גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשרד סגור, ניפגש בדרופבוקס: חברות וירטואליות ללא משרדים בכלל כובשות את העולם

בארה"ב לבדה פועלות היום כ-170 "חברות וירטואליות" מלאות, ללא משרדים בכלל - זינוק של 550% לעומת מספר החברות הווירטואליות ב-2014 ● IBM, שאימצה תוכנית עבודה מרחוק, אמנם נסוגה, אבל היא לאו דווקא מעידה על המגמה ● הרעיונות שמשנים את שוק העבודה ● חללי עבודה משותפים - כל מה שצריך לדעת

חברות וירטואליות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חברות וירטואליות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ב-1994 שכרה חברת פרסום אמריקאית בשם Chiat\Day את שירותיו של האדריכל האיטלקי גאיטנו פשה לעצב את המשרדים החדשים בניו-יורק. באותה תקופה, Chiat\Day הייתה אחד המשרדים היוקרתיים והמצליחים בעיר, ובחברה רצו לבצע שינוי רדיקלי ולחרוג מהסטנדרט התאגידי שהיה מקובל אז - קיוביקלז או משרדים, ובכל מקרה עיצוב יעיל, אחיד וכלכלי.

פשה תכנן משרדים שמעולם לא נראו לפני כן: חלל פתוח עם פינות ישיבה מרובות, תחנות עבודה מודולריות, ספות, כיסאות, שולחן פינג-פונג ואפילו רצפה שנראתה כאילו שפכו עליה דליי צבעי פלסטיק כתומים ולבנים. כל השולחנות והכיסאות היו מפלסטיק ועם גלגלים. זה היה אחד המשרדים הפתוחים המודולריים הראשונים שהציעו את קונספט ה"שולחן החם" (שיתוף שולחנות או הקצאתם אד-הוק) והחליפו בסערה את הקיוביקלז, אותם תאים נלעגים.

חברות טכנולוגיה אימצו בזריזות את הקונספט המהפכני בכוונה טובה: להסיר מחסומים בין העובדים, לאפשר תקשורת חופשית ולהיעזר בחלל ככלי לבניית תרבות ארגונית פתוחה ושיתופית. זה היה כל מה שצעיר, נכון ומלא באור טבעי. התופעה הפכה להיות מאפיין ארגוני של חברות מכל הענפים. חלקן אף הוסיפו פינות סלון, שולחן אוכל או חדרים שנראו כמו ברים. האיזון בין העבודה לחיים הפך לערבוב של עבודה עם חיים.

ב-2017, כ-70% מהמשרדים בארה"ב היו ללא מחיצות. רוב הסיכויים הם שאתם קוראים את השורות האלו בחלל הפתוח שלכם. אבל המהפכה לא באמת עזרה לעסקים. בסקר מצוטט שבוצע בשנה שעברה על ידי איש התוכנה ויליאם בלק, נמצא ש-58% מהעובדים בחללים האלו טוענים כי הם זקוקים לסביבה שקטה יותר לפתרון בעיות, ו-54% ציינו כי סביבת העבודה מסיחה את דעתם. עוד קודם לכן, ב-2013, מצא מחקר שפורסם בכתב העת לפסיכולוגיה סביבתית כי משרדים שמעוצבים על פי עקרון החלל הפתוח הם יעילים פחות, רועשים יותר ומורידים את רמת הפרטיות ושביעות הרצון של העובדים. לא פחות חשוב מכך, היה נראה שבהיעדר שולחן חלק מתחושת הזהות המקצועית של העובדים נפגעה. כך, בפחות משני עשורים, הפך המשרד הפתוח לנושא אותות קלון כגורם רועש מדי, הומה מדי, ריחני מדי.

המשרדים הנועזים של Chiat\Day היו בסופו של דבר כישלון. נכון, בהתחלה הם היו השראה למשרדים שיבואו, הם משכו את "ניו-יורק טיימס" לכתוב כתבות פרופיל רק על המשרד, שהעניין הגובר בו הביא אף ליוזמת סיורים מודרכים לסקרנים. אבל הצבעים הבוהקים וריח הפלסטיק הכניעו את העובדים, שמצאו שקט נפשי דווקא בעבודה מהבית (עד שהמשרדים עוצבו קצת מחדש), וכאילו ניבאו את השלב הבא ואת העידן השלישי של העיצוב משרדי: זניחתו לחלוטין, או עסקים ללא משרדים.

יתרונות בעבודה מרחוק

עבודה מהבית כאידיאולוגיה

מה שמכונה היום עבודה בשלט רחוק, או עובדי Telecommuters, היה צורת עבודה שנחשבה יוצאת דופן שהוגבלה למספר מצומצם של עובדים, שעבדו מדי פעם מהבית. לתקופה מסוימת היה מדובר על החלטה פופולרית במיוחד מצד חברות גדולות כמו יאהו ו-IBM, שרצו לא רק להצטייר בעיני העובדים הקיימים כמעסיקים גמישים, אלא גם בפני העובדים הפוטנציאליים, ובכך לייצר יתרון תחרותי בגיוס כישרונות. בנוסף, כאשר פותחים משרה לאפשרות שתהיה וירטואלית לחלוטין, מעסיקים נהנים מאוצר מטמון בינלאומי של כישרונות. הדבר מאפשר לעתים גם להתגבר על קשיים באספקת ויזות מקומיות.

מתחת לפני השטח, פעפעה ההנחה שעבודה מהבית לא רק שלא תפגע באיכות ובהיקף התוצרים, במקרים מסוימים היא אף תעלה את רמת הפרודוקטיביות - הודות לעלייה במחויבות העובדים למעסיק שמוכן להסתכן ולהסיר את הקיבעון הגיאוגרפי או בזכות האימוץ של עקרון "השקיפות הרדיקלית", בלי שיחות בדלתיים סגורות, באמצעות מערכות פנימיות נגישות היכולות למנוע תקלות בתקשורת ולאתר בעיות בתהליכי העבודה מהר יותר.

כל זאת בלי שהתייחסנו ליתרונות לאיכות הסביבה עם הפחתת זיהום האוויר משימוש בתחבורה, שימור זמן שמתבזבז על נסיעה לעבודה או למוטיבציה הכלכלית של המעסיקים למהלך. לפי הערכות של IBM, העובדה כי עד 2017 קצת מתחת ל-40% מעובדיה ברחבי העולם עבדו מהבית אפשרה לה למכור נכסים ברווח מצטבר של 2 מיליארד דולר בארה"ב לבדה או לחסוך כ-100 מיליון דולר בהוצאות משרד.

למרות המספרים הנאים, בשנה שעברה הכריזה ענקית המחשוב על ביטול התוכנית וביקשה מעובדיה לעבור לגור בסמיכות למרכזים שלה. מהלך דומה עשו באותה התקופה גם בנק אוף אמריקה, ענקית הביטוח Aetna וכמה שנים קודם לכן יאהו. אף שאלו היו מהלכים מתוקשרים במיוחד, לא מדובר על הכלל. באותה תקופה, לדוגמה, חברת המחשבים דל הכריזה שעד 2020 מחצית מעובדיה בכל העולם יעבדו מהבית, באמזון, אמריקן אקספרס ו-Salesforce זינקו גם מספרי העובדים מהבית בהגדרה, כאידיאולוגיה, לא במקרה.

מחקר של גלופ מצא שאף שתעשיות כמו הנדסה, שירותים חברתיים, אדריכלות וחינוך פחות פופולריים בכל הקשור לעבודה מרחוק, רוב התעשיות אימצו את הרעיון בשנים האחרונות, ובמיוחד תעשיות הפיננסים, הביטוח והנדל"ן. מי שבעיקר דוחף את התופעה הם העובדים עצמם, שרוצים סביבת עבודה שקטה וגמישות. סקר של דלויט, לדוגמה, מצא כי 64% מבני דור המילניום מחזיקים בעבודה עם מיקום "גמיש", והיקף העובדים מהבית, לפחות מחצית מהזמן, בארה"ב כולה הכפיל את עצמו מאז 2005. מחקר של סיסקו מצאו כי 45% מהעובדים יהיו מוכנים לספוג הפחתה בשכר אם יוכלו לעבוד מהבית, 31% מוכנים לקצץ בימי חופשה. ממחקר של ענקית ניהול המשרדים הבלגית IWG plc ממאי האחרון, עולה כי 70% מהעובדים המקצועיים ברחבי העולם עובדים לפחות יום אחד בחודש מרחוק. הדרישה למה שנראה כמו "חיים טובים יותר" אינה נחלת הצעירים ביותר. למעשה גילו הממוצע של ה-Telecommuter הוא 45, והשכר הממוצע גבוה יותר ב-4,000 דולר בממוצע והיחס בין גברים לנשים זהה (כלומר, לא מדובר בעיקר באימהות עובדות).

"מספר שולחנות המשחק זהה למספר האנשים"

היום יש בארה"ב לבדה כ-170 "חברות וירטואליות" מלאות (לעומת 26 ב-2014), זאת אומרת שאין להן משרד אחד לרפואה. מדובר על זינוק של 550% לעומת מספר החברות הווירטואליות ב-2014. ולא מדובר רק על סטארט-אפים בראשית דרכם. Automattic, למשל, שפיתחה את הוורדפרס ונוסדה לפני 13 שנה, החליטה לפני שנה לסגור את המטה שלה בארה"ב והיום היא פועלת באופן וירטואלי לחלוטין. כל עובדי החברה, כ-550 במספר, עושים זאת מביתם או מחללי עבודה ארעיים ב-43 מדינות ברחבי העולם.

"יש לנו משרדים כבר שש-שבע שנים", אמר מנכ"ל החברה מאט מאלנווג בהודעה על סגירת המטה, "חוזה שכירות די טוב, אבל אף אחד לא נכנס למשרד. חמישה עובדים נכנסים ביום אל תוך 15 אלף רגל מרובע... מספר שולחנות המשחק זהה למספר האנשים". לחברת התוכנה Elastic יש 500 עובדים שפזורים בבתיהם ב-35 מדינות ברחבי העולם. ב-Toptal, חברה שמאתרת כישרונות לפרויקטים קצרי טווח, יש היום 400 עובדי שפועלים מ-60 מדינות ברחבי העולם. פעמיים בשנה לערך היא אוספת אותם כדי שיכירו זה את זה ולא יבססו את כל מערכות היחסים ביניהם על אימיילים או על הודעות טקסט.

הרעיון של Automattic ואחרות הוא פשוט: הוצאה של אלפי דולרים בחודש על שכירות, תחזוקה והחזרי עלויות נסיעה לעובדים אינה שווה שורת כתובת קצרה בכרטיס הביקור. את ההון הזה עדיף להשקיע חזרה בחברה, אם בהעסקת עובדים נוספים או בשיפור תנאים כדי להשיג יתרון תחרותי בגיוס כישרונות יקרים.

עלייתו של המשרד הנזיל

במרכז השינוי בטעמים האחרונים פועלות היום כמה שחקניות דומיננטיות שמעניקות את המענה הפיזי והטכנולוגי לרצונות העובדים. היום התקשורת של העובדים בשלט רחוק נעשית באמצעים דיגיטליים ופלטפורמות ייעודיות כמו Slack, Dropbox, Trello או zoom. במקביל, חברות השכרת חללי עבודה התחילו לעלות בפופולריות שלהן. הבולטת ביניהן, WeWork, כבר פועלת ב-24 מדינות ברחבי העולם ומעניקה שירות ל-400 אלף שוכרים. קבוצת הלקוחות אינה הומוגנית. WeWork מעניקה את שירותיה לחברות פורצ'ן 500, חדי קרן, סטארט-אפים בשלבים שונים ואף ליחידים. חלקם משתמשים במשרדי החברה באופן קבוע, וחלקם משתמשים בהם רק כשעולה צורך נקודתי.

היום אחד הסגמנטים הצומחים של החברה הוא דווקא ה-We Membership, מנוי על בסיס חודשי שמעניק בין היתר גישה נזילה לחללי עבודה ברחבי העולם. רעיון שתומך באידיאולוגיה של החברה שהדור הנוכחי רוצה, יכול וצריך להיות מסוגל לעבוד מכל מקום בעולם. מעצבת גרפית פרילנסרית, למשל, יכולה לעבוד יום אחד במתקן החברה בתל-אביב, חודש אחרי כן בלונדון ואחר כך בניו-יורק. המודל העסקי של WeWork נשען על הרעיון שאותה מעצבת ואחרים ששותפים לקהילת המקצוענים העצמאים ברחבי העולם ויתרו על המשרדים לחלוטין.

זה אולי נשמע אוטופי, מעין נוודות עסקית לעובדי כל העולם. אבל למגמות האלו יש גם עלויות. עבור העובדים מדובר בעיקר על אובדן מהותי של גבולות בין הפרטי לציבורי ועל הצורך לשמור על זמינות גבוהה ולעתים אף פולשנית, שלא לדבר על סיגול מיומנויות חדשות של משטור עצמי יוצא דופן, עמידה בציפיות לתפוקות מהמעסיקים, ניהול הקריירה לטווח ארוך, בדידות ומיעוט בקשר אנושי.

מבחינת החברות, המרחקים הגדולים עשויים להיות עול כלכלי בגלל הוצאות גבוהות לנסיעות וכן הקושי המובנה בניהול צוות מבוזר, גם אם העובדים מבינים את המשימות שלהם או פועלים במוטיבציה. לעבודה ללא משרדים, תאים או מחיצות עלול להיות גם מחיר כבד. 

עוד כתבות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות