על רקע הירידה במכירות, באפל מתכננים 3 דגמי אייפון חדשים

בין הדגמים החדשים, שיושקו בסתיו, יהיה גם דגם המשך לאייפון XR, שהמכירות שלו היו נמוכות מציפיות החברה

מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת מוצרים של החברה / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס
מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת מוצרים של החברה / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס

אפל מתכננת להשיק שלושה דגמים חדשים של אייפונים בסתיו הקרוב, זאת על רקע הירידה במכירות. בהם גם דגם המשך ל-XR, דגם האייפון המוזל עם מסך ה-LCD שהמכירות שלו היו נמוכות מציפיות החברה. כך מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" אנשים מקורבים לנושא. 

המהלך של אפל לשמור על מסכי ה-LCD מגיע בעת שאפל מתקשה עם מכירת המכשיר ונאלצה אף לחתוך את תחזיות ההכנסות שלה. ההשקה יוצאת לפועל, לפי גורמים מקורבים, בין השאר, כי מדובר במוצרים שהיו בפייפ-ליין של החברה במשך חודשים והתוכניות לא ניתנות לשינוי בקלות. 

לפי גורמים מקורבים, בעוד שהתוכניות ל-2019 מתקדמות מדי לשינוי, התוכניות של אפל ל-2020 גמישות יותר. כך, ב-2020 שוקלים באפל לוותר על המודל ה-LCD, ולהתמקד בעיקר באייפונים עם מסכי OLED, שנמצאים בדגמי XS של אייפון. 

בתחילת השנה הודיעה אפל על הורדת תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון של שנת הכספים של 2019 (שהסתיימה בסוף דצמבר). ההכנסות יסתכמו ב-84 מיליארד דולר - הרבה מתחת לתחזיות החברה להכנסות של 89-93 מיליארד דולר. האנליסטים היו אופטימיים וחזו כי ההכנסות יעמדו על 91.5 מיליארד דולר. ההכנסות הרבעוניות ישקפו ירידה של 5% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל.