הערכות: שווי תיק הנכסים של ADO בגרמניה גדל ב-270 מיליון אירו במחצית השנייה של 2018

החלק הארי מרווחי ההון, כ-210 מיליון אירו, מגיע מעליית ערך נכסים, ועוד כ-60 מיליון אירו מרכישות נוספות של נדל"ן להשקעה בחודשים האחרונים • איי.די.או גרופ נמצאת בשנה וחצי האחרונות במרכזו של מאבק שליטה, לאחר שקרן ההשקעות הזרה אפולו ומשפחת דיין הפתיעו את בעלת השליטה, שיכון ובינוי, ורכשו ממוסדיים נתח משמעותי בחברה

חברת איי.די.או גרופ, הפועלת בשוק הנדל"ן למגורים בברלין באמצעות החזקה של כ-38% במניות חברת ADO פרופרטיז (ADOP), ממשיכה ליהנות מהפריחה ועליית מחירי הנכסים והשכירויות בבירת גרמניה. החברה דיווחה הבוקר (ד') כי מאינדיקציה ראשונית שהתקבלה ממעריך שווי חיצוני, עולה כי היא צפויה ליהנות מרווחי שערוך בהיקף של כ-270 מיליון אירו לעומת דוחות מחצית 2018 - נתון שייכנס לדוחות השנתיים של 2018.

סך נכסי הנדל"ן שבידי החברה צפויים להסתכם בשווי של כ-4.1 מיליארד אירו בסוף 2018. החלק הארי מרווחי ההון, כ-210 מיליון אירו, מגיע מעליית ערך נכסים ועוד כ-60 מיליון אירו כתוצאה מרכישות נוספות של נכסי נדל"ן להשקעה במהלך החודשים האחרונים.

בדומה לחברות נדל"ן ישראליות אחרות הפועלות בשוק הגרמני, ADOP נהנתה בשנים האחרונות מהשגשוג בתחום הנדל"ן המניב לדיור בברלין, ורשמה שערוכי נכסים בהיקף של מיליארדי דולרים. בידי החברה כיום פורטפוליו של כ-23 אלף דירות בעיר לצד שטחי מסחר (כ-1,000 חנויות).

מניית ADO גרופ  רשמה בתגובה לדיווח עלייה של כ-3%. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של אחוזים בודדים ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2 מיליארד שקל.

החברה נמצאת בשנה וחצי האחרונות במרכזו של מאבק שליטה, לאחר שבאוגוסט-ספטמבר 2017 הפתיעו קרן ההשקעות הזרה אפולו ומשפחת דיין את בעלת השליטה, שיכון ובינוי, ורכשו ממשקיעים מוסדיים נתח משמעותי בחברה (בעת ששיכון ובינוי הייתה בעיצומה של הצעת רכש חלקית למניות ADO גרופ). בהמשך נחתם בין הצדדים הסכם שליטה משותף.

ההפתעה של שו"ב, הסיבוב של לוקסי

בחודש שעבר, דיווחה שיכון ובינוי (שו"ב), הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף והמחזיקה בכ-37.5% ממניות ADO, כי היא מנהלת מו"מ למכירת החזקתה ב-ADO גרופ, כולה או חלקה, למספר קונים ולא מן הנמנע כי העדכון שפרסמה ADO גרופ הבוקר נובע מרצונה של החברה לסכם את העסקה בהקדם.

אם יבשיל המו"מ לכדי עסקה, תמכור ככל הנראה שו"ב את כל מניות ADO גרופ שבידיה לשותפיה הנוכחיים לשליטה (ובעבר יריביה) - אפולו (מחזיקה כ-22% מהמנית) ומשפחת דיין (19.7%) וכנראה לגוף אחד נוסף או יותר. העסקה צפויה להתבצע בפרמיה של 10%-20% על מחיר השוק הנוכחי של החברה, כך ששו"ב עשויה לקבל כ-850 מיליון שקל.

נזכיר כי לפני כחודשיים השלים איש העסקים יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעלי חברת ההשקעות לפידות, "סיבוב" מוצלח ב-ADO גרופ כשמכר את מניותיו בחברה ברווח של יותר מ-50 מיליון שקל לידי קרן אפולו. לוקסנבורג החזיק בכ-7.3% ממניות ADO, באמצעות חברת לפידות קפיטל שבשליטתו, שותפות החיפושים לפידות חלץ, ובאופן פרטי.

לוקסי רכש את מרבית המניות ב-ADO בחודש ספטמבר 2017, זמן קצר לאחר שדיין ואפולו הפתיעו את שיכון ובינוי. הפיננסייר המיומן זיהה הזדמנות להיכנס בין שני הגופים, שכן מהלך הרכישות הפך אותו לסוג של "לשון מאזניים", ולבסוף הצליח לצאת ברווח גדול מהמהלך.