אמזון מאשרת את חשיפת "גלובס": רוכשת את קלאוד אנדור

ל"גלובס" נודע כי סכום הרכישה הוא סביב 250 מיליון דולר • קלאוד אנדור מרמת-גן מאפשרת לחברות לעבור בין ענן לענן בצורה חלקה • החברה גייסה כ-20 מיליון דולר במשך 6 שנות פעילותה

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

חברת אמזון  מאשרת היום (ה') את חשיפת "גלובס" מתחילת השבוע, לפיה היא רוכשת את קלאוד אנדור (CloudEndure), שמפתחת פתרונות בתחום הענן הציבורי. ל"גלובס" נודע כי סכום הרכישה הוא סביב 250 מיליון דולר. הסכום כולל תשלום על עמידה ביעדים כך שהסכום שבעלי המניות מקבלים במועד העסקה הוא נמוך יותר. קלאוד אנדור, שיושבת ברמת-גן, הוקמה לפני כ-6 שנים ומאז גייסה כ-20 מיליון דולר. 

מייסדי חברת קלאוד אנדור הם המנכ"ל עופר גדיש, גיל שי, אופיר ארליך ולאוניד פיינברג. בחברה השקיעו בין השאר קרן ההון סיכון התאגידית של חברת Dell, קרן ההון סיכון מאגמה, זוהר גילון וקרן InfoSys.

קלאוד אנדור מאפשרת להעביר מידע מענן לענן באופן חלק, למשל לארגונים שעובדים בסביבה מרובת עננים. כך חברה יכולה לשמור על הנתונים שלה, ולאחזר את המידע אם משהו בענן קורס. הסיבה שחברה עובדת בסביבה מרובת עננים היא משיקולים פיננסיים (אי-תלות בספק ענן אחד), פיזור סיכונים (למשל אם יש פריצת סייבר לענן, אז לא כל המידע שלך פרוץ), או משיקולים אופרטיביים (אם אתה פועל בכמה מדינות, ויש דאטה סנטר טוב יותר). המוצר של קלאוד אנדור מאפשר גם להעביר את המידע בצורה חלקה יותר משרתים פיזיים לענן.

אמזון, ספקית שירות הענן הגדולה בעולם, מאמינה שיש לה יתרון על פני ספקיות הענן הגדולות האחרות, ולכן רוצה לאפשר מעבר חלק יותר לשירות הענן שלה. לכן הרכישה של קלאוד אנדור יכולה לסייע לה. נתח השוק של אמזון בתחום הענן עומד על 52% - יותר מכל מתחרותיה ביחד. הבאה בתור היא חברת מיקרוסופט, שפלטפורמת הענן שלה מחזיקה ב-13% מהשוק, אחריה יש את עליבאבא (כ-5% מהשוק) וגוגל (כ-3%).

אמזון נהנית מהכנסות של 27 מיליארד דולר בשנה משירותי הענן. ההכנסות משירותי הענן מהוות רק 11% מכלל הכנסות אמזון, אך הן צומחות בקצב מהיר - ב-2018 צפויה אמזון להציג הכנסות ברמה דומה לאלו של 2016 ו-2017 ביחד. ברבעון השלישי הציגה החברה צמיחה של 46% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.