בעלי מניות תובעים את דירקטוריון אלפאבית: טייח הטרדות מיניות בגוגל

התביעה מגיעה חודשים לאחר דיווח מפורט של "הניו יורק טיימס" לגבי איך גוגל הגנה או העניקה טיפול מקל לבכירים בחברה, שהואשמו בהטרדות מיניות, על ידי השארתם בתפקיד או על ידי כך שאיפשרה להם לפרוש מהחברה בצורה "נוחה"

אנדי רובין עם מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט  / צילום: Acrofan.com
אנדי רובין עם מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט / צילום: Acrofan.com

בעלי מניות באלפאבית, החברה האם של גוגל, תובעים את הדירקטוריון בטענה כי הוא טייח תלונות על הטרדות מינית נגד בכירים בחברה. 

התביעה מגיעה חודשים לאחר דיווח מפורט של "הניו יורק טיימס" לגבי איך גוגל הגנה או העניקה טיפול מקל לבכירים בחברה, שהואשמו בהטרדות מיניות, על ידי השארתם בתפקיד או על ידי כך שאיפשרה להם לפרוש בצורה "נוחה". כך, למשל, דווח כי גוגל שילמה למייסד אנדוראיד אנדי רובין מנצח זהב בהיקף 90 מיליון דולר עם עזיבתו, למרות שעובדת התלוננה עליו כי כפה עליה לבצע בו מין אוראלי במלון. רובין כינה את הדיווח "קמפיין השמצה" וצייץ בטוויטר כי "מעולם לא כפה על אישה לקיים יחסי מין בחדר מלון". עם זאת, התלונה נמצאה אמינה. בתחקיר הוזכרו גם סגן נשיא לתחום החיפוש עמית סינהגל כמי שקיבל מיליוני דולרים מהחברה לאחר תלונות על הטרדה מינית, ובכיר נוסף בחברת האם של גוגל, אלפבית, ריק דבוול, שהמשיך לעבוד בחברה למרות תלונות. 

התחקיר עורר זעם עצום אצל עובדי גוגל. כך, אלפי עובדים ברחבי העולם עזבו את המשרדים שלהם במחאה. בתגובה, החברה ביטלה את חיוב העובדים בפנייה לבוררות במקרה של תלונה מינית והודיעה בנוסף כי תהיה שקופה יותר לגבי תלונות על הטרדות, ותספק שירותי ייעוץ ותמיכה למתלוננות. 

התביעה החדשה, שהוגשה בסן פרנסיסקו, מעלה בין השאר טענות על הפרת חובת הנאמנות, שימוש לרעה בכוח ובזבוז נכסי החברה. עורכי הדין שמייצגים את בעלי המניות אמרו כי התביעה היא תוצאה של "חקירה מורחבת של ראיות שלא ידועות לציבור". 

"הניהול השגוי של הדירקטורים אפשר למעשים הלא חוקיים להתפשט במהירות", נכתב בתביעה. "חברי הדירקטוריון באלפאבית איפשרו, בידיעה, את ההטרדות המיניות והאפליה בחברה".