חיישנים ומכ"מים של אלביט יאבטחו את מאגרי כריש ותנין

אלביט הודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף 15 מיליון דולר לאספקת פתרונות אבטחה לחברת אנרג'יאן היוונית שתפעיל את פלטפורמת ההפקה של מאגרי כריש ותנין

רחפנים, חיישנים תת-ימיים, מכ"מים ומערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות - אלה הם רק חלק מהאמצעים שאלביט מערכות אבטחה תפעיל בלב ים, להגנה על מאגרי הגז הטבעי כריש ותנין, במרחק של כ-90 קילומטר מחופי ישראל. מדובר במערכות שמספקות אבטחה מקומית, בנוסף לאבטחה ההיקפית-אזורית שמספק חיל הים.

היום (ב') הודיעה החברה כי היא זכתה בחוזה בהיקף של 15 מיליון דולר לאספקת פתרונות אבטחה לחברת אנרג'יאן היוונית, שתפעיל את פלטפורמת ההפקה של מאגרי כריש ותנין. לפי החוזה, פריסת המערכות על אניית הענק שתשמש להפקת גז ונפט משני המאגרים תימשך כשנתיים ואחריהן החברה תספק שירותים לוגיסטיים למשך תקופה של עשור.

באלביט אמרו כי "החליפה הטכנולוגית שתסופק בידי אלביט מערכות אבטחה כוללת מגוון רחב של סנסורים ובהם מערכות אלקטרו אופטיות, סונרים, מכ"מים ומרכז שליטה ובקרה מתקדם". עוד אמרו באלביט כי במסגרת חבילת האבטחה שתסופק לאנרג'יאן, יותקנו חיישנים ייעודיים על סירות התערבות מהירות- לעת שיתרחש ארוע חריג בסמוך לאנייה שתפיק את הגז מהמאגרים: "פתרון האבטחה יאפשר גילוי וזיהוי של איומים מעל ומתחת לים ויסייע לצוותי האבטחה להגיב ביעילות", נמסר מהחברה.

לדברי מנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט מערכות, אלעד אהרונסון, "אספקת הגנה לנכסים במים כלכליים של מדינות דורשת יכולות טכנולוגיות ומבצעיות מתוחכמות והבחירה בנו לפרויקט זה מעידה על היתרון התחרותי שלנו בתחום".

מנכ"ל אנרג'יאן נפט וגז, מתיוס ריגס אמר היום, כי "אנחנו מתקדמים עם פתיוח פרוייקט כריש ותנין בהתאם ללוחות הזמנים ומצפים להפקת גז בשנת 2021". לדבריו, "אלביט נבחרה לאחר מיצוי הליך שנועד להבטיח שמתקני הפרויקט יהיו מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר".

מספר חברות ישראליות וזרות התמודדו במהלך התקופה האחרונה על אספקת שירותי האבטחה לאניית ההפקה של אנרג'יאן. מדובר בעסקה ראשונה של אלביט מערכות במשימת אבטחה של תשתיות בתחום המים הכלכליים של ישראל - אך החברה צברה ניסיון בתחום ממיזמים אחרים שבהם היא מעורבת ברחבי העולם. 

התרחישים שאליהם פונה מערכת האבטחה שתקים אלביט באניית ההפקה של אנרג'יאן, הם סירות תופת מהירות שיופנו אל האנייה, כמו גם צוללנים מחבלים שינסו לחבל בה ועוד. זאת, כשהאנייה נמצאת באזור מבודד, עשרות קילומטרים מול חופי ראש הנקרה ובאזור שמתקיימת בו תנועה ערה של כלי שייט ללבנון או ממנה.

האמצעים שיותקנו באנייה ובסביבתה יסונכרנו עם מערכות השליטה והבקרה המרכזיות של חיל הים, בזמן של אירוע חריג - יתערב למען ההגנה על התשתיות החשובות באזור. כך, חיל הים נערך לקליטה של מספר ספינות קרב מתקדמות שמיוצרות כעת בגרמניה - במטרה להדק את האבטחה של אינטרסים ישראליים בתחום המים הכלכליים.

את חבילת האבטחה לכריש ותנין תספק חברת-הבת של אלביט מערכות, אלביט מערכות אבטחה שפועלת משדרות ומעסיקה כ-200 עובדים. על רקע העלייה בביקוש למערכות אבטחה והגנה על אסדות ועל תשתיות חיוניות בים ברחבי העולם, באלביט מערכות נערכים לעוד מכרזים בתחום זה, בעיקר באירופה ובאמריקה.