חברת התעופה הדייקנית לשנת 2018 היא דלתא איירליינס

כך עולה מהדוח השנתי שפרסם אתר Flightstats, שבדק את זמני ההמראות של מיליוני טיסות של חברות תעופה שונות ברחבי העולם • את שנת 2018 סיימה אל על במקום ה-32, עלייה של 3 מקומות לעומת 2017

דלתא איירליינס צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
דלתא איירליינס צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת התעופה הדייקנית לשנת 2018 היא דלתא איירליינס, כך עולה מהדוח השנתי שפרסם האתר Flightstats. האתר בדק את זמני ההמראות של מיליוני טיסות של חברות תעופה שונות ברחבי העולם. איחור מוגדר כנחיתה שהתרחשה בפועל בטווח של רבע שעה לפחות ממועד הנחיתה המקורי. לפי הדוח חברת דלתא נחתה בזמן ב-86.09% מהטיסות שלה, וזאת על סמך יותר ממיליון טיסות. החברה השנייה בדירוג היא קטאר איירווייז שנחתה בזמן ב-85.88% מהטיסות.

החברה השלישית בדירוג היא KLM שדייקה ב-85% מטיסותיה, אחרי החברה היפנית ANA ואחריה אירופלוט, אליטליה ואמירייטס. במקום השמיני בדוח מדורגת יונייטד, אחריה אמריקן איירליינס ואת העשירייה הראשונה סוגרת החברה SAS. והיכן אל על? החברה הישראלית הציגה מגמת שיפור ביחס ל-2017. את שנת 2018 סיימה אל על במקום ה-32, בשנה קודמת היא דורגה במקום ה-35. הדוח קובע כי 70.15% מהטיסות של אל על נחתו במועד. האיחור הממוצע של אל על היה 42 דקות.

מבין שלוש בריתות התעופה המובילות בעולם והמאגדות כל אחת מהן עשרות חברות תעופה דירג האתר את Oneworld (שבה חברות בריטיש איירוויז, אמריקן איירליינס, קתאי פסיפיק ועוד) כדייקנית ביותר: 80% מהטיסות של החברות שנכללות בה נחתו במועד. הברית השנייה בדירוג היא סקיי טים שבה חברות אייר פראנס, דלתא, אליטליה ועוד שביחד דייקו ב-78% מהטיסות.

הברית הגדולה, סטאר אליאנס בה חברות לופטהנזה, יונייטד, אייר קנדה, אייר אינדיה ועוד דורגה שלישית מבין השלוש. אל על בדירוג שלה נמצאת ביחד עם חברות מובילות: לופטהנזה למשל סיכמה את 2018 עם דיוק ב71% מטיסותיה, אייר קנדה עם 69% וסוויס עם כ-74% מטיסותיה שנחתו בזמן. בריטיש איירוויז למשל סיכמה את השנה עם 76.7% טיסות שנחתו בזמן, יונייטד איירליינס עם כמעט 80% דיוקים - בדומה ל-LATAM החברה הדרום אמריקאית שהתחילה לטוס לישראל בחודש שעבר.