נמלי תעופה בגרמניה ישבתו מחר; גם הנוסעים הישראלים ייפגעו

עובדי הביטחון בנמלי תעופה מרכזיים בגרמניה, בהם המבורג ופרנקפורט, שובתים מחר במחאה על שכרם • 3 טיסות של לופטהנזה מת"א לפרנקפורט וחזרה צפויות להתבטל • לנוסעים מומלץ להתעדכן באתר לופטהנזה, בעיקר אם הוא ממשיכים מפרנקפורט בטיסות המשך ליעד אחר

מטוס של לופטהנזה / צילום: Shutterstock.
מטוס של לופטהנזה / צילום: Shutterstock.

שביתת ענק מתוכננת לשבש את לוח הטיסות בנמלי התעופה בגרמניה מחר (ג'). נמלי התעופה שיושפעו מהשביתה שמאורגנת על-ידי ארגון העובדים ver.di כוללים גם את המבורג ואת פרנקפורט - נמל התעופה העמוס ביותר בגרמניה. נמלי תעופה נוספים שיושפעו מהשביתה כוללים את האנובר, ברמן, לייפציג, דרזדן וארפורט.

הרקע לשיבושים הוא דרישת הארגון לשיפור בשכר עובדי הביטחון לשכר של 20 אירו לשעה - העלאה של כ-30% מהשכר שהם מרוויחים כיום. מדובר ב-23 אלף עובדים הפזורים בנמלי התעופה בגרמניה, כאשר ארגון העובדים פרסם כי הוא ממתין להצעה "שממנה ניתן יהיה לשאת ולתת".

במהלך 2018 הנוסעים בגרמניה חוו לא מעט שביתות שהובילו לביטול של מאות טיסות ולעיכובים רבים. גם הנוסעים הישראלים יושפעו מהשיבושים. חברת התעופה לופטהנזה הודיעה על ביטול של חלק מהטיסות המתוכננות בקווים מתל-אביב, 3 הטיסות המתוכננות להמריא מתל-אביב לפרנקפורט וחזרה ביום ג' יבוטלו (מספר הטיסות, LH691 תל-אביב-פרנקפורט, LH695 תל-אביב-פרנקפורט, LH687 תל-אביב-פרנקפורט, LH686 פרנקפורט-תל-אביב, LH694 פרנקפורט-תל-אביב, LH690 פרנקפורט-תל-אביב). עוד מעדכנים בחברה כי מרבית הנוסעים הועברו לטיסות חלופיות של קבוצת לופטהנזה (סוויס, אוסטריאן, ברסלס) דרך ציריך, מינכן, וינה ובריסל. לוח הטיסות יחזור לשגרה ביום רביעי 16.1.2019.

לנוסעים מומלץ להתעדכן באתר לופטהנזה, בעיקר אם הוא ממשיכים מפרנקפורט בטיסות המשך ליעד אחר. בחברה מדגישים כי נוסעים שפרטי ההתקשרות עמם מופיעים בהזמנה, יקבלו עדכונים ישירים באמצעות דואר אלקטרוני ובהודעת SMS. בנוסף, נוסעים המחזיקים בכרטיס טיסה המיועד ל-15 בינואר 2019, רשאים לשנות את הזמנתם ללא תשלום, לטיסה אחרת עד 20 בינואר 2019.

יצוין כי היות שמדובר בשיבושים שנובעים מסיבה שאינה קשורה ישירות בחברת התעופה, נוסעים שחוו עיכובים לא זכאים לפיצוי על-פי חוק.