בשל הערכות שהיא בדרך למכירה: סכסוך עבודה בחברת הקייטרינג שולץ

זאת, לאחר שהעובדים לא הצליחו לקבל מההנהלה תשובות ברורות בנוגע למכירה עתידית של החברה • העובדים דורשים לחזור למו"מ על ההסכם הקיבוצי ולהסדיר את זכויותיהם במקרה של מכירה • שולץ: "עושים מאמצים כדי למנוע את סכסוך העבודה שהוכרז בהפתעה"

זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף
זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף

אחרי גל של טלטלות בהנהלה, והערכות כי החברה עומדת למכירה: סכסוך עבודה הוכרז בחברת הקייטרינג שולץ שבבעלות קרן אייפקס - כך נודע ל"גלובס". ועד עובדי חברת הקייטרינג שרכשה אייפקס בהובלת זהבית כהן לפני כארבע שנים, הכריז על סכסוך עבודה באמצעות ההסתדרות.

במכתב שהפנה מנכ"ל החברה, משה נזרי, שנכנס לתפקיד לפני כחצי שנה, הוא מבקש מהוועד לחזור בו מההחלטה על הסכסוך, וכותב: "אני והנהלת החברה עסוקים ימים ולילות ובאינטנסיביות רבה בניסיון לשפר את התוצאות העסקיות של החברה", וזאת לדבריו "מתוך מטרה עיקרית לשמר את מקום עבודתכם ואת עתידכם".

נזרי מזהיר כי החברה נותנת שירותים ללקוחות אשר "רשאים למצוא תחליפים", כלומר אם לא יקבלו את השירות שעליו הם משלמים. "ברצוני לציין, כי להכרזת סכסוך העבודה בעת הזו השלכות משמעותיות והיא עלולה לגרום לנזקים מיותרים ולפגיעה בכם ובפרנסתכם", כתב. הוא מפרט בדבריו לעובדים כי אין ביכולתה של החברה להיעתר לדרישות העובדים. "לא כעת, ובוודאי שלא אחרי הפעלת סכסוך העבודה".

עוד מציין נזרי, כי "כמנכ"ל, אעשה את המיטב להעביר מיד כשהדבר יתאפשר חלק מפירות ההצלחה לרווחת העובדים". בהמשך דבריו הוא כותב: "לאור גל השמועות בנוגע להעמדת שולץ למכירה, ברצוני להביא לידיעתכם כי בעלי החברה יצאו בהודעה לעיתונות ששולץ אינה מועמדת למכירה ואנו פועלים לפיתוח החברה וקידומה".

1,500 עובדים מחכים לתשובות ברורות

שולץ התאגדה בהסתדרות לפני כשנתיים, ובשנה וחצי האחרונות העובדים מנהלים מו"מ במטרה להגיע להסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי ההעסקה של העובדים. ביולי התחלף מנכ"ל החברה, על רקע עזיבת המנכ"ל הקודם, וביקש מוועד העובדים כמה חודשים של רגיעה כדי לנסות לייצב את החברה. בתום התקופה, ביקשו העובדים לחזור לשולחן המו"מ, אולם על פי גורמים בהסתדרות, בהנהלת החברה לא נעתרו לבקשה.

לאחרונה, בעקבות חשיפת "גלובס" כי קרן אייפקס מעוניינת למכור את החברה שרכשה ב-200 מיליון שקל ב-2015, העובדים ביקשו לצרף להסכם הקיבוצי גם מסמך שיסדיר את הזכויות שלהם במקרה של מכירה עתידית לבעלים אחר. על אף הודעת ההכחשה הרשמית שהוציאה אייפקס בעקבות הפרסום (ולא לפניו, בעת הפנייה לתגובה), משיחת "גלובס" עם גורמים בהסתדרות, עולה כי למרות ניסיונות של הוועד לקבל תשובות ברורות לגבי מכירה עתידית והסדרת זכויותיהם, בהנהלת החברה סירבו לשתף פעולה עמם או לתת פרטים. לדברי הגורמים, "ניסו למסמס אותם", ואמרו להם ש"שום דבר עוד לא סגור", כשגם במכתב של מנכ"ל החברה הוא מתייחס להודעה שפרסמה אייפקס ואינו מצהיר על כך בעצמו.

שולץ נוסדה ב-1980 על-ידי משפחת שולץ והיא מעסיקה כ-1,500 עובדים. החברה מספקת עשרות אלפי ארוחות בממוצע ביום עבור מאות לקוחות. על-פי נתוני חברת המידע הכלכלי דן אנד ברדסטריט, מחזור ההכנסות של שולץ עמד על כ-320 מיליון שקל נכון ל-2016, אז נחשבה החברה לשחקנית השנייה בגודלה בתחום ההסעדה המוסדית בישראל עם נתח שוק מוערך של כ-17%.

משולץ נמסר בתגובה: "הנהלת שולץ מכבדת את עובדיה ועושה לילות כימים על מנת להתמודד עם האתגרים של הענף כולו, ובעיקרם שחיקה מתמשכת במחירי שירותי הקייטרינג. הנהלת החברה נמצאת בדיאלוג עם ועד העובדים ועושה מאמצים כדי למנוע את סכסוך העבודה שהוכרז בהפתעה. זאת, במטרה להמשיך לפתח את החברה יחד עם הבעלים ולתת ללקוחותינו שירות איכותי ולהמשיך להעסיק בכבוד 1,500 עובדים".