טראמפ לאחר פגישה עם הדמוקרטים: "בזבוז מוחלט של זמן"

נשיא ארה"ב עזב בכעס פגישה עם יו"רית בית הנבחרים וראש הסיעה הדמוקרטית שעסקה בהשבתת הממשל • טראמפ צייץ: "אמרתי ביי ביי, שום דבר אחר לא עובד!"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עזב בכעס פגישה עם יו"רית בית הנבחרים האמריקאית ננסי פלוסי וראש הסיעה הדמוקרטית בסנאט צ'אק שמר, בטענה כי הייתה "בזבוז מוחלט של זמן". הפגישה עסקה בהשבתת הממשל. 

"שאלתי מה הולך לקרות בעוד 30 ימים, האם הם הולכים לאשר הגנות על הגבול שכוללות חומה או מחסום פלדה. ננסי אמרה לא", כתב טראמפ בציוץ בטוויטר. "אמרתי ביי ביי, שום דבר אחר לא עובד!" סיכם טראמפ. 

שמר ציין לאחר הפגישה כי התנהגותו של טראמפ "לא הולמת נשיא". 

בנאום לאומה, ששודר אמש בכל רשתות הטלוויזיה בארה"ב, ניסה דונלד טראמפ לשכנע את הציבור האמריקאי בצורך להקים "מחסום פיזי", בעלות 5.7 מיליארד דולר לאורך הגבול בין ארה"ב למקסיקו. "לבקשת הדמוקרטים, זה יהיה מחסום מפלדה ולא חומה מבטון... שיממן את עצמו", הוא הוסיף, בניגוד להבטחת הבחירות המרכזית שלו, שהוא יקים חומת בטון ושמקסיקו תישא בעלות הקמתה. 

הואיל והדמוקרטים מסרבים להקצות את ה-5.7 מיליארד דולר, הנשיא מצדו מסרב לחתום על חוקי הקצאה, הנחוצים למימון פעולתה השוטפת של הממשלה הפדרלית. רוב שירותי הממשלה סגורים זה 18 יום. ההשבתה נוגעת ל-800,000 עובדי מדינה, בכללם 10,000 פקחי טיסה ו-51,000 בודקי ביטחון בנמלי התעופה. הם אמנם הצטוו להוסיף ולעבוד גם בלי שכר, אבל מתרבים הסימנים שרבים מהם לוקחים ימי מחלה, אולי באופן יזום, ואינם מופיעים. בסוף השבוע הזה עומדים כל ה-800,000 להחמיץ בפעם הראשונה את שכרם (המשולם אחת לשבועיים).