"אני מהנדסת, לאחר שעליתי ארצה החלטתי כפרויקט לעשות פיטנס ונרשמתי לתחרות מר ישראל"

ילנה ברנר (35) מובילה את צוות הפיתוח (CTO) ב-TrenDemon • טווח שכר: 25-20 אלף שקל

ילנה ברנר/ צילום: עמית שעל
ילנה ברנר/ צילום: עמית שעל

איפה אני תופסת אותך ומה את עושה בחברה?
"אני מנצלת את בוקר שישי לסידורים אחרי ששמתי את הבת שלי בגן. חברת TrenDemon (טרנדימון) שאני עובדת בה עוסקת במדידת תוכן: לדוגמה, יכול להיות שלקוח הגיע לאתר של חברה כלשהי לא בזכות קמפיין פרסומי אלא בשל תוכן שהוא קרא באתר בעבר. אז אנחנו לומדים את העדפות הגולשים ומודדים את השפעתו של התוכן עליהם. אני מובילה את צוות הפיתוח יחד עם אמיר ששון, מנהל ההנדסה (Head of Engineering)".

כמה זמן את בחברה?
"אני העובדת הראשונה, אחרי אבישי שרון שהקים אותה. התחלתי לפני 4 שנים. עבדנו יחד בחברה שלו לבניית אפליקציות, שם עלה לו הרעיון והוא הציע לי להצטרף".

מה למדת?
"אני מהנדסת. לא בדיוק מהנדסת בנייה - אני לא בדיוק יודעת איך להגדיר את זה בעברית - אבל זה סוג של חיזוק לקונסטרוקציות ברזל. נולדתי בעיר בשם צ'ליאבינסק, שמעבר להרי אורל. לא מזמן נפל שם מטאוריט. זו עיר גדולה ויש בה הרבה מפעלים, כך שהמקצוע מאוד מבוקש שם. ברוסיה בוחרים מוקדם מה ללמוד, וכילדה מחוננת קפצתי כיתות. בגיל 15 הלכתי עם אבא שלי לבחור מה אלמד, ובחרנו את מה שנראה הכי קשה. לא עסקתי מעולם בתחום, אבל שם למדתי איך ללמוד".

מתי עלית ארצה? העברית שלך מצוינת. 
"ב-2008. לא ידעתי עברית. סבתא שלי שגרה בגרמניה, דיברה איתי על האפשרות לעלות לישראל או להגיע לגרמניה - זה לא משהו שחשבתי עליו בכלל. כשביררתי פגשתי חברה שסיפרה לי לראשונה על תוכנית תגלית, שם פגשתי את סטס, שהיום הוא בעלי. הוא במקור מהעיר שלי, וכבר עלה ארצה, והגיע כסוג של סלבריטי של התוכנית. אחרי שחזרתי הביתה הוא הגיע לרוסיה להכיר את ההורים. בהמשך הצטרפתי לתוכנית מסע והחלטתי שאני עושה עלייה. הגעתי ישר לפלורנטין בתל אביב".

התחלת מיד לעבוד בהייטק?
"בהתחלה חשבתי על התעשייה האווירית כי רוב מי שלמדו איתי עובדים בבואינג במוסקבה, אבל הייתי צריכה סיווג בטחוני גבוה. אז נרשמתי לקורס תכנות - משהו שממילא אהבתי, ורציתי לאתגר את עצמי בקורס שכולו בעברית. שם פגשתי את אבישי שרון שקרא לי לעבוד אצלו".

ומה את עושה כשאת לא בעבודה?
"אחרי שעליתי ארצה התחלתי להשמין, רציתי לחזור לכושר וזכרתי מרוסיה שיש כיוון מעניין בבודי בילדינג - פיטנס ביקיני, שזה סוג קליל יותר מבחינת מראה. אז נרשמתי בארץ לתחרות מר ישראל: החלטתי באפריל 2013, נרשמתי במאי והתחרות הייתה באוגוסט. התאמנתי בחדר כושר ופתחתי ערוץ יוטיוב בו תיעדתי את עצמי מלמדת את עצמי ואת הצופים לבשל אוכל בריא, כל זה חייב אותי לעמוד באתגר שהצבתי לעצמי".

מה היה בתחרות?
"זה מאוד מגניב ומאוד מלחיץ כי צריך לעלות על הבמה ולהציג את השרירים שלך. כולם הגיעו עם מאמנים ואני עשיתי הכול לבד, הגעתי למקום השלישי".

עדיין שומרת על הכושר?
"שמרתי, ואז ילדתי. שמנתי ועכשיו כבר הרזיתי 20 קילו. זה החינוך הרוסי שגורם לי להשיג את המטרות. ההורים שלי היו כאלה: אם היה לי קל מדי, העבירו אותי כיתה. אני מודה להם על זה. אתגרים זה הדבר הכי חשוב, ולא רק כמה אתה חכם. אחנך כך את הבת שלי, אבל אני לא רוצה שהיא תהיה הכי צעירה בכיתה, כמוני".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?
"צומחת בטרנדימון, עם עוד ילד, ועם הפרויקטים שהם כמו הילדים שלי. כמו עכשיו רק פי שניים. חוץ מהמשקל".