סיינריו הפועלת בתחום הגנת הסייבר על בתי חולים בגיוס ראשון של 7 מיליון דולר

כיום החברה כבר פעולת ברבים מבתי החולים בארץ, בינהם איכילוב ורמב"ם, ומונה 20 עובדים - 17 מתוכם בישראל • "האקר יכול להתחבר למשל למכונת אינפוזיה ולשנות את המינונים שניתנים לחולה"

מימין דניאל ברודי, לאון לרמן / צילום: רייצל מורי
מימין דניאל ברודי, לאון לרמן / צילום: רייצל מורי

חברת Cynerio, הפועלת בתחום הגנת הסייבר על בתי חולים, הכריזה היום (ד') על גיוס ראשון בגובה 7 מיליון דולר, בהובלת Accelmed, RDC - חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל ו-MTIP, שלושתן קרנות הון סיכון גלובליות בתחומי מכשור רפואי, סייבר ורפואה דיגיטלית.

Cynerio הוקמה ב-2017 על ידי לאון לרמן ודניאל ברודי, יוצאי 8200 ומומחי הגנת סייבר, על מנת לספק פלטפורמת אבטחת סייבר ייעודית לבתי חולים ומוסדות רפואיים, תוך התמקדות במכשור רפואי וה- IoT הרפואי (Internet of medical things - IoMT).

"בתי החולים הופכים להיות הרבה יותר חכמים. מכשירי הנשמה מוניטורים ומכשירים אחרים הפכו להיות מכשירים חכמים לכל דבר", אומר לאון לרמן, מנכ"ל החברה בשיחה עם "גלובס". "לרופאים זה טוב כי הם יכולים לקבל החלטות על בסיס יותר מידע בזמן אמת, אבל הרבה מהמערכות האלה לא מאובטחות. חלק גדול מהמכשירים מריץ מערכות הפעלה ישנות, ולא מותקנים עליהם אנטי-וירוסים. זה מאוד מסוכן משום שמטרת המכשור הזה הוא לתת טיפול רפואי לבני אדם. האקר יכול להתחבר למשל למכונת אינפוזיה ולשנות את המינונים שניתנים לחולה".

"הפתרון שלנו לא יושב על המכשור, ולא מפריע לפעילות התקינה של המכשור ולמתן הטיפול הרפואי. הפתרון שלנו יושב ברשת, כשהיתרון הנוסף של זה שהוא יושב ברשת, זה שפתרון אחד יכול לתת מענה לתמונה המלאה בבית החולים ולא ברמת המכשיר הבודד", הוא מוסיף. "אנחנו מאזינים לכל התקשורת שיוצאת ונכנסת מכל המכשור שיושב בבית החולים, ולהיות בדיוק היכן הם יושבים, באיזה תהליכים רפואיים הם משתתפים, ובסופו לש דבר ללמוד ולהבין איך הם אמורים להתנהג. ואז אנחנו יכולים לזהות אנומליות ולהתריע לגורמים הרלוונטיים מבית החולים ולעצור את החיבור הזדוני".

לרמן מוסיף כי "חשוב לנו לציין, שאנחנו פתרון ייעודי עבור בתי חולים, מתוך הבנה עמוקה של הבעיות שיש בבתי החולים, סוגי המכשור שיש בבתי חולים, דרכי התקשורת שלהם, ההתנהגויות שלהם, והסכנות שיש בהם. כך אנחנו יכולים לתת מענה מדויק עם כמה השפחות התראות שווא, ותוך כדי זה שהמכשור הזה יכול להמשיך לתת טיפול רפואי. במקרים אחרים אם השרת נופל יש דאון טיים ולקוחות לא מרוצים, אבל כאן דרוש פתרון שהוא ייחודי לעולם הזה".

כיום החברה כבר פעולת ברבים מבתי החולים בארץ, בינהם איכילוב ורמב"ם, ומונה 20 עובדים. 17 מתוכם בישראל. כספי הגיוס ישמשו את החברה להרחבת פעילותה, בעיקר בארה"ב, ולשכירה של כ-10 עובדים נוספים בשנה הקרובה. "אנחנו פועלים בשוק חדש יחסית, ואחת המטרות שלנו עם הגיוס המשמעותי הזה היא לרוץ כמה שיותר מהר ולהיות הראשונים להביא פתרון לשוק הזה. אנחנו עובדים כבר עם רוב בתי החולים בארץ, ועכשיו המטרה שלנו היא להתרחב בשוק האמריקאי", אומר לרמן.

תעודת זהות חברה

שם החברה: סיינריו

שנת הקמה: 2017

מייסדים: לאון לרמן (מנכ''ל), דניאל ברודי (מנהל הטכנולוגיות הראשי)

משרדים (מיקום): מתחם הבורסה, רמת גן

עובדים בחברה: 20

מתוכם בישראל: 17

סך ההשקעות בחברה: 7 מיליון דולר

משקיעים בולטים: אקסלמד, RDC ,MTIP