המלצת ועדת הריכוזיות לרשות השנייה: לרסן השפעת בעלי עניין בערוצים מסחריים

ועדת הריכוזיות אמנם אישרה את מיזוג רשת וערוץ עשר, אך המליצה לרשות השנייה לקבוע כללים שירסנו את השפעת בעלי העניין בערוצים המסחריים על התוכן שישודר בהם

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

ועדת הריכוזיות אמנם אישרה את מיזוג רשת וערוץ עשר, אך המליצה לרשות השנייה לקבוע כללים שירסנו את השפעת בעלי העניין בערוצים המסחריים על התוכן שישודר בהם. 

לפי כללי הרשות השנייה, בעל רישיון נדרש כיום למנות דירקטור עצמאי אחד בדירקטוריון המונה עד 7 חברים, שניים בדירקטוריון המונה 8-12 חברים ודירקטור עצמאי נוסף על כל 4 חברים נוספים. רוב חברי הוועדה המליצו לרשות השנייה לתקן את הכללים שקבעה לבעלי רישיונות שידור, ולקבוע כי בדירקטוריון בעלי רישיונות השידור המסחריים יכהנו שני דירקטורים נוספים מטעם מועצת הרשות השנייה.

הוועדה סייגה דבריה והבהירה כי אם אין דרך חוקית לתקן את הכללים, מומלץ כי מינויים של שני הדירקטורים הנוספים ייעשה בדרך הקבועה בכללים כיום - כלומר בדרך שבה ממונים דירקטורים חיצוניים בחברות ציבוריות.

כפי שפורסם ב"גלובס", ביום חמישי האחרון התכנסה ועדת הריכוזיות כדי לדון בבקשת המיזוג, והמליצה לרשות השנייה, ברוב קולות של שניים מתוך שלושה, לאשר את המיזוג. עמדת הרוב גרסה כי העברת אמצעי השליטה בנסיבות הקיימות הוא בלתי נמנע, אך כאמור, הוועדה המליצה לרשות השנייה לקבוע כללים שירסנו את השפעת בעלי העניין בערוצים המסחריים על התוכן המשודר בהם.

בעד המיזוג הצביעו הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. התנגד למיזוג פרופ' אבי שמחון, יושב-ראש המועצה הלאומית לכלכלה.