הושלמה מכירת אימפרבה ב-2.1 מיליארד דולר לקרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo

מניות חברת אבטחת הסייבר, שהקימו שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי, נמחקות ממסחר בנאסד"ק • הקרן משלמת 55.75 דולר במזומן עבור כל מניית אימפרבה - מחיר ששיקף פרמיה של 29.5% על המניה ביום הדיווח על העסקה לפני 3 חודשים

סייבר / צילום: שאטרסטוק
סייבר / צילום: שאטרסטוק

הושלמה הרכישה של חברת אבטחת הסייבר אימפרבה, בתמורה ל-2.1 מיליארד דולר, ומניות החברה נמחקות ממסחר בנאסד"ק. החברה הופכת לחברה פרטית בבעלות מלאה של קרן הפרייבט אקוויטי מארה"ב, Thoma Bravo.

הקרן הודיעה באוקטובר על רכישת אימפרבה , והשלימה את הרכישה בתוך זמן קצר יחסית של שלושה חודשים, לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים, וביניהם אישור בעלי המניות של אימפרבה. הקרן משלמת 55.75 דולר במזומן עבור כל מניית אימפרבה, מחיר ששיקף פרמיה של 29.5% על מחיר מניית אימפרבה ביום הדיווח על העסקה.

"זהו פרק חדש עבור אימפרבה, ואנחנו מצפים לשותפות שלנו עם Thoma Bravo", מסר נשיא ומנכ"ל אימפרבה, כריס היילן. "Thoma Bravo מביאה איתה מומחיות אסטרטגית נרחבת, ומזהה את הערך של אימפרבה בסיוע ללקוחות בהגנה על המידע והאפליקציות שלהם בכל מקום - בדאטה סנטר, בענן או בשניהם. לא יכולנו לבקש שותף אסטרטגי טוב יותר שייקח אותנו לשלב הבא של הצמיחה".

סת' בורו, שותף מנהל ב-Thoma Bravo, מסר כי אימפרבה היא מובילה מוכרת בשוק אבטחת הסייבר, וכי בקרן מתרשמים מאוד מצוות הניהול של החברה. "אנחנו מצפים לשתף פעולה במטרה להאיץ את עסקי החברה ולייצר ערך רב יותר לעובדים, ללקוחות ולשותפים של אימפרבה ברחבי העולם", הוסיף בורו.

הקשר התחיל בקיץ 2016

אימפרבה, שמספקת פתרונות אבטחת סייבר לארגונים, הוקמה בשנת 2002 על ידי שלמה קרמר (ממייסדי צ'ק פוינט ויזם הייטק בולט), עמיחי שולמן ומיקי בודאי. קרמר כיהן כמנכ"ל אימפרבה עד שנת 2014. בסוף 2017 הוא מכר את יתרת מניותיו בחברה תמורת 90 מיליון דולר בעסקאות בבורסה, במחיר ממוצע מוערך של כ-43 דולר למניית אימפרבה.

כיום אימפרבה היא חברה שמרכז הפעילות שלה נמצא בארה"ב, אך יש לה גם פעילות בישראל, ונכון לסוף 2017 היא העסיקה 44% מכלל עובדיה (כ-450 איש) בישראל, ובארץ מתבצעת עיקר פעילות המו"פ של החברה.

הקשר בין אימפרבה ל-Thoma Bravo החל עוד בקיץ 2016. אימפרבה פרסמה אז דוחות כספיים מאכזבים, ומנייתה נפלה, וקרן ההשקעות האקטיביסטית אליוט רכשה מניות אימפרבה והגיעה להחזקה של 10% בחברה. אליוט דרשה לבצע שינויים בהתנהלות אימפרבה, ולאחר זמן קצר נודע שהחברה בוחנת אפשרות להימכר. באותה תקופה החברה פנתה באמצעות יועציה הפיננסיים למספר רב של גורמים שעשויים להתעניין ברכישה, כולל Thoma Bravo, אך בסופו של דבר לא בוצעה עסקה, והחברה החלה בתוכנית רה-ארגון פנימי. בנובמבר 2017 חודש הקשר עם Thoma Bravo, ולאחר כמה חודשי דיונים הוסכם על עסקה.