעה הוגשה על-ידי תושב בת חפר שטען, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, כי במשך שנים הוא עורך קניותיו בסניף של מחסני מזון באזור התעשייה תנובות, והוא סבור כי מחיר המשקאות נמוך מהמחיר שנגבה ממנו בפועל. את התשובה לכך הוא מצא בדרך החיוב של משקאות שרכש כאשר הוא הבחין שלמחיר מתווספים דמי פיקדון רק במעמד התשלום בקופה. הדפוס הזה התברר גם בסניפים אחרים של הרשת. בבקשה לייצוגית נטען כי בחוק הגנת הצרכן יש להציג לצרכן את המחיר הסופי כולל את כל התשלומים - ובמקרה הזה את דמי פיקדון במשקאות. 

מחסני מזון לא לבד: בימים אלה גם הקונים בשופרסל מגלים זיכוי של 4 עד 10 שקלים בחשבון בעת עריכת קניות ברשת. על החשבונית מצוין כי מדובר בהחזר במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית. התביעה שהוגשה נגד שופרסל ב-2016 טענה לאי-סימון מחירי סיגריות, והפשרה התקבלה בחודש שעבר. ההחזר שמקבלים כעת חברי המועדון הוא נגזרת של מספר חפיסות הסיגריות שרכשו בשנתיים האחרונות, והוא נע בין 4 ל-7 או 10.4 שקלים. מבחינת שופרסל, היקף ההטבה בדרך זו עומד על 2 מיליון שקל. סכום נוסף של 300 אלף שקל תתרום הרשת לעמותת לשובע. עוד נקבע כי שופרסל תשלם 30,000 שקל לתובע ו-400 אלף שקל לעורכת הדין שייצגה אותו, אורלי בן-עמי.