האם מווגאס תגיע הבשורה? מכונית בעלת רגליים וטלוויזיה עם מסך מתקפל

4,500 מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם מתאספות לראות ולהיראות בתערוכת CES, שמשתרעת על פני 11 מיקומים שונים בלאס וגאס, ובו הן חושפות את החידושים האחרונים בלמעלה מ–24 תחומים • סמסונג, אינטל, LG ויונדאי ניצלו כבר את האירועים המקדימים כדי להציג רובוטים אישיים, שיתופי פעולה מפתיעים - ומכונת בירה ביתית שפועלת באמצעות קפסולות

תערוכת CES, תערוכת הטכנולוגיה הגדול בעולם, נפתחת היום באופן רשמי בלאס וגאס אך האירועים לעיתונאים כבר התחילו ואיתם רבות מההכרזות הגדולות של התערוכה. אירוע הענק שנערך מדי שנה מושך אליו 4,500 חברות - בהם כל השמות הגדולים בעולם הטכנולוגיה פרט לאפל - 1,100 סטארט-אפים ולא פחות מ-180 אלף מציגים ומבקרים. הוא נערך ב-11 מיקומים שונים ברחבי העיר, שמשתרעים על פני מעל 260 אלף מ"ר בהם יוצגו מוצרים ב-24 קטגוריות. אפשר למצוא שם בינה מלאכותית, טכנולוגיית 5G, נהיגה אוטונומית, AR ו-VR, מטבעות קריפטו, גיימינג ועוד. רגע לפני שהתערוכה נפתחת, אלו ההכרזות הגדולות מאירועי העיתונות של CES עד כה:

LG: טלוויזיית מסך מתקפל ובירה מקפסולות

חברת LG חשפה בתערוכה טלוויזיה בשם LG Signature OLED TV R, שהיא טלוויזיה "מתגלגלת" (Rolable) - כלומר מסך שבלחיצת כפתור נעלם לחלוטין לתוך גוף המכשיר. ניתן לצפות במכשיר במסך מלא כרגיל, בנוסף יש לו מצב ביניים שנקרא "פס צפייה", בו חלק קטן מהמסך גלוי - לדוגמה להצגת השעה או כדי להציג תמונות. במצב אפס, בו המסך מוחבא לחלוטין, הטלוויזיה יכולה לשמש עבור השמעת מוזיקה ותכנים קוליים.

בטלוויזיה החדשה יש מעבד אלפא 9 דור שני של LG, ולפי החברה נעשה בה שימוש בבינה מלאכותית כדי לטייב את הסאונד והתמונה של הטלוויזיה, באמצעות ניתוח מקור הסאונד והתמונה. המוצר החדש אף תומך בסייענית החכמה אלקסה של אמזון, שמאפשרת פקודות קוליות (עם זאת, אלקסה לא תומכת בשפה העברית).

החברה השיקה מוצרים נוספים, כאשר אחד המסקרנים שבהם הוא ה-LG HomeBrew, מכונה ביתית להכנת בירה מבוססת קפסולות, בדומה למכונות הקפה המוכרות לנו. המכונה החדשה מציעה מספר סוגים של בירה לצרכנים, מבצעת את כל תהליך בישול הבירה, מהתסיסה ועד ההגשה, ואף מבצעת ניקוי עצמי בסופו באמצעות מים רותחים. מוצר מעניין נוסף שהושק הוא הארון החכם LG Styler Black Tinted Mirror Glass Door, שמנקה את הבגדים שמאוחסנים בו באופן חלקי באמצעות אוויר חם ולדברי LG מחסל מעל 99% מהחיידקים, והמתלה בארון אף זז באופן אוטומטי כדי להעלים את הקמטים מהבגדים.

סמסונג: רובוטים אישיים וטלוויזיה שתומכת באפל

הענקית הקוריאנית הכריזה בתערוכה על ארבעה רובוטים אישיים, והציגה אחד מהם לקהל במסיבת העיתונאים - Samsung Bot Care, שתפקידו לסייע לאנשים לשמור על שגרת המטלות הנוגעת לבריאותם. הרובוט דיבר על הבמה עם בכירי החברה והורה להם על פעולות שעליהם לעשות, כמו מדידת לחץ דם, שנעשית באמצעות מיקום האצבע על הרובוט.

הרובוטים האחרים שסמסונג השיקה הם Samsung Bot Air, שיוכל לזהות את המקום המדויק של זיהום אוויר ולבצע טיהור במקום, Samsung Bot Retail, רובוט ייעודי לתחום הקניות שמסוגל לבצע הזמנות, ו-Samsung GEMS, רובוט לביש שמיועד להתמקם על רגליו של המשתמש, ובכך לסייע בשיפור הניידות לזקוקים לכך, או לסייע לספורטאים להתאמן בצורה נכונה יותר.

הכרזות רבות של סמסונג נגעו לתחום הטלוויזיות, ובין היתר השיקה החברה דגם מחודש של טלוויזיית The Wall - מדובר בטלוויזיית ענק, עם תצוגת MicroLED בגודל 146 אינץ' שנחשפה ב-CES בשנה שעברה ועוררה הרבה עניין. הוול של השנה גדולה יותר - עד 219 אינץ'. הכרזה מפתיעה של סמסונג בתחום הטלוויזיות נגעה לחברת אפל, יריבתה בתחום הסמארטפונים: סמסונג הודיעה כי דגמי הטלוויזיות החדשים שלה יגיעו עם תמיכה בסרטוני אייטונס וב-AirPlay 2 של אפל. זוהי הפעם הראשונה בה אפל מבצעת אינטגרציה כזו עם טלוויזיות של חברת צד שלישי, ומעניין אם יש קשר בין הצעד יוצא הדופן מבחינה אסטרטגית לבין הירידה בתחזית ההכנסות של אפל שפורסמה בשבוע שעבר והניסיון שלה לבנות מנועי צמיחה נוספים.

יונדאי: מכונית שהולכת על רגליים

יצרנית הרכב יונדאי הציגה בתערוכה קונספט למכונית בשם Hyundai Elevate, שנראית כאילו נלקחה מתוך סרט מדע בדיוני. מדובר ברכב עם רגליים. לכאורה מדובר בקונספט שסותר את עצמו אך המטרה של יונדאי היא בראש ובראשונה לסייע לצוותי הצלה בזמן חירום, כדי שיוכלו להגיע במהירות לקורבנות לאחר אסון ולחלץ אותם בקלות. כיוון שכך, כאשר הרגליים המכניות נמצאות בין גוף הרכב לבין הגלגלים, הן יכולות להרחיק את המכונית מהקרקע על ידי הרמה של גופה באוויר. לאחר מכן הן גם מסוגלות לגרום למכונית "ללכת" ואף לטפס על קירות. 

הרכב הוא חשמלי, והמנועים שמפעילים אותו נמצאים בתוך הגלגלים עצמם. בזמן שהרגליים אינן מופעלות הרכב יכול לתפקד גם כמכונית רגילה ולנסוע בצורה סטנדרטית. לדברי החברה, Hyundai Elevate תוכל לטפס לגובה של 1.5 מטר בעזרת רגליה, ובמקרה הצורך גם לדלג מרחק דומה בעת שהיא "הולכת". מלבד סיוע לצוותי חירום, ביונדאי מאמינים כי למכונית העתידנית יהיו גם שימושים נוספים, כמו למשל האפשרות לסייע לאדם עם כסא גלגלים להיכנס לרכב באמצעות הגבהת גוף המכונית.

אינטל: מעבד עבור בינה מלאכותית והצפנה

אינטל חשפה בתערוכה מעבד Ice Lake 10 ננומטר שעושה שימוש לראשונה במיקרו-ארכיטקטורת Sunny Cove. המעבדים החדשים יאפשרו למשתמשים, לפי החברה, לבצע משימות מחשוב כמו שימוש ביישומי בינה מלאכותית, הצפנה ורישות. המערכת כוללת גם ארכיטקטורת גרפיקה חדשה בשם Gen11 התומכת בווידיאו באיכות K4 ואף ביצירת תוכן של K8. המחשבים שישתמשו בטכנולוגיה החדשה צפויים לצאת לשוק בסוף השנה. במסיבת העיתונאים הוצג לפטופ XPS של דל עם המעבד החדש.

בנוסף אינטל הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיית Foveros 3D, העורמת את רכיבי המעבד זה על גבי זה בתלת ממד, כדי לבנות שבבים בעתיד. על ידי שימוש בשיטה, ניתן לבנות מעבד שמשלב גרפיקה, עיבוד בינה מלאכותית ועוד. השיטה גם מאפשרת שילוב של רכיבים מסוגים שונים, וייצור לוחות אם קטנים יותר. מוצרים עם הטכנולוגיה החדשה יושקו החל מהמחצית השנייה של 2019.

אינטל הכריזה גם על שיתוף פעולה עם חברת הסרטים האחים וורנר: השתיים חוקרות את אפשרויות צריכת התוכן עבור משתמשים ברכבים אוטונומיים בעתיד, שלא יזדקקו עוד להתרכז בנהיגה עצמה ולכן יפתחו עבורם אפשרויות בידור שונות. במסגרת ההכרזה, בחברה הציגו לעיתונאים מכונית שעל חלונותיה הפנימיים מוקרנים בזמן הנסיעה סרטונים שמדמים נסיעה בגותהאם סיטי, עירו של באטמן.

מובילאיי, החברה הישראלית שנרכשה על ידי אינטל, הכריזה בתערוכה על שיתוף פעולה עם סוכנות המיפוי הלאומית של בריטניה, Ordnance Survey. שיתוף הפעולה יסייע בהכנת מפות מדויקות, ואיסוף נתוני מיקום עבור לקוחות הסוכנות בתחומי האנרגיה, התשתיות ועוד.