גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לאחר חמישה ימים של עליות: וול סטריט שברה את הרצף

המסחר הושפע מחששות מפני השבתת הממשל המתמשכת, ומהמתרחש בסין, שצפויה להוריד את יעד הצמיחה ל-2019 ● הצניחה במחירי הדלק בסוף 2018 שלחה את מדד המחירים לצרכן בארה"ב בדצמבר לירידה ראשונה זה תשעה חודשים ● מחיר הנפט ירד לאחר העלייה הרצופה הארוכה ביותר זה תשע שנים

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

הירידות בוול סטריט נמחקו לקראת הסיום, אולם המדדים ננעלו בטריטוריה השלילית ושברו רצף של חמישה ימי עליות. מדד דאו-ג'ונס  ומדד S&P 500  ננעלו בירידות זניחות, כמעט ללא שינוי, ורשמו עליות של יותר מ-2% השבוע. מדד נאסד"ק כללי  ירד ב-0.2% ורשם עלייה של קרוב ל-3.5% השבוע. 

21:00

הירידות בוול סטריט נמשכות.

הזהב רשם עלייה שבועית של 0.3% במחירו, כשהוא נתמך בהיחלשות שנרשמה השבוע בדולר ובירידות בשוק היום. מחיר הזהב עלה היום ב-0.2%, או ב-2.1 דולרים, למחיר של 1,289.5 דולר לאונקייה. 

מחיר חבית נפט גולמי WTI ירד היום בכ-2.6% או 1.37 דולר, ל-51.2 דולר. 

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות, על רקע ההתפתחויות בברקזיט. מדד סטוקס אירופה 600  שמר על יציבות. את המגמה השלילית הוביל מגזר הרכב.

בניו יורק נמשכות ירידות השערים, על רקע נתוני האינפלציה לדצמבר, דאגות מהמתרחש בסין וחששות מפני השבתת הממשל המתמשכת. המדדים צפויים לרשום את יום הירידות הראשון זה שישה ימים. מניית ג'נרל מוטורס  מזנקת לאחר שיצרנית הרכב העלתה את תחזיותיה לתוצאות 2018 לקראת הדוח השנתי שיפורסם בחודש הבא.

מחיר הזהב בדרך לרשום עלייה יומית ושבועית ומתקרב לרף של 1,300 דולר לאונקיה. 

החוזים העתידיים על הנפט מצביעים על ירידה, יום לאחר שנרשם מהלך העליות הארוך ביותר במחיר הנפט זה תשע שנים. עם זאת המחיר עדיין בדרך לעלייה שבועית שנייה ברציפות. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות של כ-0.5% במדדים המובילים. המדדים בדרך לעצירת מהלך עליות של חמישה ימים רצופים, אך הם צפויים לסיים את השבוע בעליות שערים.

15:30

מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם בחודש דצמבר ירידה של 0.1%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים. זוהי הירידה הראשונה של המדד זה תשעה חודשים. הצניחה במחירי הדלק תרמה להאטה באינפלציה בסוף 2018.

העלייה ביוקר המחיה ב-12 חודשים הואטה מ-2.2% ל-1.9%. זוהי ירידה ראשונה מתחת לרף של 2% מאז אוגוסט 2017, זאת לאחר שרק לפני שישה חודשים עלה קצב האינפלציה השנתי ל-2.9%. מדד הליבה, בניכוי מזון ואנרגיה, רשם בדצמבר עלייה של 0.2%, והעלייה השנתית בו נותרה ללא שינוי, 2.2% ב-12 החודשים האחרונים, מעט מעל יעד הפדרל ריזרב. 

השכר לשעה, שהותאם כעת לרמה נמוכה יותר של אינפלציה, זינק בדצמבר ב-0.5%, והשלים עלייה נאה של 1.1% לעומת התקופה המקבילה. זוהי העלייה הגדולה ביותר זה שנתיים וחצי.

הדולר מגיב בירידה לנתוני האינפלציה, ומדד דולר ארה"ב ירד ב-0.3%. ירידות נרשמות גם בתשואות אג"ח ממשלת ארה"ב. עליות נרשמות במחיר הזהב, בדרך לעלייה שבועית. 

14:00

המסחר באירופה עבר לירידות. מדדי דאקס , קאק , פוטסי  נסחרים בירידות שערים. מדד סטוקס 600  נסחר בעליות. 

13:20

הליש"ט עולה מול הדולר: המטבע הבריטי   מוסיף כעת כ-0.36%. זאת לאחר ששרים בקבינט הבריטי אמרו כי מתחזקת האפשרות שתאריך יציאת בריטניה מהאיחוד. העיתון הבריטי "Evening Standard" דיווח כי מחוקקים בולטים בפרמלנט הבריטי מאמינים כי דחייה בעזיבה האיחוד אפשרית, בשל "מצבור של לפחות שש הצעות חוק מהותית שחייבות לעבור לפני שבריטניה עוזבת את האיחוד". בריטניה צפויה לצאת מהאיחוד ב-29 למארס. 

12:45

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. כך, מדדי דאקס  וקאק  עברו לירידות. פוטסי  הבריטי וסטוקס 600  נסחרים בעליות. החוזים העתידיים על הוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית.

הדולר עלה ב-0.25% ושערו היציג נקבע היום על 3.6730 שקלים. האירו התחזק ב-0.11% ושערו היציג עומד על 4.2318 שקלים. הליש"ט הוסיף 0.17% ושערו היציג הוא 4.6788 שקלים. 

הרשויות בפולין עצרו והאשימו את מנהל המכירות של חברת וואווי במדינה בריגול למען סוכנות מודיעין סינית, כחלק מחקירה גלובלית שנערכת על ידי ארה"ב. העצור הוא אזרח סין.

נתון התמ"ג של ברטיניה עומד על 0.2%, לעומת צפי ל-0.1%. מדד התפוקה החודשי ירד ב-0.3%, בעוד הצפי היה לעלייה של 0.4%. 

10:25

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות. כך, מדדי דאקס , קאק , פוטסי  וסטוקס 600  נסחרים כעת בעליות שערים. המסחר באסיה ננעל בעליות: מדדי ניקיי , הנג סנג , קוספי  ושנחאי  בעד 1%. המדד ASX/200  ירד ב-0.36%.

פרוטוקולים של הבנק המרכזי באיחוד האירופי חושפים כי בכירי הבנק עשוים לדון בקרוב לגבי הענקת הלוואות חדשות לבנקים ביבשת. 

היום יתפרסם בבריטניה נתון התמ"ג החודשי, שצפוי לעמוד על 0.1%. 

9:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל גם בשעה זו בעליות, למעט המדד האוסטרלי ASX/200  שיורד. 

הנפט  צפוי לסגור את השבוע עם העלייה הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות, זאת בתקווה שארגון OPEC יצליח לשמור על השוק מאוזן וכי המתיחות בין ארה"ב וסין תיחלש. החוזים על הנפט עלו ב-9.5% השבוע בניו יורק. עם זאת, מחיר הנפט עדיין נמוך בכ-30% מהמחיר באוקטובר האחרון. כעת מחיר הנפט נסחר בעליות של 0.13% ומחיר חבית עומד על 52.66 דולר. 

ממשלת סין מתכננת להוריד את יעד הצמיחה ב-2019 ל-6%-6.5% לעומת יעד של כ-6.5% ב-2018. כך אמרו ל"רויטרס" גורמים בממשל הסיני.

8:00

שוק המטבעות הדיגיטליים עדיין מלקק את הפצעים, אחרי הנפילה הכואבת שלו בשנת 2018. מחירו של המטבע המוביל בשוק, הביטקוין (BTC ), ירד ביממה האחרונה בכ-9% והוא נסחר כעת במחיר ממוצע של כ-3,660 דולר - נמוך בכ-81% מהשיא של 20 אלף דולר שקבע בדצמבר 2017, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-64 מיליארד דולר - כ-52% משוויו הכולל של שוק הקריפטו, המונה כ-2,100 סוגי מטבעות דיגיטליים. במקום השני בשווי השוק שלו ניצב XRP , המטבע של פלטפורמת הבלוקצ׳יין של ריפל, שירד ביממה האחרונה ב-11.5%, ובמקום השלישי את׳ר (ETH ), המטבע של פלטפורמת את׳ריום, שצנח ביממה האחרונה ביותר מ-13%. המטבעות XRP ואת׳ר צמודים זה לזה בשווי השוק שלהם, הקרוב ל-13.5 מיליארד דולר.

בעלי מניות באלפאבית , החברה האם של גוגל, תובעים את הדירקטוריון בטענה כי הוא טייח תלונות על הטרדות מינית נגד בכירים בחברה

7:15

המסחר באסיה הבוקר מתנהל בעליות. כך, מדדי ניקיי , הנג סנג , קוספי  ושנחאי  עולים עד 1%. היחיד שיורד הוא המדד האוסטרלי ASX/200 

המסחר בבורסות וול סטריט הסתיים אמש בנעילה חיובית: נאסד"ק  עלה ב-0.42%, דאו ג'ונס  הוסיף 0.51% ו-S&P 500 , שעלה ב-0.45%, סגר רצף עליות של חמישה ימים לראשונה מאז ספטמבר 2018. באירופה המדדים ננעלו במגמה מעורבת לאחר שנסחרו במהלך היום בירידות. מדד הדאקס  טיפס 0.27%, הקאק  השיל 0.17% והפוטסי  עלה 0.54%.

יו"ר הפד פאואל ג'רום נאם אמש וחזר על דבריו כי הפד יכול לגלות גמישות ולשנות את המדיניות במהירות אם יהיה צורך בכך. 

אמש הסתיימו גם שיחות הסחר בין סין לארה"ב, שהחלו ביום שני האחרון ונמשכו שלושה ימים, מעבר לצפוי. השיחות הסתיימו בקול ענות חלושה בהודעה פושרת מכיוון שני הצדדים. 

מדד הוצאות משקי הבית ביפן ירד ב-0.6% בחודש נובמבר, זאת לעומת צפי לירידה של 0.1%. באוסטרליה התפרסם מדד המכירות הקמעונאיות, בנטרול עונתיות, שעלה ב-0.4% בנובמבר לעומת החודש הקודם, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.3%. היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי, שצפוי לעמוד על ירידה של 0.1%. 

מניית Fast Retailing  עולה במסחר למרות שהחברה היפנית דיווחה על ירידה של 8% ברווח התפעולי שלה ברבעון שנגמר בנובמבר. 

הדולר נחלש ב-0.1% לעומת הין היפני וצנח ב-0.58% מול היואן הסיני. 

בוול סטריט נפתחה השבוע עונת הדוחות הכספיים. היום יפרסמו את דוחותיהן לרבעון האחרון, בין השאר, ענקית התוכנה ההודית Infosys (שתפרסם את הדוחות לפני פתיחת המסחר) וענקית הקמעונות הבריטית Tesco.

עוד כתבות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע