גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא רק המחיר קובע: מה עוד מחפשים מי שטסים לחו"ל?

התפיסה לפיה המחיר הוא חזות הכל עבור כל מי שטס לחו"ל לא תמיד נכונה ● רבים מעדיפים לשלם עבור הנוחות שמספקת מחלקת הפרימיום במטוסים ולשדרג את חוויית הטיסה

הנוסעים לחו"ל מחפשים את חוויית הטיסה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
הנוסעים לחו"ל מחפשים את חוויית הטיסה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף אל על

חוויית הטיסה לחו"ל השתנתה. לצד פתיחת השמיים לתחרות וירידת המחירים, החלו חברות התעופה להשקיע גם בשירותי פרימיום שונים. זאת לטובת מי שעבורם החופשה המהנה מתחילה כבר מרגע היציאה מהבית לשדה התעופה. מדובר בחוויית טיסה משודרגת, אשר מקנה תחושת פרטיות ואינטימיות, מושבים מרווחים, ארוחות מפנקות, דלפקי צ'ק אין ייעודיים בשדה התעופה ועוד.

אם פעם המגמה הכמעט בלעדית בקרב הנוסעים הייתה למצוא את כרטיס הטיסה הזול ביותר, כיום רבים מחפשים גם את הנוחות והפינוק. הם אף מקצים לשם כך תקציב גבוה מבדרך כלל. על פי נתוני יאט"א, ארגון חברות התעופה הבינלאומיות, בחמש השנים האחרונות חל גידול של כ-12% בכמות הנוסעים שבוחרים לטוס במחלקות הפרימיום. מה מחפשים מי שטסים לחו"ל ומה הם בודקים לפני הזמנת הכרטיס? על כך בכתבה שלפניכם.

רוצים ליהנות גם בדרך לחופשה

רונית (25) סיימה בקיץ שעבר את התואר שלה בכלכלה וחשבונאות. על מנת לחגוג את סוף הלימודים, וגם את האירוסים לבן זוגה, תכננו השניים לבלות 10 ימים בפריז. השניים הזמינו כרטיס טיסה במחלקת תיירים, לא לפני שערכו השוואה מקיפה בין המטוסים השונים שטסים בקו לפריז. "רצינו שמהרגע הראשון שנצא מהבית ועד הרגע שנחזור אליו - הכל יהיה מושלם. חשוב היה לנו שהטיסה תהיה נוחה כמה שאפשר, שיהיה כיף לטוס. שנוכל גם לישון קצת", היא מסבירה את מערכת השיקולים. "בנוסף, אחד הדברים שאני בודקת כשאני מזמינה טיסה הוא - האם קיימת במטוס מערכת בידור אישית, שתעביר לי את הזמן כשמשעמם או כשלא נרדמים".

מערכת הבידור האישית, מתברר, חשובה גם לרבים אחרים. סקר של חברת המחקר JD POWER, שנערך בשנה שעברה, קבע כי ההיצע במערכת הבידור בטיסה יכול להעלות את שביעות הרצון של הנוסעים מהחברה בכ-10%.

נוחות ורעננות בדרך לפגישה הבאה

אפי (37) הוא סמנכ"ל בחברה ישראלית בתחום הפארמה. הוא טס לחו"ל לפגישות ברחבי העולם לפחות פעמיים בחודש, בעיקר בקו תל אביב לונדון ולעיתים גם למקומות מרוחקים יותר, כמו הונג קונג וניו-יורק. "מאחר שאני טס הרבה, מאוד חשוב לי שהמושב יהיה מרווח ונוח, יאפשר לי להטות אותו לאחור מספיק, על מנת לנוח ולישון אם צריך. אבל כמובן שעליי לשמור על גבולות תקציב הגיוניים", הוא מספר. "לכן, תמיד כשאני מזמין את הכרטיסים במסגרת העבודה, אני בודק את המטוסים של החברות שטסות ליעד שאני מגיע אליו. לאחר מכן, אני קורא באתרי המלצות טיסה, כמו SeatGuru או SeatExpert, על המושבים במטוסים שלהן ובוחר בהתאם באיזו חברה לטוס".

מחלקת הפרימיום של אל על - חוויית הטיסה המשודרגת בהישג יד. לפרטים הקליקו כאן >>

אפי לא לבד. על פי סקר משנת 2016 של "לונלי פלנט" 40% מהנוסעים לחו"ל ציינו את הפרמטר של נוחות המושב כאחד החשובים לבחירת טיסה; כמעט 10% מהנוסעים טענו כי הדרך הטובה ביותר ללמוד על נוחות הטיסה היא דרך אתרי המלצות טיסה, כמו אלו שהוזכרו קודם.

לקצר את התורים

שי (70) ואדוה (65) הם זוג פנסיונרים ממרכז הארץ. מאז שיצאו לגמלאות, הם מקפידים לצאת לחופשה מספר פעמים בשנה. "עכשיו, כשאנחנו כבר מבוגרים, כל מה שנשאר לנו זה ליהנות ולנצל את החסכונות שצברנו. לא נחסוך דווקא על החופשות שלנו בחו"ל", מסבירה אדוה בחיוך.

"אחד הדברים שהכי חשובים לנו בטיסה הוא הלוגיסטיקה בשדה התעופה - האפשרות לעבור את כל המסלולים המייגעים בשדה כמה שיותר מהר", אומר שי. כדי לצלוח את התורים במהירות ויעילות, אדוה ושי פועלים בכמה דרכים: "אנו בעלי דרכון ביומטרי ולכן לא נאלצים לעמוד בתור של ביקורת הדרכונים הרגילה. חוץ מזה, הכרטיסים שאנחנו קונים תמיד מעניקים לנו אפשרות להשתמש בדלפקים המועדפים", מזכיר שי. שירות הדלפקים המועדפים מאפשר לנוסעים להתחיל את החופשה מהר יותר. בנוסף, הם גם חשים שאינם "עובדים" בדרך אליה, והכל מתנהל עבורם ביעילות.

אל על מרחיבה את שירותי הפרימיום

החיפוש אחר מושב מרווח, שירות ייעודי ומפנק, מערכת בידור אישית משוכללת, תורים מקוצרים ועוד, הם רק חלק משירותי הפרימיום שנוסעים בכלל, וישראלים בפרט, מחפשים בשנים האחרונות על מנת לשדרג את הטיסה שלהם. החוויה הזאת לא חייבת לבוא עם תג מחיר גבוה במיוחד. עם כניסתו לשימוש בשנה שעברה של מטוס הדרימליינר (787) החדיש של חברת אל על, השיקו בחברה גם מחלקת פרימיום, המדורגת, כאמור, בין מחלקת תיירים למחלקת עסקים מבחינת רמת השירותים. החל מהחורף, אל על הרחיבה את השימוש במטוסי הדרימליינר למגוון רחב של יעדים - פריז, לונדון, הונג קונג, ניו יורק, מיאמי, לוס אנג'לס וטורונטו. בהמשך יתווספו יעדים נוספים, ביניהם שני יעדים חדשים של אל על בצפון אמריקה - סן פרנסיסקו ולאס וגאס.

לפי גורמים בחברה, תוכננה מחלקת הפרימיום בדרימליינר מתוך ראייה והתחשבות במגוון רחב של קהלים וצרכיהם. היא מותאמת עבור מי שמבקשים לטוס בנוחות, בתנאים הקרובים יותר למחלקת עסקים מאשר למחלקת תיירים. המחלקה נפרדת משאר חלקי המטוס באמצעות וילון ויוצרת תחושה של פרטיות; היא כוללת 28 מושבים מרווחים יותר; רמת השירות גבוהה יותר, תקבלו בה ארוחה הדומה לזו שבמחלקת עסקים ושירות משודרג של משקאות אלכוהוליים; גם מערכת הבידור האישית בה כוללת מסך אישי גדול יותר מאשר בשאר המטוס (13 אינץ', HD); וכמובן, עוד לפני העלייה למטוס, מעניקה הנסיעה במחלקה את האפשרות לעשות שימוש בדלפקי-צ'ק אין ייעודיים.

הטיסה במחלקת הפרימיום גם מאפשרת לשלוח מזוודה נוספת לבטן המטוס (שתי מזוודות בסך הכל) ותיק נוסף קטן (טרולי) שניתן להעלות למטוס (שניים בסך הכל). הדבר מתאים, למשל, למי שצריכים לקחת איתם ביגוד רב כשהם נוסעים למדינות קרות יותר או חוזרים לארץ לאחר מסע שופינג רחב.

בשורה התחתונה, לנוסע הישראלי חשובה חוויית הטיסה, והוא מוכן לשלם עליה. במקביל, נראה שלהשקעה של חברות התעופה בשירותי פרימיום יש בהחלט תמורה בדמות עלייה בשביעות הרצון של הנוסעים. עולם התעופה המשתדרג תכופות, מתאים עצמו לצרכים והרצונות של הנוסעים. אלה נהנים מכך בכל טיסה וטיסה - במחיר ששווה וניתן לעיתים לשלם כדי להתפנק. נתראה בנתב"ג.

להתפנק בטיסה במחיר נוח? נסו את מחלקת הפרימיום של אל על. לפרטים הקליקו כאן>>

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

פתיחת מסחר אדומה באירופה; השקל מתייצב מול הדולר

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים