שוב מסתבכת: רשויות פולין עצרו עובד וואווי בחשד לריגול

המעצר הוא חלק מחקירה גלובלית נגד חברת הטכנולוגיה וואווי • אזרח פולני נעצר במסגרת החקירה

חנות של וואוויי בבייג'ינג./ צילום: Aly Song
חנות של וואוויי בבייג'ינג./ צילום: Aly Song

הרשויות בפולין עצרו והאשימו את מנהל המכירות של חברת וואווי במדינה בריגול למען סוכנות מודיעין סינית, כחלק מחקירה גלובלית שנערכת על ידי ארה"ב. העצור הוא אזרח סין. 

גורמים מטעם סוכנות הביון הפולנית פשטו על משרדי ווואווי במדינה ועל ביתו של העצור, ולקחו מסמכים ומידע אלקטרוני. כך נמסר היום (ו') ברשת החדשות הציבורית הפולנית Telewizja Polska. שמו של העצור לא נחשף, אך צוין כי הוא בוגר של אחד מבתי הספר הבולטים למודיעין בסין וכי שימש בעבר כעובד הקונסוליה הסינית בעיר הנמל הפולנית גדנסק. במסגרת החקירה נעצר גם אזרח פולני שהיה מעורב בנושא. שני הגברים נעצרו בחשד לריגול נגד הרפובליקה הפולנית. העונש על ריגול עומד על עד עשר שנות מאסר. הגברים טוענים כי הם חפים מפשע. 

מוואווי העולמית נמסר בתגובה ל"גלובס": "אנו מודעים למצב ובוחנים את פרטי המקרה. אין לנו תגובה בשלב זה. וואווי עומדת בכל החוקים והתקנות החלים בכל המדינות שבהן היא פועלת. אנו דורשים מכל עובד לציית לחוקים ולתקנות במדינות שבהן הוא פועל".

זו לא ההסתבכות הראשונה של החברה עם רשויות חוק במדינות זרות. ב-1 בדצמבר נעצרה סמנכ"לית הכספים של וואווי מנג וואנז'ו והואשמה על-ידי ארצות הברית בהונאה רב-לאומית של בנקים בנוגע לעסקאות עם איראן, צעדים שהם הפרת הסנקציות של ארה"ב. בית המשפט הקנדי ​​שחרר את מנג בערבות ב-11 בדצמבר, בעוד היא ממתינה לשימוע לקראת הסגרתה לארה"ב.