אדם סילבר, נציב ה-NBA: "אנשים היום אמנם מסתכלים על הטלפון כל הזמן, אבל הם לא רוצים להיות מבודדים"

במסגרת שיתוף-הפעולה, משחקי ליגת ה-NBA ישודרו בלייבסטרים ייחודי בטוויטר, שיתמקד בשחקן בודד, והמשתמשים יוכלו להצביע כדי לבחור במי מהשחקנים השידור יתמקד

ג'ק דורסי / צילום: רויטרס
ג'ק דורסי / צילום: רויטרס

"חשוב לנו להמשיך וללמוד מה אנשים רוצים כדי להישאר רלוונטיים, בין אם המיקוד יהיה תחום הספורט, התחום החברתי או הפוליטי", אמר מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, במסגרת פאנל בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס שעסק בשיתופי-הפעולה בין טוויטר וליגת ה-NBA. "מהיום הראשון של טוויטר, כל הפיצ'רים כמו ההאשטאג והריטוויט לא הומצאו על ידינו אלא עלו מתוך צפייה שלנו בקהילה. כשלמדנו מה אנשים מנסים לעשות עם הכלים האלה הפכנו אותם לפשוטים יותר, כדי שיותר אנשים יוכלו להשתמש בהם" אמר.

הפאנל נערך אמש, מספר שעות לאחר שפורסם שיתוף-פעולה חדש בין טוויטר ל-NBA. במסגרת שיתוף-הפעולה, משחקי הליגה ישודרו בלייבסטרים ייחודי בטוויטר, שיתמקד בשחקן בודד, כאשר המשתמשים יוכלו להצביע כדי לבחור במי מהשחקנים השידור יתמקד. לפני כן שיתוף-הפעולה בין טוויטר וה-NBA התבטא בין היתר בשידור רגעי שיא מהמשחקים בטוויטר בלייב.

אדם סילבר, נציב ה-NBA שהשתתף בפאנל הסביר את החשיבות של שיתופי-הפעולה עם טוויטר עבור הליגה. "אנחנו הולכים לטוויטר כמו כולם, כדי לדעת על מה אנשים מדברים. בנוסף, יש דור צעיר יותר שלא מתחבר לכבלים ועדיין צורך ספורט. טוויטר נותן מענה גם להם וגם למי שכן צופה בטלוויזיה אבל יכול לקבל תכנים משלימים כמו מסיבות עיתונאים ואימונים".

סילבר הוסיף כי "אנשים היום אמנם מסתכלים על הטלפון כל הזמן, אבל הם לא רוצים להיות מבודדים, אלא חלק ממה שקורה בזמן אמת" ואמר כי טוויטר מספקת מענה לאותו צורך. מנחת הפאנל, קריינית ערוץ ESPN רייצ'ל ניקולס חיזקה את דבריו ואמרה כי "אני לא יכולה לסקר משחק בלי להיות בטוויטר".

דורסי אמר בתגובה כי "אנחנו רוצים להיות המקום בו כל אחד עוקב אחרי מה שמעניין אותו, ותחושת הכאן ועכשיו מאוד חשובה לנו. אם אנחנו מייצרים תחושה מחשמלת בה כל אחד מרגיש כמו חלק ממשהו גדול יותר, אז הצלחנו במה שאנחנו מנסים לעשות".

סילבר התייחס גם לכך ששחקני הליגה מאוד חשופים היום בשל השימוש ברשת החברתית, מה שעשוי לגרום לפעמים גם להתבטאויות בעייתיות ומביכות, אך אמר כי מאחר שיש היום כל-כך הרבה תוכן, הוא מאמין שאם שחקן מתנצל על אמירה בעייתית, אנשים מסוגלים לעבור הלאה מהר.

סילבר אמר כי בליגה גם מעודדים את השחקנים לאקטיביזם סביב מטרות החשובות להם, גם בעזרת טוויטר, ודורסי אמר על כך כי "כל-כך הרבה אנשים בעולם השתמשו בטוויטר כדי להשמיע את הקולות שלהם ולדעתי אנשים בוחרים בשירות שלנו כדי לעשות את זה כי זה כמו לשלוח הודעה לכל העולם וגם לקבל את הפידבק שלהם. זו לא רק הצהרה אלא שיחה שאפשר גם ללמוד ממנה".