שביתת אזהרה ב"ידיעות אחרונות": העובדים נטשו את העמדות

בשעה זו מתקיימת אסיפת הסברה ב"ידיעות אחרונות", כחלק ממאבק העובדים נגד "תנאים חד-צדדיים" של ההנהלה • מדובר בעיתונאי "ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה" ו-xnet • לאחרונה נעשתה פנייה של העובדים לביה"ד בבקשה להקפיא כל שינוי מבני באתר xnet עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים

הדסק הנטוש של "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט" / צילום: ארגון העיתונאים
הדסק הנטוש של "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט" / צילום: ארגון העיתונאים

עובדי "ידיעות אחרונות" יוצאים בשעה זו לשביתת אזהרה. ארגון העיתונאים ביחד עם  ועד העובדים מנהלים בשעה זאת אסיפת אזהרה - זאת כחלק מהמאבק שלהם במה שלשיטתם אלה תנאים חד-צדדיים מצד ההנהלה.

נזכיר כי לאחרונה נעשתה פנייה של העובדים לבית הדין בבקשה להקפיא כל שינוי מבני באתר xnet, זאת עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים. בנוסף, הוועד ביקש לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים הנחוצים לצורך גיבוש עמדה ביחס לשינויים שמקדמת הנהלת "ידיעות אחרונות", ביניהם פיטורים עליהם כבר דובר במסגרת המשא-ומתן שמנהלת ההנהלה עם הוועד בחודשים האחרונים.

מזה מספר חודשים מנהל ארגון העיתונאים ביחד עם ועד העובדים ב"ידיעות אחרונות" משא-ומתן מול ההנהלה לאור כוונתה לפטר עשרות עובדים. מהלך זה התעכב עד כה בשל התערבות וועד העובדים והארגון.

כאמור, בדקות האחרונות נטשו העובדים את עמדותיהם, והם מקיימים אסיפת הסברה. מדובר בעיתונאי "ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה" ו-xnet. הוועד וארגון העיתונאים מעדכנים את העובדים על המהלכים הצפויים בחברה ועל המחלוקות מול ההנהלה. הוועד ציין בפני העובדים כי אם הנהלת "ידיעות אחרונות" לא תגיע להסכמות עם הוועד והארגון בנוגע לתוכנית הצמצומים ובנוגע לחתימה על הסכם קיבוצי - בימים הקרובים צפויים צעדים חריפים יותר שיפגעו באופן משמעותי בהורדת העיתונים לדפוס.