גנבו דלק מצה"ל - וישלמו למדינה פיצוי בסך 700 אלף שקל

במסגרת הסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין הוסכם בין הצדדים כי המורשעים, כולם בני משפחת אלאטרש, יעבירו את סכום הפיצוי למשרד הביטחון בגין נזק שגרמו עקב גניבת דלק מצה"ל בהיקף של כ-200 אלף ליטר

דלק / צלם: thinkstock
דלק / צלם: thinkstock

4 מורשעים בגניבת  דלק מצה"ל ישלמו למשרד הביטחון פיצוי בסך של 700 אלף שקל - כך נקבע במסגרת הסדר פשרה שנחתם בין משרד הביטחון לבין ארבעת המורשעים, כולם בני משפחת אלאטרש.

הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים קיבל היום (א') על-ידי שופט בית משפט השלום באשדוד יהודה ליבליין תוקף של פסק דין, ולפיו בגין הנזק שגרמו הנתבעים (שהורשעו בפלילים) לצה"ל, דהיינו גניבת דלקים בהיקף של כ-200 אלף ליטר, הם ישלמו למשרד הביטחון את הפיצוי האמור.

הסדר הפשרה הוא המשך ישיר לתביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים שהגישה במרץ 2017 פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם משרד הביטחון, נגד פואד, עזיז, חאלד ומוראד אלאטרש, כולם בני שבט אלאטרש.

התביעה האזרחית הוגשה לאחר הרשעתם בפלילים של ארבעת הנתבעים, וזאת כאמור בגין נזקים כלכליים שנגרמו למשרד הביטחון עקב עבירות שביצעו הנתבעים, אשר פרצו לכלי רכב צבאיים, פרקו וגנבו מהם דלקנים ובאמצעות שימוש בדלקנים הגנובים גנבו דלק בשווי של כ-780 אלף שקל.

בהליך הפלילי שהתנהל נגד הנתבעים בבית משפט השלום באשדוד, הארבעה הורשעו לפי הודאתם בהתאם לכתב האישום המתוקן, במסגרתו הודו בכך שבין אוקטובר 2015 ועד אוגוסט 2016 פרצו לכלי רכב צבאיים, פרקו וגנבו מהם דלקנים ובאמצעות שימוש בדלקנים הגנובים גנבו דלק במאות תדלוקים בתחנות דלק בהיקף של כ-200 אלף ליטר סולר. את הדלק שגנבו מכרו הנתבעים לצדדי ג'.

בגזר הדין עמד בית המשפט על חומרת מעשיהם של הנתבעים ועל הפגיעה בביטחון הציבור והמדינה: "...היות ומדובר בגניבת דלקנים בהיקף משמעותי מצה"ל, הרי שיש בכך כדי לפגוע במוכנות המבצעית של צה"ל, וכנגזר מכך היה בכך להוות סיכון לפגיעה אמיתית ומשמעותית בביטחון הציבור".

בהתבסס על הרשעת הנתבעים בפסק דין חלוט, הוגשה כאמור התביעה האזרחית לתשלום סכום הנזק שנגרם למשרד הביטחון בגין מעשיהם של הנתבעים. במסגרת התביעה ביקשה המדינה מבית המשפט להורות לנתבעים ביחד ולחוד על תשלום פיצוי בגין הנזק שנגרם למשרד הביטחון.

כאמור, הצדדים הגיעו להסדר פשרה, במסגרתו הנתבעים הודו במיוחס להם בכתב התביעה, נטלו אחריות על מעשיהם ותוך 3 חודשים התחייבו לשלם למשרד הביטחון סכום של 700 אלף שקל. על-פי ההסכם, אי-עמידה בתשלום בזמן יגרור לחיוב הנתבעים בסך תשלום נוסף של 778 אלף שקל, בתוספת 20 אלף שקל הוצאות משפט ושכר-טרחה.

התיק טופל על-ידי עו"ד אנטוניוס מרשי מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשיתוף עם עו"ד גיא גלעדי מחטיבת תביעות וביטוח באגף היועץ המשפטי במשרד הביטחון.

התביעה האזרחית הוגשה כחלק ממדיניות משרד הביטחון להגיש תביעות נגד כל גורם, לרבות פרטי, אשר במעשיו או במחדליו הסב נזק למשרד הביטחון ולמדינת ישראל.