מנכ"ל חדשות עשר על המיזוג: "לא נתמודד עוד עם ידיים קשורות"

כך אמר היום גולן יוכפז לכתבי חדשות עשר ואנשי האקטואליה של רשת ביום עיון ראשון משותף לקראת המיזוג הצפוי ביום רביעי • "מיום רביעי הקרוב חדשות עשר, או בשמה החדש 'חדשות 13', משחקת סוף-סוף במגרש שבו היא ראויה לשחק"

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות עשר / צילום: יוסי כהן
גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות עשר / צילום: יוסי כהן

"מיום רביעי הקרוב חדשות עשר, או בשמה החדש 'חדשות 13', משחקת סוף-סוף במגרש שבו היא ראויה לשחק" - כך אמר הבוקר (ו') גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות עשר. הדברים נאמרו למגישי ולכתבי חדשות עשר ואנשי האקטואליה של רשת ביום עיון ראשון משותף שנערך לקראת המיזוג הצפוי עם ערוץ עשר ביום רביעי הקרוב.

לדברי יוכפז, "מהדורת החדשות שלנו לא תתמודד עוד מדי ערב עם מהדורה שמשודרת באפיק 22, שומר המסך של ישראל, ולא מול שני אפיקים שמשדרים את אותה המהדורה במקביל בפלטפורמה כמעט מונופוליסטית. לא נתמודד עוד עם ידיים קשורות, כשמיד אחרינו, בפריים-טיים, במשך חודשים, משודרות תוכניות בשידור חוזר; ולא נעסוק עוד (כך יש לקוות) באופן סיזיפי במאמצי ההישרדות. במקום זה נעסוק במה שהוביל את המקצוע שבו אנחנו עוסקים - נעשה עיתונות ברמה הגבוהה ביותר, בחברת החדשות הטובה בישראל. נבין שאנחנו נמצאים באכסניה-טלוויזיונית-מקצועית, רשת, שמצטיינת בשידור תוכניות בידור אהובות, אבל בתוך זה נמשיך לשדר תחקירים משמעותיים וידיעות בלעדיות, ובעיקר נפעל מתוך הבנה שיש לנו תפקיד מסוים בעומס-הווקטורים שמופעלים על הדמוקרטיה הישראלית".

עוד הוסיף יוכפז כי "אנחנו משאירים מאחור, בעצב, את המותגים 'ערוץ עשר' ו'חדשות עשר', שמקצועית הגדירו עבורנו את עצמנו. ובכל זאת הם רחוקים מלהימחק - הם יהיו בוודאי טבועים בכל פריים בבית החדש - בחדשות 13, ברשת. אנחנו שמחים מאוד להכיר ולעבוד עם אנשי רשת, שהתגלו עבורנו בשבועות האחרונים כמקצועני טלוויזיה אמתיים, מפוצצים בכישרון ואהבת טלוויזיה, והחיבור איתם היה מיידי; ואנו שמחים על שיתוף-הפעולה עם האנשים המוכשרים במחלקת האקטואליה ברשת, שאיתם נשתף פעולה כבר מיום רביעי בבוקר, וקיבלו אותנו בסבר פנים יפות אל הבית שלהם".

נזכיר כי לאחר עיכובים רבים צפוי המיזוג בין רשת לעשר לצאת לדרך בלילה שבין שלישי לרביעי. זאת אחרי שבבוקר יום שלישי תיעשה סגירת העסקה בין רשת לקשת, שבמסגרתה תעבור חברת החדשות לבעלות מלאה של קשת. אתמול בערב, לאחר שניתן סופית אישור מחודש של מועצת הרשות השניה למיזוג, העלתה קשת פרומו על כך שחברת החדשות תהיה בשליטתה הבלעדית; ואילו רשת וערוץ עשר מצידם התחילו לקדם את הרעיון של "הכול מתחבר", כדי להבהיר שמיום רביעי הקרוב ערוץ עשר ורשת מתחברים לערוץ אחד.