הממשלה אישרה את מינוי שירה גרינברג לכלכלנית הראשית באוצר

גרינברג תחליף בתפקיד את יואל נוה, שפרש במאי אשתקד • עם מינויה יוכפל מספר הנשים החברות בפורום ההנהלה המצומצמת של משרד האוצר

שירה גרינברג / צילום: מתן פורטנוי
שירה גרינברג / צילום: מתן פורטנוי

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת שר האוצר, משה כחלון, למנות את שירה גרינברג לתפקיד הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. גרינברג תחליף בתפקיד את יואל נוה, שפרש במאי אשתקד. עם מינויה יוכפל מספר הנשים החברות בפורום ההנהלה המצומצמת של משרד האוצר, המונה גם 9 חברים גברים. 

גרינברג מכהנת משנת 2008 במגוון תפקידים במשרד האוצר ומאז שנת 2015 משמשת כסגנית בכירה לממונה על התקציבים (תחומים כלכליים). מחליפה המיועד של גרינברג הוא אמיר רשף, כיום רכז האנרגיה באגף.

מדוברות האוצר נמסר כי גרינברג כיהנה גם בוועדות ובגופים ציבוריים רבים, ובהם מועצת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, ועד המנהל של קרנות השקעה לחדשנות ולמחקר ופיתוח תעשייתי של הרשות לחדשנות עם ממשלות זרות, יו"ר ועדת ההיגוי להמלצות על הסרת חסמים ליבוא אישי, יו"ר הצוות המשותף לסיוע לעצמאים בפנסיה ובמצב אבטלה, ועדה ציבורית לחיזוק כושר התחרות של התעשייה הישראלית, ועדת תהליך המיסוי על התעשייה עתירת הידע, ועדה מייעצת למכון למנהיגות וממשל בג'וינט ישראל, הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנים 2013 ו-2014 ודירקטורית בחברת נמל אילת.

גרינברג, בת 39, היא בעלת תואר ראשון בהצטיינות במתמטיקה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים וכן בעלת תואר מוסמך בכלכלה, מסלול מחקרי, בהצטיינות מאוניברסיטת תל-אביב.

"נעודד עסקים קטנים כדי להוזיל את יוקר המחיה"

הוועדה לבדיקת מינויים סברה כי לאור תפקידיה ועיסוקיה הקודמים של גרינברג, היא בקיאה במהלכים ובתהליכים המרכזיים בתחום המדיניות הכלכלית של הממשלה והמגזר הציבורי במובנו הרחב, והיא בעלת ידע רב בתחומי אחריותו של אגף הכלכלן הראשי.

עוד ציינה הוועדה את החשיבות הרבה במינוין של נשים הראויות לכהן בתפקידים בכירים בשירות המדינה, והיא שמחה מאוד להמליץ לממשלה על מינויה של גרינברג לתפקיד הכלכלן הראשי.

שר האוצר, משה כחלון, מסר: "אני מברך את שירה גרינברג על מינויה לתפקיד. אני בטוח כי ניסיונה העשיר יתרום רבות לעבודת האגף, והיא תצעיד את אגף הכלכלן הראשי להישגים משמעותיים, ואני מאחל לה הצלחה בתפקיד".