עוד יוצא משרד האוצר יוביל במגזר הפנסיה: אפי סנדרוב ינהל את מגדל מקפת

מדובר במינוי פנימי, צפוי וטבעי של מי שמשמש מאז 2005 מנהל כספים ראשי (CFO) בחברת הפנסיה והגמל של מגדל ומ-2012 גם משנה למנכ"ל החברה • סנדרוב מחליף את בצלאל צוקר, שהודיע באחרונה על פרישה לגמלאות

אפי סנדרוב / צילום: תמר מצפי
אפי סנדרוב / צילום: תמר מצפי

קבוצת הביטוח מגדל, שבניהול דורון ספיר, הודיעה היום על מינויו של אפי סנדרוב לתפקיד מנכ"ל חברת הפנסיה והגמל שלה - מגדל מקפת.

מדובר במינוי פנימי, צפוי וטבעי של מי שמשמש מאז שנת 2005 כמנהל כספים ראשי (CFO) של מגדל מקפת ומשנת 2012 גם כמשנה למנכ"ל של החברה. הוא מחליף את בצלאל צוקר, שהודיע באחרונה על פרישה לגמלאות.

סנדרוב, שעשה את תחילת הקריירה שלו באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, הרבה לפני שזה הפך לרשות עצמאית, מצטרף עכשיו לעוד כמה מנהלי גופי ניהול פנסיה שיצאו מהאוצר באותן שנים כמוהו.

כך, סנדרוב מצטרף היום לשני מנהלים של פעילויות גדולות של ניהול פנסיה וגמל שבבעלות קבוצות הביטוח, שכמוהו גם התחילו את דרכם המקצועית במשרד האוצר: גיא קריגר, שמנהל את מנורה מבטחים פנסיה וגמל; ודודי ליידנר, שמנהל את הפעילות המקבילה בקבוצת הראל. אגב, גם את פעילות הפנסיה הוותיקה הגדולה בישראל - עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר - מנהל יוצא האוצר, יואב בן אור. לעומת זאת, בשתי פעילויות הפנסיה החדשה הבולטות האחרות, של הפניקס ושל כלל ביטוח, יש מנכ"לים שאינם יוצאי אוצר.

למעשה, מגדל מקפת, שעדיין אוחזת במקום השני בשוק הפנסיה החדשה, חוותה בדומה לפעילויות אחרות של הקבוצה שנים של דעיכה יחסית למול מתחרותיה העיקריות. עתה יהיה לסנדרוב אתגר גדול להצעידה לדרך חדשה-ישנה בצל תחרות גוברת מהקרנות של בתי ההשקעות. נזכיר כי קרנות הפנסיה של בתי ההשקעות נבחרו לאחרונה עך ידי האוצר להיות קרנות הברירת מחדל לכל הציבור.

במגדל  מציינים כי מגדל מקפת מנהלת כ-82 מיליארד שקל עבור כ-1.1 מיליון לקוחות בקרנות פנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל והיא גובה דמי גמולים שנתיים בהיקף של כ-9 מיליארד שקל. בנוסף, קרן הפנסיה הותיקה יוזמה קרן פנסיה לעצמאים, שגם בבעלות מגדל, מנהלת כ-1.7 מיליארד שקל.