אייר פראנס מוחקת את מותג הלואו קוסט לצעירים Joon

לטענת החברה, "למרות התגובות החיוביות למותג וההיענות מצד הצוות להקמה של המותג JOON, נוכחנו כי הצרכנים, המשווקים והמשקיעים לא הפנימו לגמרי את הרעיון שעמד מאחורי המותג"

שנה וחצי אחרי שחברת אייר פראנס הציגה את מותג התעופה החדש Joon, מותג לואו קוסט המיועד לצעירים - החברה החליטה למחוק את המותג ולמזג את הפעילות שלו לתוך אייר פראנס. "למרות התגובות החיוביות למותג וההיענות מצד הצוות להקמה של המותג JOON, נוכחנו כי הצרכנים, המשווקים והמשקיעים לא הפנימו לגמרי את הרעיון שעמד מאחורי המותג", כך נימקה החברה בהודעתה.

האם זו הוכחה נוספת לכך שמותגי לואו קוסט לא יכולים להתנהל מתוך חברות לגאסי? גם אל על מחקה את המותג UP ארבע שנים אחרי שהשיקה אותו, כמענה לתחרות ולהתחזקות של חברות הלואו קוסט, שגם כיום תופסות נפח גדול יותר ויותר בקווים מישראל ואליה ביעדים מאירופה. מחיקת המותג UP מבחינת אל על משקפת תופעה בעולם התעופה, לפיה חברות לואו קוסט אמיתיות לא יכולות להתנהל מתוך חברות לגאסי במובן של הוצאות ועלויות, בין היתר לאור מצבת כוח-האדם, מטה, הנהלה וכדומה. הרעיון הוא שכדי להיות מותג לוא קוסט אמיתי, הרוח הזו צריכה לנשוב בחברה מלמטה ועד למעלה בכל ההתנהלות שלה. 

זה רק נראה סדיר: מה קורה כשחברות לגאסי מתחילות להתנהג כמו חברות לואו קוסט? 

הרעיון של Joon, שקמה כחברה המיועדת למיליניאלס, לא צמח יש מאין - בכל העולם ובמיוחד באירופה הנוסעים הצעירים הולכים ותופסים נפח גדול יותר בקרב כלל הנוסעים. Joon התנהלה כמותג עצמאי, לרבות צוותים נפרדים מאלה של אייר פראנס. הטיסה הראשונה של Joon התקיימה בדצמבר 2017, וכיום מפעילה החברה טיסות מפריז לעשרות יעדים באירופה, בדרום אמריקה ואפריקה באמצעות צי של 17 מטוסים.

עוד ציינה אייר פראנס בהצהרה שפרסמה כי "מגוון המותגים בענף התעופה יצרה מורכבות שלמרבה הצער החלישה את חוזקו של המותג 'אייר פראנס'. כל הטיסות של Joon שכבר נמכרו לנוסעים יתקיימו כסדרן, עד שהמותג יוטמע סופית בתוך אייר פראנס".