לצבי כבר אין בעיה: צרפתי רכש את מניותיו של המיעוט שטירפד את אישור שכרו ב-7 מיליון שקל

המייסד והיו"ר של חברת הנדל"ן המשפחתית משלם פרמיה של כ-75% על מחיר השוק של עיקר החזקותיהם של עו"ד ארז רוזנבוך ושותפו תומר חפץ, כשנה לאחר שהתחילו במאבק נגד תנאי ההעסקה שלו בחברה • בעלי המניות יידרשו להחליט אם לאשר לצרפתי שכר בעלות חודשית של 119 אלף שקל

קצת יותר משנה לאחר שהתחילו עו"ד ארז רוזנבוך ושותפו תומר חפץ במאבק נגד תנאי העסקתם של צבי צרפתי ובניו בחברת הנדל"ן המשפחתית, הם מסיימים אותו עם כ-7 מיליון שקל בכיסם, סכום שאותו שילם צרפתי על עיקר החזקותיהם בחברה, בפרמיה של כ-75% על מחיר השוק הנוכחי של המניה.

צבי צרפתי  ובניו (החברה) עדכנה בימים האחרונים כי צבי צרפתי, המייסד ויו"ר החברה, רכש מחוץ לבורסה נתח של קרוב ל-3% ממניות החברה בכמה עסקאות שנעשו במחיר מניה של 13.5 שקל - לעומת מחיר של פחות מ-8 שקלים בשוק (מאז עלה מחיר המניה לכ-8.5 שקלים).

מהעדכון בנושא עולה, כי בצד המוכר עומדת השותפות המוגבלת "אתו שוקי הון", שבאמצעותה החזיקו רוזנבוך וחפץ במניות צרפתי, וכי העברת המניות הנמכרות, שככל הידוע מהוות את עיקר החזקותיהם של השניים בחברה, וכן תשלום התמורה בגינן, מתוכננות להתבצע עד לשבוע הבא (14.1).

מחיר העסקה גבוה בכ-20% ממחיר המניה בעת שהחלו רוזנבוך וחפץ במאבקם נגד תנאי העסקתם של בני משפחת צרפתי, במהלך אוקטובר 2017, שרשם מאז ועד הבוקר ירידה של קרוב ל-30%, והוא משקף לחברת הנדל"ן הוותיקה שווי נוכחי של כ-160 מיליון שקל.

מהלך מכירת המניות של רוזנבוך וחפץ לצרפתי התבצע זמן קצר לפני מועד אסיפת בעלי המניות של צרפתי, המתוכננת לשבוע הבא (16.1), אשר בה ינסה שוב צרפתי לאשר את תנאי התגמול המעודכנים שלו בתפקידו כיו"ר החברה, רטרואקטיבית, החל מנובמבר 2017.

בעלי מניות המיעוט המרכזיים בצרפתי הצפויים להכריע בנושא הם בתי ההשקעות אלטשולר שחם (כ-16%) ומור (כ-7%), ושיעור החזקות בעלי העניין בחברה, בעיקר של בני המשפחה השולטת, עומד לאחר הרכישה על כ-64%.

על רקע המאבק שהתפתח בין הצדדים חשף "גלובס" כי עלויות השכר שלהן זכו צרפתי ושני בניו הצטברו בעשור שהסתיים בשנת 2016 ביותר מ-80 מיליון שקל - ממוצע שנתי של יותר מ-8 מיליון שקל - וכי מאז שהונפקה צבי צרפתי בתל-אביב, לפני יותר מ-20 שנה, מגיע גובה התגמולים הכולל לשלושה לכ-150 מיליון שקל.

התגמולים להם זכו צבי צרפתי ובניו
 התגמולים להם זכו צבי צרפתי ובניו

"הפכו את החברה ללשכת עבודה פרטית"

כאמור, לפני יותר משנה, זמן קצר לפני תום תקופת הסכמי הניהול של צבי צרפתי בתפקיד יו"ר החברה, ושל צמד בניו, משה ורפי צרפתי, בתפקידיהם כמנכ"לים משותפים, החלו רוזנבוך וחפץ במאבק נגד התגמולים המופלגים הניתנים לבני משפחת צרפתי בחברה הציבורית שבשליטתם. 

השניים טענו בהודעת עמדה ששיגרו באוקטובר 2017, כי "בני משפחת צרפתי הפכו את החברה, הלכה למעשה, ללשכת עבודה פרטית (בחברה עובדים שישה מבני משפחת צרפתי וקרוביהם). כל זאת, על חשבונם של כלל בעלי המניות של החברה, באופן שבו בני המשפחה עושקים למעשה את קופת החברה על חשבונם של בעלי מניות המיעוט בה ומקפחים אותם". בתגובה האשים דירקטוריון צבי צרפתי את השניים ב"ניצול לרעה של זכות בעל מניות בחברה והתנהלות בחוסר תום לב".

אחרי כמה חודשים ללא שכר - על רקע התנגדותם של מחזיקי מניות המיעוט - אישרו בעלי המניות בצרפתי בחודש מאי 2018 תנאי העסקה מופחתים לצמד המנכ"לים המשותפים, בניו של המייסד, וכן אישרו את תנאי העסקת בני משפחה נוספים בחברה, אולם תנאי העסקתו המוצעים של צבי צרפתי עצמו בתפקיד היו"ר ירדו מסדר היום, למרות שגם בהם נרשמה הפחתה משמעותית.

כעת, אחרי יותר משנה ללא שכר ולקראת האסיפה שנועדה לאשר את תנאי העסקתו, חבילת התגמול של צרפתי חולקה לשלוש החלטות נפרדות שלגביהן יידרשו בעלי המניות להכריע - המרכזית שבהן היא שכר בעלות חודשית של 119 אלף שקל, נוסף על מענק שנתי של עד 550 אלף שקל ותנאים נלווים.

כל אלה מצטברים לעלות העסקה שנתית של כ-2 מיליון שקל - נמוך בכ-30% מתגמולים בהיקף של 2.8 מיליון שקל אשר להם היה זכאי ב-2017, עד מועד סיום העסקתו באמצע חודש נובמבר של אותה שנה. תנאי העסקתו החדשים יהיו בתוקף רטרואקטיבית מנובמבר 2017 ועד נובמבר שנת 2020.

הסכם מימון ב-196 מיליון שקל

פעילותה של צבי צרפתי ובניו מתרכזת בבנייה למגורים בישראל, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 נחלשו הכנסותיה ב-22% ל-125 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה צלל ב-44% ל-15 מיליון שקל.

בימים האחרונים עדכנה צרפתי כי חתמה על הסכם מימון בהיקף של 196 מיליון שקל מול אחת מחברות הביטוח, להקמת פרויקט מרכז למסחר ותעסוקה בשטח של כ-35 אלף מ"ר, בשני בניינים בני 8 קומות, המתוכנן במערב ראשון לציון. את עלות הקמתו מעריכה החברה בכ-213 מיליון שקל ואת היקף המכירות בו בכ-294 מיליון שקל.

תומר חפץ וארז רוזנבוך (מיזמי קרן הנדל"ן הבורסאית מגוריט), נקטו בעבר צעדים אקטיביים גם בחברות נוספות שבהן היו בעלי מניות מיעוט. כך לדוגמה, הם יצאו נגד בכירי חברת השקעות ההון סיכון טכנופלס, שם החזיקו נתח מהמניות, בטענה כי אלה מנהלים את החברה ב"מנגנון ארכאי" ששורף סכומי כסף גבוהים מאוד ביחס לפעילותה הדלה של החברה, וגם בחברת הטקסטיל תפרון דרשו בעבר כינוס אסיפת בעלי מניות שתדון באפשרות למיזוג עם חברת דלתא.