סוכנות הדירוג פיץ' מזהירה: אם השבתת הממשל תימשך - דירוג האשראי של ארה"ב בסכנה

זאת בשל השבתת הממשל שנכנסת ליומה ה-19 • לפנות בוקר טראמפ המשיך לנסות לשכנע את הציבור בהקמת מחסום פיזי • פיץ': "חוסר תפקוד גבוה יותר במדיניות הפיסקלית עשויות להביא ללחץ שלילי על דירוג של ארה"ב"

הנשיא טראמפ חותם על רפורמת המס/ צילום: רויטרס, Jonathan Ernst
הנשיא טראמפ חותם על רפורמת המס/ צילום: רויטרס, Jonathan Ernst

סוכנות דירוג האשראי פיץ' העולמית מזהירה כי דירוג האשראי של ארה"ב AAA בסכנה, וזאת בשל השבתת הממשל האמריקאי וההשפעה השלילית על תקרת החוב של הממשל. 

השבתת הממשלה נכנסה ליומה ה-19 כאשר הנשיא טראמפ והדמוקרטים חלוקים בנוגע למימון החומה בגבול מקסיקו. "חוסר תפקוד גבוה יותר במדיניות הפיסקלית עשויות להביא ללחץ שלילי על דירוג של ארה"ב. זה נכון במיוחד כאשר הגירעונות ממשיכים לגדול", נכתב בדו"ח של פיץ'.

נזכיר כי דירוג האשראי של ארה"ב הורד לראשונה בחודש אוגוסט של 2011 על ידי סוכנות הדירוג S&P העולמית, וזאת לאחר אישו התקציב על ידי הקונגרס שהיה לדעתם לא מספיק כדי לייצב את חובותיה של הממשלה בטווח הבינוני.

בנאום לאומה, ששודר לפנות בוקר (שעון ישראל) בכל רשתות הטלוויזיה בארה"ב, ניסה דונלד טראמפ לשכנע את הציבור האמריקאי בצורך להקים "מחסום פיזי", בעלות 5.7 מיליארד דולר לאורך הגבול בין ארה"ב למקסיקו. הסקרים מראים, כי רוב האמריקאים מאשימים את הנשיא - לא את המחוקקים הדמוקרטים - באחריות לעובדה שמאות אלפי עובדים פדרליים אינם מקבלים שכר ושרבים מהם ייאלצו להישען על דמי אבטלה כדי לשלם שכר דירה ולקנות מזון.